2015-10-10, 17:38
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Smakade en av de nya Cookie Core-sorterna; Ben & Jerry's Spectacular Speculoos, som är en vanilj- och karamellglass med krossade speculaas-kakor och en kärna av speculaas-kaksmör. Speculaas är holländska pepparkakor fast med svagare smak som äts vid jul i Nederländerna bl.a och de jag har provat har inte varit något speciellt då föredrar jag svenska pepparkakor med mer smak. Men i denna glass fungerade kakbitarna bra i kombination med karamellen. Kom aldrig ner till "coret" dock. Men en glass man äter i mindre mängder då man lätt blir törstig av karamellen.
Citera
2015-10-11, 23:04
Medlem
gato12s avatar
För att kosta så mycket så borde de investera lite mer i förpackningarna. Locket böjer sig åt alla möjliga jävla håll när man tar av det och passar knappt när man ska sätta tillbaka det. Hela skiten känns som nåt som återanvänts ur botten av en container nånstans.

Käkar en New York Super Fudge Chunk nu, och jisses den är mäktig. Men man är ju en sucker för allt som det står New York på...
Senast redigerad av gato12 2015-10-11 kl. 23:07.
Citera
2015-10-12, 01:30
Bannlyst
Basen måste vara chokladglass. Alla BJ med vaniljglass som jag smakat har varit medelmåttiga.
Citera
2015-10-17, 14:19
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
För att kosta så mycket så borde de investera lite mer i förpackningarna. Locket böjer sig åt alla möjliga jävla håll när man tar av det och passar knappt när man ska sätta tillbaka det. Hela skiten känns som nåt som återanvänts ur botten av en container nånstans.

Tips:
  1. Ställ burken på bordet och tryck handflatan mot locket uppifrån i ca 10-15 sekunder (för att smälta det allra översta lagret)
  2. Ta ett stadigt grepp om burken respektive locket med en varsin hand och vrid locket ett kvarts varv eller så samtidigt som du trycker lite uppåt på locket (längs kanterna)
  3. Pilla upp locket. Ta sked för att skrapa loss glassen som fastnat på lockets insida

Nu har du ett lock som inte är misshandlat utan som passar perfekt att sätta fast igen.
Citera
2015-11-15, 04:31
Medlem
Satisfy my bowl är favoriten! Tråkigt att det är en limited edition
Citera
2015-11-15, 04:31
Medlem
Sen har vi även Cookie dough och fairly nuts som är otroligt goda!
Citera
2015-11-25, 14:33
Medlem
insectqueens avatar
Nu har jag testat Spectacular Speculoos Cookie Core och jag tyckte den var väldigt god, men dom kunde dock haft vaniljglass som bas istället för karamell det blir väldigt sött. Men kaksmulskärnan var jättegod.

Det kommer nya smaker i en rasande fart man hinner ju inte med, har letat som fan efter Frozen Yogurt Strawberry Shortcake men den verkar vara bort plockad från sortimentet i Sverige finns inte längre listad på Ben & Jerrys svenska sida...
Citera
2015-11-25, 20:56
Medlem
Kan rekommendera Satisfy my bowl, riktigt god!
Citera
2015-11-30, 19:47
Bannlyst
dem brukar ha extrapris på dem äckliga varianterna varje vecka där jag bor. Synd att det aldrig är dem goda
Citera
2015-12-03, 10:20
Medlem
movieboys avatar
Saknar Cherry Garcia 😮 tänk om den kunde komma tillbaka.
Citera
2015-12-07, 15:52
Medlem
HighwayDelights avatar
Cinnamonbun eller vad den hette var asgod, helt otrolig kombo.
Citera
2015-12-07, 18:43
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Cinnamonbun eller vad den hette var asgod, helt otrolig kombo.

Ja den är god. Om än lite söt.

Någon som smakat Utter Peanut Butter Clutter? Är den god?

Rekommenderar även ett besök på B&J glassbar i gamla stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in