Citat:
Ursprungligen postat av
Kolgrill-ftw
Antar att du är ironisk. I mitt barns skola går det max 10% etniska svenskar. Ja, vi är på väg härifrån..
Så ser det ut i tiotals förorter i Stockholm.
Det är därför valresultatet för SD är oerhört varierande och "konstigt" i Stockholms olika distrikt.
White flight´n började redan för 20 år sedan i dessa områden.
Därför är det segregerat som faan och därför släpar SD efter i Stockholm.
Inte ironisk.
Att det inte finns något svenskt område kvar ÄR skrämmande. Visst att det innebär att det blir svårare för svenne att köra huvudet i sanden. Men det är samtidigt en indikation på hur långt vi låtit det gå.
Det finns bostadskvarter där HUNDRA procent är arabiska muslimer. Men inte ett ENDA område, inte en enda stadsdel, enda liten by, med bara svenskar. I Sverige.
Svensken saknar ett "Community" såsom exempelvis svarta har, eller muslimer, eller syrianer. De behöver inte tycka lika, de kan till och med bråka inbördes, men de kan sätta sig ner med sina egna och samtala om sitt folk, vart de är på väg, om det är rätt väg?
Svensken har inget eget. Det finns snart inte ett enda fikarum, en enda bygdegård, ett enda klassrum, ett enda grannsamverkans-möte där svenskar kan tala med andra svenskarr om vad som händer, utan att det sitter en stor mängd invandrare bland dem som de måste ursäkta sig för, försäkra att det deras missnöje inte gäller dem, inleda allt med "jag är inte rasist men...".
Men vad som behövs är en folklig resning, att svensken börjar se sig som ett folk, ett kollektiv, med egna intressen. Och för sådana samtal krävs att svensken måste kunna få tala ifred, med andra svenskar om sig själva.
Svensken har berövats det, och det hämmar svensken att inte ha ett eget rum. Det vore som om den svarta medborgarrättsrörelsen ständigt hade tre rader vit medelklass som satt med på vartenda jävla möte och tyckte. Män satt alltid med och debatterade på kvinnornas frigörelsemöten. Eller ett företags styrelse aldrig fick ha egna möten utan att facket satt med och avbröt, tjafsade emot.
Ett kollektiv med kollektiva intressen måste få egna rum att diskutera dessa ifred. Det handlar inte om hat mot andra. Jag älskar mina middagsgäster och också övernattningsgäster, men ibland måste jag och familjen få prata för oss själva, vara oss själva utan en ständigt pågående artighetsfasad.
Makthavarna vet hur ett kollektiv begränsas av att aldrig få ha egen tid och eget rum. Det är därför politiker försäger sig med fraser som "det ska inte få finnas några helvita områden". Alltså INTE "vi ska blanda upp för att förbättra integration" eller "alla områden måste ta sitt ansvar".
Nej, det PRIMÄRA var att det inte ska få finnas en endaste liten yta där svenskar får vara bara med andra svenskar och tala fritt utan ständig självcensur/artighetsfasad.
Det är därför jag inte alls blir alltigenom positiv när jag hör om hur vita överklassområden nu också får sin del av de muslimska männen. Skadeglad, visst. Men det räddar liksom inte vårt folk att också strutsarna bland oss får lida. Däremot kan svenska oaser utgöra plattformar ur vilka en etnisk medvetenhet och motståndskamp kan växa.