2015-12-08, 17:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
"Anders" uppgift om att det var kl ca 17:30 han såg Lisa var ett fel!
"Anders" kollade upp den korrekta tidpunkt och det var ca 18:30 !
LÄS FUP!!!
JAAAAA, JAG Läser FUP !!!!!!!!!!! (slog jag dig i antal utropstecken?)

... och jag finner denna uppgift helt irrelevant med tanke på följande:

Citat:
så sammanträffade hon med en vän till kamreren på Blomberg. Hon kallar vännen för Anders. Hon vet inte efternamnet för närvarande.
LS vet inte ens vad han heter i efternamn. Hon vet enbart att han är vän till kamreren.

Hur troligt är det att denna vet vem Lisa är?

Nästa information:
Citat:
Övriga uppgifter överlåter Lena till Anders att berätta.
Han finns högst troligt i slasken som avpolleterad. Och tills dess du inte gör annat än gapar och inte dubbelkollar information som du anser är skandal och tjänstefel så är du exakt lika värdelös som denna minimala information i FUP.
2015-12-08, 18:03
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av depla
Men det framgår inte med tydlighet vilken dag som åsyftas. Enligt mig låter som frågan som den avser dagen för gripandet...

Sådana förhör kan man väl inte hålla.
En debatt med dig är som att trycka finget genom en mjuk limpa. Inget motstånd.
Det är givetvis helt fruktansvärt j-a klart vilken dag som avses om, jag säger om, man bemödar sig att titta i FUP. Senare under samma förhör så säger AB (FUP s 1114):

Mmm, men då uppgav du att din bror hade varit hemma, klockan arton?
Därför att ja, för att på väg till förhöret så sa han till mig att jag skulle säga så här att han var
hemma klockan arton och det är det jag sa
Ja, och det vet du idag att det var fel
Korrekt uppfattat
Ja, eh…du, du berättar också att det efter, eh, när han är hemma en kort stund på
eftermiddagen som du hör tvättmaskinen gå…
Ja

AB pratar om söndagen 7/6 och det var på måndagen han kom med de falska alibit. Han berättar att NB bad honom om det. Fler frågor?
Senast redigerad av farbror_barbro 2015-12-08 kl. 18:16. Anledning: Fel datum.
2015-12-08, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
JAAAAA, JAG Läser FUP !!!!!!!!!!! (slog jag dig i antal utropstecken?)

... och jag finner denna uppgift helt irrelevant med tanke på följande:

LS vet inte ens vad han heter i efternamn. Hon vet enbart att han är vän till kamreren.

Hur troligt är det att denna vet vem Lisa är?

Nästa information:

Han finns högst troligt i slasken som avpolleterad. Och tills dess du inte gör annat än gapar och inte dubbelkollar information som du anser är skandal och tjänstefel så är du exakt lika värdelös som denna minimala information i FUP.

Men det finns förmodligen andra som kan styrka när han kört bil denna kväll...

Om han inte körde i 2h.
2015-12-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av depla
Men det finns förmodligen andra som kan styrka när han kört bil denna kväll...

Om han inte körde i 2h.

Hade han kunna styrka sin uppgift, borde det väl rimligen redan framkommit. Tror du inte det?
2015-12-08, 18:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hade han kunna styrka sin uppgift, borde det väl rimligen redan framkommit. Tror du inte det?

Såvitt inte vittnen finns som inte hörts?
2015-12-08, 18:16
Medlem
varför ens överklaga? förstår att advokaten vill tjäna mer i pengar- men finns det någon annan anledning, överhvuudtaget?
2015-12-08, 18:17
Bannlyst
Citat:

Mja tänkte mer på om han exempelvis talat i telefon så minns var han kört då och telefon visar tidpunkt för samtalet.
2015-12-08, 18:20
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ja, Anders uppger TVÅ tidsuppgifter. Den spontana är 17.30 och när han tänkt efter (när alla vet aktuell tid) ändrar han den till 18.30.

Så därför förekommer BÅDA tidsuppgifterna.

Är denne Anders över huvud taget ett tillförlitligt vittne? Är väl snarast frågan.
Precis. Jag tänker mig att han är en halvsenil äldre man.

Jag bor själv på landet och här snurrar det runt ganska många moppar på vägarna.
2015-12-08, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
En debatt med dig är som att trycka finget genom en mjuk limpa. Inget motstånd.
Det är givetvis helt fruktansvärt j-a klart vilken dag som avses om, jag säger om, man bemödar sig att titta i FUP. Senare under samma förhör så säger AB (FUP s 1114):

Mmm, men då uppgav du att din bror hade varit hemma, klockan arton?
Därför att ja, för att på väg till förhöret så sa han till mig att jag skulle säga så här att han var
hemma klockan arton och det är det jag sa
Ja, och det vet du idag att det var fel
Korrekt uppfattat
Ja, eh…du, du berättar också att det efter, eh, när han är hemma en kort stund på
eftermiddagen som du hör tvättmaskinen gå…
Ja

AB pratar om söndagen 7/6 och det var på måndagen han kom med de falska alibit. Han berättar att NB bad honom om det. Fler frågor?

Var står det i den återgivna texten. Du säger det. Är det beviset?
2015-12-08, 18:21
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
varför ens överklaga? förstår att advokaten vill tjäna mer i pengar- men finns det någon annan anledning, överhvuudtaget?
Att NB nekar till brottet, kanske?
2015-12-08, 18:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen

För att den misstänkte, hennes uppdragsgivare vill det..måhända?
2015-12-08, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albinistan
Det är med stor sannolikhet framsidan till det andra protokollet. Undrar också hur man fått tag i denna om den inte delats ut.

Man ringer till TR och ber att få ut den bilagan? De kommer garanterat säga att det är sekretess, då ber du att få göra en sekretessprövning. Sedan kommer du antagligen få ut det första bladet, inget intressant med andra ord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in