2015-12-07, 23:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Skrämmande!

Det mest svenska området i Sverige har alltså så mycket som 10% invandrare.

Det betyder att det finns områden i Sverige som är mer arabiska än vad de svenskaste områdena är svenska. Araber kan i Sverige uppleva större etnisk homogenitet än vad svenskar kan!
Absolut är det så, åk till Botkyrka, Fittja, Rinkeby-Tensta, Alby mfl så hittar du väldigt få svenskar.

De mest svenska områdena är skärgård och skogsbygder utan någon lite " större" ort på dekis i närheten.
Dock gör myndighetena sitt yttersta för att knäcka jordbruket så att även de motståndsfickorna försvinner.

Timmen är sen Sverigevänner.
2015-12-07, 23:52
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jo, men Sthlm slipper ju nyanlända som inte är 'house broken' i Sverige. Det stora flertalet har funnits där i åratal, ibland decennier, och pratar svenska. De bor i miljonprogramsområden långt från innerstan. Invandrarna i Stockholm måste inte ha en jävla tolk till varenda myndighetskontakt. De är inte packade som sillar på asylboenden där de först vägrar kliva av bussen och sen gnäller om maten och allt annat. De cyklar inte runt på stulna cyklar och rotar i soptunnor på landsbygden där det inte finns en polis i sikte. Stockholmarna behöver inte få veta var och varannan dag att skolklassen deras unge går i har fyllts på med nya Ali Baba. De behöver aldrig få besked att det huset och det huset och det huset runt hörnet plötsligt blivit asylboende. Blatte/svenne-kvoten är ett mindre problem än allt helvete som nyanlända skapar. Den masskrocken är huvudskälet till SD:s höga stöd på landsorten.
Knappast. Vet inte när du var i Stockholm senast, men jag handlade julklappar idag och dom hundratals afghanska männen med stirrig blick som vandrar gata upp och gata ner dygnet runt, såg inte house broken ut för fem öre i min mening. Det fullkomligt kryllar av nyanlända i hela stan, med uppkomna boenden i både innerstad och kranskommun.

Jag kan utan att överdriva säga att det finns romska tiggare vid precis varje knutpunkt, varje gathörn i hela city nu. Hucklebärande somaliska kvinnor med tillhörande knottingar som ockuperar tunnelbanevagnarna under dagtid när arbetande människor jobbar. När jag åkte tunnelbana under 1-1/2 timmar mellan varuhusen idag så räknade jag till 18 stycken romska antastningar (ni vet, man sitter och läser en tidning så kommer en rasslande 7-eleven mugg som trycks upp i ansiktet – "corona pliiz?".) Detta är alla 08-ors vardag idag.

Det är möjligt att ditt scenario stämde för två-tre år sedan på Stockholms innerstad – men det är fanimig lika jävligt här som i resten av landet nu, och har varit så under ett ganska bra tag, med ett crescendo nu i höst. Medieskithögarna och kultureliten kanske har sänkt siffrorna för Stockholm under ganska lång tid, men jag tror på en större benägenhet till Bradley-faktor i den här staden med en "oväntad" raketökning för SD från både Södermalm, Östermalm, Kungsholmen och Vasastaden under mätningarna nästkommande halvår. Detta därför att alla jag möter, både borgare och arbetare (som inte har en direkt eller indirekt snabel in i PK-maskineriet) är alla precis lika hålögda och chockade över den här situationen som resten av befolkningen i landet.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Strosar du runt Kungsholmen så ser du väldigt lite blattar bortsett från Fridhemsplan och St Eriksgatan möjligen, men inte ens där är svartingar någon majoritet, långt därifrån.
Östermalm, Vasastan, Södermalm, Norrmalm bortanför affärsstråken är 90-95 % svenska, Lidingö, Danderyd, Täby, Bromma, bättre delar av Nacka, Värmdö, Tyresö, Huddinge, Salem Nynäshamn, Sthlms närförorter.
Sthlm har en hög segregation därav lågt stöd för SD, det håller dock på att förändras, SD växer snabbt även i Sthlm.
Varför börjar du snacka om Danderyd och Lidingö när mitt ursprungliga inlägg handlade om City i synnerhet och innerstaden i allmänhet? detta var inlägget jag svarade på:
Citat:
Du kan ju prova med att åka till Göteborg en eftermiddag och ta en promenad från Nils Ericsson Terminalen till Korsvägen och räkna antalet svenskar. De är i klar minoritet nästan alla dagar i veckan.
Vilket jag tog upp Hötorget och Slussen som svar, och då ska vi inte börja snacka om tunnelbanan. Släpp den där jävla myten om att Stockholm på något sätt skulle vara förskonad från nyanlända immigranter någon gång. Dom svajjande opinionssiffrorna för SD i den här staden beror på andra saker.
Senast redigerad av Peppe-Luns 2015-12-08 kl. 00:07.
2015-12-08, 00:28
Medlem
Kan möjligen Danmarks nu så resoluta hållning kicka upp SD i denna månads opinionsundersökningar? De svenskar som fortfarande inte satt sig in i flykting- och asylpolitik borde väl ändå vakna nu, när de ser i SvT att ett grannland tar krafttag och inte babblar om internationella konventioner så fort man pratar åtstramning. "Kan Danmark, så kan vi" borde väl vara en självklar tanke för även hjärntvättade svenskar?
2015-12-08, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Strosar du runt Kungsholmen så ser du väldigt lite blattar bortsett från Fridhemsplan och St Eriksgatan möjligen, men inte ens där är svartingar någon majoritet, långt därifrån.
Östermalm, Vasastan, Södermalm, Norrmalm bortanför affärsstråken är 90-95 % svenska, Lidingö, Danderyd, Täby, Bromma, bättre delar av Nacka, Värmdö, Tyresö, Huddinge, Salem Nynäshamn, Sthlms närförorter.
Sthlm har en hög segregation därav lågt stöd för SD, det håller dock på att förändras, SD växer snabbt även i Sthlm.

Den bilden delar jag inte. Besök Fältöversten på Östermalm. Jag garanterar dig att andelen invandrare är 20-30% en vanlig dag. Hela innerstan kryllar av invandrare.
2015-12-08, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Knappast. Vet inte när du var i Stockholm senast, men jag handlade julklappar idag och dom hundratals afghanska männen med stirrig blick som vandrar gata upp och gata ner dygnet runt, såg inte house broken ut för fem öre i min mening. Det fullkomligt kryllar av nyanlända i hela stan, med uppkomna boenden i både innerstad och kranskommun.

Jag kan utan att överdriva säga att det finns romska tiggare vid precis varje knutpunkt, varje gathörn i hela city nu. Hucklebärande somaliska kvinnor med tillhörande knottingar som ockuperar tunnelbanevagnarna under dagtid när arbetande människor jobbar. När jag åkte tunnelbana under 1-1/2 timmar mellan varuhusen idag så räknade jag till 18 stycken romska antastningar (ni vet, man sitter och läser en tidning så kommer en rasslande 7-eleven mugg som trycks upp i ansiktet – "corona pliiz?".) Detta är alla 08-ors vardag idag.

Det är möjligt att ditt scenario stämde för två-tre år sedan på Stockholms innerstad – men det är fanimig lika jävligt här som i resten av landet nu, och har varit så under ett ganska bra tag, med ett crescendo nu i höst. Medieskithögarna och kultureliten kanske har sänkt siffrorna för Stockholm under ganska lång tid, men jag tror på en större benägenhet till Bradley-faktor i den här staden med en "oväntad" raketökning för SD från både Södermalm, Östermalm, Kungsholmen och Vasastaden under mätningarna nästkommande halvår. Detta därför att alla jag möter, både borgare och arbetare (som inte har en direkt eller indirekt snabel in i PK-maskineriet) är alla precis lika hålögda och chockade över den här situationen som resten av befolkningen i landet.

Varför börjar du snacka om Danderyd och Lidingö när mitt ursprungliga inlägg handlade om City i synnerhet och innerstaden i allmänhet? detta var inlägget jag svarade på:Vilket jag tog upp Hötorget och Slussen som svar, och då ska vi inte börja snacka om tunnelbanan. Släpp den där jävla myten om att Stockholm på något sätt skulle vara förskonad från nyanlända immigranter någon gång. Dom svajjande opinionssiffrorna för SD i den här staden beror på andra saker.

Märkligt. Jag bor och verkar i innerstan, och det du talar om är bara trams. Visst kan du se lite MENA vid Vasagatan, Drottninggatan, T-centralen och plattan, men långt ifrån de proportioner du talar om. Jag käkade idag lunch på Kungshallen, och vid Hötorget, Kungsgatan och Sveavägen var det sig likt. Om du inte hänger på T-centralen märks knappt flyktingkrisen. Den enda plats där du har en stor ansamling MENA är orientexpressen, men den åker man inte längre än till Solna.

Du har dock rätt beträffande tiggarna, även om de aldrig har gjort något närmande mot mig.

En myt som dock bör dö är att innerstadsborna skulle vara grönrosa. De är moderater så det sjunger om det, titta på distriktet Norrmalm-Gamla stan- Östermalm, där M nästan själva får egen majoritet. Innerstan är lika blå som Norrbotten är röd.
Senast redigerad av dandino 2015-12-08 kl. 01:29.
2015-12-08, 01:29
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:

Varför börjar du snacka om Danderyd och Lidingö när mitt ursprungliga inlägg handlade om City i synnerhet och innerstaden i allmänhet? detta var inlägget jag svarade på:Vilket jag tog upp Hötorget och Slussen som svar, och då ska vi inte börja snacka om tunnelbanan. Släpp den där jävla myten om att Stockholm på något sätt skulle vara förskonad från nyanlända immigranter någon gång. Dom svajjande opinionssiffrorna för SD i den här staden beror på andra saker.

Missförstå mig inte nu, men vad skönt att innerstan i Stockholm också äntligen drabbats hårt. Det är nog det enda som verkligen kommer få det att vända, att varenda kotte exponeras för skiten. Det är ju inte så att Jocke i byhåla tycker annorlunda än Gustaf på Östermalm när man väl stöter på fem icke-integrerade MENA-invandrare.

Då får vi hoppas att det syns om inte i OU så väl i valet, när nu de komma månde.

Beräknas det komma någon Sentio/Yougov innan jul/nyår?

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Märkligt. Jag bor och verkar i innerstan, och det du talar om är bara trams. Visst kan du se lite MENA vid Vasagatan, Drottninggatan, T-centralen och plattan, men långt ifrån de proportioner du talar om. Jag käkade idag lunch på Kungshallen, och vid Hötorget, Kungsgatan och Sveavägen var det sig likt. Om du inte hänger på T-centralen märks knappt flyktingkrisen.

Typiskt!
Senast redigerad av RudyardKipling 2015-12-08 kl. 01:32.
2015-12-08, 01:31
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Antar att du är ironisk. I mitt barns skola går det max 10% etniska svenskar. Ja, vi är på väg härifrån..
Så ser det ut i tiotals förorter i Stockholm.
Det är därför valresultatet för SD är oerhört varierande och "konstigt" i Stockholms olika distrikt.
White flight´n började redan för 20 år sedan i dessa områden.
Därför är det segregerat som faan och därför släpar SD efter i Stockholm.

Inte ironisk.

Att det inte finns något svenskt område kvar ÄR skrämmande. Visst att det innebär att det blir svårare för svenne att köra huvudet i sanden. Men det är samtidigt en indikation på hur långt vi låtit det gå.

Det finns bostadskvarter där HUNDRA procent är arabiska muslimer. Men inte ett ENDA område, inte en enda stadsdel, enda liten by, med bara svenskar. I Sverige.

Svensken saknar ett "Community" såsom exempelvis svarta har, eller muslimer, eller syrianer. De behöver inte tycka lika, de kan till och med bråka inbördes, men de kan sätta sig ner med sina egna och samtala om sitt folk, vart de är på väg, om det är rätt väg?

Svensken har inget eget. Det finns snart inte ett enda fikarum, en enda bygdegård, ett enda klassrum, ett enda grannsamverkans-möte där svenskar kan tala med andra svenskarr om vad som händer, utan att det sitter en stor mängd invandrare bland dem som de måste ursäkta sig för, försäkra att det deras missnöje inte gäller dem, inleda allt med "jag är inte rasist men...".

Men vad som behövs är en folklig resning, att svensken börjar se sig som ett folk, ett kollektiv, med egna intressen. Och för sådana samtal krävs att svensken måste kunna få tala ifred, med andra svenskar om sig själva.

Svensken har berövats det, och det hämmar svensken att inte ha ett eget rum. Det vore som om den svarta medborgarrättsrörelsen ständigt hade tre rader vit medelklass som satt med på vartenda jävla möte och tyckte. Män satt alltid med och debatterade på kvinnornas frigörelsemöten. Eller ett företags styrelse aldrig fick ha egna möten utan att facket satt med och avbröt, tjafsade emot.

Ett kollektiv med kollektiva intressen måste få egna rum att diskutera dessa ifred. Det handlar inte om hat mot andra. Jag älskar mina middagsgäster och också övernattningsgäster, men ibland måste jag och familjen få prata för oss själva, vara oss själva utan en ständigt pågående artighetsfasad.

Makthavarna vet hur ett kollektiv begränsas av att aldrig få ha egen tid och eget rum. Det är därför politiker försäger sig med fraser som "det ska inte få finnas några helvita områden". Alltså INTE "vi ska blanda upp för att förbättra integration" eller "alla områden måste ta sitt ansvar".

Nej, det PRIMÄRA var att det inte ska få finnas en endaste liten yta där svenskar får vara bara med andra svenskar och tala fritt utan ständig självcensur/artighetsfasad.

Det är därför jag inte alls blir alltigenom positiv när jag hör om hur vita överklassområden nu också får sin del av de muslimska männen. Skadeglad, visst. Men det räddar liksom inte vårt folk att också strutsarna bland oss får lida. Däremot kan svenska oaser utgöra plattformar ur vilka en etnisk medvetenhet och motståndskamp kan växa.
2015-12-08, 01:54
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Kan möjligen Danmarks nu så resoluta hållning kicka upp SD i denna månads opinionsundersökningar? De svenskar som fortfarande inte satt sig in i flykting- och asylpolitik borde väl ändå vakna nu, när de ser i SvT att ett grannland tar krafttag och inte babblar om internationella konventioner så fort man pratar åtstramning. "Kan Danmark, så kan vi" borde väl vara en självklar tanke för även hjärntvättade svenskar?

Det är något väldigt speciellt med svenskar och "internationella konventioner", "traktat", "internationella åtaganden", "resolutioners".

Jag tror inte det finns ett enda land, förutom Sverige, som skrivit på allt utan reservationer. Andra länder skriver under, men gör klart att de inte tänker acceptera att få sin asylpolitik dikterad av främmande världsledare som inte själva vill ta emot, att de inte får bekämpa brott som de vill, att de inte får skydda sin egen nation utifrån eget omdöme.

Framförallt tror svenskar att frånsteg från dessa traktat är svart-vitt, och de länder som bryter är rena bananrepubliker som snart USA kommer befria med FN:s välsignelse. I verkligheten kritiserar länder ständigt varandra för att bryta mot dessa, och anklagade länder försvarar sig med att konventionerna innehåller massor av undantag och begrepp som kan tolkas. Och även om det skulle vara uppenbara brott, så händer ändå inget eftersom konventionerna är frivilliga och hålls ihop tack vare extrem tolerans och diplomati. Annars hade man aldrig fått med länder som Kina, Saudi, etc.

Och här kommer en annan sak...

Svenne tror att kritik från Rädda barnen, Amnesty och andra organisationer är något sorts domstolsavgörande. Medan andra folk har en mer verklighetsnära syn på saken. Att det är politiska aktivister vars åsikter man naturligtvis kan lyssna på, men i slutändan är det man själv som vet bäst vad som funkar och krävs i det egna landet.

Svenne har otrolig respekt för internationella konventioner och samfund. En vördnad som inte är vare sig juridisk, diplomatisk eller politisk motiverad. Tror det härstammar ur en allmänt utbredd auktoritetstro plus att media i Sverige hypat dessa samfund och konventioner som på något sätt heliga. Något svensk media alltid gör med allt som överensstämmer med de egna åsikterna.
2015-12-08, 02:55
Medlem
Accubonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jag kan ju kvalificera mig en smula då det gäller "enfrågeparti":

Fram till ungefär nu har det bara varit SD som erbjudit en strikt "stoppa-invandringen"-linje. En fortsatt stor skillnad är att man erbjuder den åsikten på en ideologisk grund, inte en pragmatisk, mer eller mindre påtvingad grund.

I andra frågor har givetvis SD åsikter. Där finns dock ingen (annan) stark unik fråga, utan man har en HPD(*)-politik där man i bästa fall hittar samsyn med andra, i sämsta fall har för mycket som skiljer. Jag har försökt beskriva det som en Nord-Syd-positionering i invandringsfrågan (där SD fram till nu varit ensamma i "Nord") och sedan den vanliga höger-vänster-orienteringen, där SD (tycker jag) är över hela banan.

Så ur den synvinkeln är man förstås inte ett enfrågeparti. Däremot får man svårt att passa in i vare sig S eller Alliansens övriga politik. Jag noterade dock JÅ:s uttalande på landsdagarna. Men han lär ju ha varit vara moderat i ett tidigare liv.

(*) Hop-Plockade Delar
Att du känner att det är hopplockade delar är ju för att du inte har/vill ha någon förståelse för konservatismen.

Det går faktiskt en röd konservativ tråd genom större delen av SDs politik som är pragmatisk, konservativ och samtidigt råkar sammanfalla med vad väldigt många väljare vill ha. Kriminalpolitiken är ett exempel på den konservativa politiken somockså talar till en väldigt stor del av folket, energipolitiken är ett exempel på den pragmatiska sidan av politiken.

Att de ärett enfrågeparti är ju till stor del en mediakonstruktion, eftersom de enda de ser när de hör ordet sverigedemokraterna är nazistisk invandringspolitik poch all annan politik, hur förnuftig den än må vara blir ointressant. Det syns också i strategin andra partier tar gentemot SD, där man inte ens försöker utnyttja eventuell samsyn i olika frågor och komma överens där, just för att de också bara ser en nazistisk invandringspolitik (Som de idag själva stödjer, även om det beror på att de är tvungna. Detta gäller väl även SD, SD har bara haft en lägre smärtgräns och högre känslighet för de problem som invandringen orsakar. De flesta sverigedemokrater önskar säkert att världen vore fin och att mångkultur fungerade toppen och att islam var en "fredens religion" etc, men inser att så är inte är fallet.)

Så att de är ett enfrågeparti är en mediakonstruktion och en faktor av att invandringen påverkar allt och så att säga är politikens centrum på ett sätt som många politikområden inte är.
2015-12-08, 03:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Nu vet jag väl inte riktigt om vi skall räkna större delen av Kungsholmen eller Centralen som "mer välbeställda områden " (vilket var det Sonnenwende skrev om).

Det är ju positivt att delar av Stockholm fortfarande är väldigt segregerade så att man fortfarande kan rör sig där.

Det är inte alls positivt. Jag vill se en flykting utanför varenda jävla trappuppgång så om den är belägen i Trångmål eller på Östermalm. INGEN ska komma undan araber och ensamkommande syriska barn i 30-års åldern. Ingen ska kunna sitta och hyckla i sitt vita kvarter om att vi ska ta in 10.000 ensamkommande skäggbarn i veckan. Alla ska lukta mångkultur!
Senast redigerad av DavidMiscavige 2015-12-08 kl. 03:50.
2015-12-08, 07:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Fast några gator mitt i staden är inte Sthlm, vi som bor här brukar rätt sällan hänga mer än nödvändigt på drottningatan eller T-centralen. De flesta Sthlmare bor inte ens i Sthlms innerstad utan i förort och kranskommuner, det bor 90.000 i Huddinge, 80.000 i Täby, 40.000 på Lidingö, 30.000 i Danderyd, 30.000 i Vallentuna, 100.000 i Nacka osv osv.
Visst kan du se ensamkommande 25 åringar så visst finns det men inga horder och gå runt i Lidingö centrum så ser du väsentligt mindre blattar än i valfri landsortskommun när Lidingö är ett stenkast från innerstaden.
Sthlm är extremt segregerat, inte bara svenskar och blattar utan även mellan socgrupp 1,2 och 3.

Jag satt i helgen i Sturegallerian och drack en öl och tittade på folk, visst ser man utlänningar men då diplomater och turister eller välintegrerade invandrare, inte en asylturist eller zigenare så långt ögat når.

SD växer nu snabbt även i dessa områden först pga zigenarna men nu pga blatteinvasionen som börjar visa sig om än långsamt.
Senast redigerad av Sonnenwende 2015-12-08 kl. 07:24.
2015-12-08, 07:18
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Märkligt. Jag bor och verkar i innerstan, och det du talar om är bara trams. Visst kan du se lite MENA vid Vasagatan, Drottninggatan, T-centralen och plattan, men långt ifrån de proportioner du talar om. Jag käkade idag lunch på Kungshallen, och vid Hötorget, Kungsgatan och Sveavägen var det sig likt. Om du inte hänger på T-centralen märks knappt flyktingkrisen. Den enda plats där du har en stor ansamling MENA är orientexpressen, men den åker man inte längre än till Solna.
Jag var uppe i Stockholm för ett par veckor sedan och när jag vandrade genom staden vid femtiden ned från Karolinska sjukhuset ned till stationen var det väldigt svenskt och propert i princip hela vägen ner till Sergels torg och stationen så jag fattar heller inte vad personen säger. Det samma gäller i viss mån även i Göteborg eftersom allt även där ser väldigt annorlunda så fort man kommer bort från Centralstationen/Brunnsparken/Nordstan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in