Citat:
Ursprungligen postat av
Ferry31
Det där låter vettigt. Ska vi bygga på tidslinjen sen innan förmodar jag i så fall att Nerijus tog sig till till ladan så han var där strax innan 18. Att det här var ett brott som begicks som resultat av stundens ingivelse är såklart bullshit. Han var ett jävla rovdjur som var på jakt efter sitt byte. Därför visste han såklart om caféets öppettider och han visste nog ännu mer om flickorna som jobbade där. Han hade nog lyckats se sina favoriter. Han iakttar från ladan och går sedan ner när Lisa är ensam. När fickringningen sker är det med all säkerhet honom hon konverserar med.
I övrigt tror jag allt stämmer som du skriver. Det gör det också rätt uppenbart att de har rätt man. Jag är också konspiratoriskt lagd, men är helt övertygad i detta fallet, förstår inte hur vissa kan tvivla. Teknisk bevisning finns och alla vittnen känns pålitliga. Finns inget oberoende vittne som skyddar Nerijus.
Det enda vi inte fått svar på och som vi troligen aldrig kommer få veta är väl hur han får med henne i ladan samt hur hon attackeras och dödas. Min gissning är att lyckas locka över henne. Har han pratat med henne nere vid mopeden, så kanske han har lagt på sin charm för att bygga upp ett förtroende. När de går över vägen så kollar han sig förmodligen noga omkring för att försäkra sig om att inga vittnen finns och sedan slår han till inne i ladan eller precis intill den. Gissningsvis har han snöret i fickan och stryper henne direkt. Alternativt kan han ju ha använt en påse också av något slag för att kväva henne. Hon är sedan död eller medvetslös när hon blir upphängd.
Det största misstaget och mest avgörande han gjorde var att han underskattade det efterföljande pådraget och valde att stuva in kroppen i klädskåpet. Hur hade han tänkt att få ut den sen när liket börjat stelna? Planen måste väl ha varit att bränna upp den och hade aldrig kroppen återfunnits hade han kanske kommit undan.
Ja...den stora frågan är dom första minuter som han fick in henne i ladan.
Som du beskriver det kan det mycket väl stämma att han lyckades vara trevlig och lurade in henne i ladan, och direkt då har han övermannat henne.
Han hade ju inte kunnat fantisera om vilket pådrag det blev.
Det är inte ofta ett så snabbt och stort pådrag sker i samband med ett mord.
Men...nu har den skiten bäddat bra åt sig.
Alla spår och teknisk bevisning samt vittnen, så går det inte att komma runt allt.
Det blir livstid i HR också.