Citat:
Jag menade så här: Om det inte hade funnits några privata aktörer öht gällande flyktingboenden så hade staten fått sköta allting vilket lett till att antalet platser antagligen blivit färre. Det hade inte gått att plocka fram så många platser på kort tid. Såna aktörer som Bert skapar en struktur för invandring, underlättar den.Jag förstår inte riktigt vad du menar med din liknelse. Bert må vara ett rövhål, men det är inte han som har fattat de beslut som skapat den marknad för omhändertagande av invandrare (läs människor i nöd), som är i dagens Sverige . Han nyttjar bara den situation som är.
Detta kan man tycka oavsett om man vill stoppa all invandring eller låta vem som helst komma hit menar jag.
Citat:
Har han fått en diagnos? Han har ju rätt, och Cecilia låtsas att hon kan noll om företagande. Att han dessutom fått en allvarlig diagnos (Mb Parkinson) gör honom såklart ännu mer sårbar för känsloyttringar, inte bara på grund av det jobbiga i det utan att ångest och depression ofta är inbakat i sjukdomen.
Ja du har rätt. Bert har rätt i mycket han säger som att kungen och politikerna inte gjort mycket och att det är volontärerna på Röda korset som gör mest mm. Sedan sa han från början att vinsten antagligen kommer att bli 6-10% och ändå missuppfattar journalisten
Kan inte sluta titta på klippet https://www.youtube.com/watch?v=yvKpDmfUKn4,
så jävla roligt.