2017-02-14, 22:55
Medlem
Bara jag som inte alls gillar Ben & Jerrys?
Citera
2017-02-16, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allan12345

Det sa jag också. Tills jag testade "Chocolate Fudge Brownie". Rekommenderar dig att testa!

/hatar också B&J vanligtvis.
Citera
2017-02-17, 11:13
Bannlyst
för dyrt! annars är half baked den ända goda
Citera
2017-02-18, 00:24
Medlem
DeadByDawns avatar
Sugen på att pröva de nya veganska varianterna gjorda på mandelmjölk. Oklart när de lanseras i Sverige dock. http://www.benjerry.com/flavors/non-dairy
Citera
2017-02-19, 01:09
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadByDawn
Sugen på att pröva de nya veganska varianterna gjorda på mandelmjölk. Oklart när de lanseras i Sverige dock. http://www.benjerry.com/flavors/non-dairy

Aldrig skulle jag satsa pengar på.
Citera
2017-02-19, 01:15
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan12345

Jag gillar det inte heller och priset är på tok för högt för glass som håller så låg kvalitet att vatten finns med bland ingredienserna.
Citera
2017-02-19, 09:27
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Jag gillar det inte heller och priset är på tok för högt för glass som håller så låg kvalitet att vatten finns med bland ingredienserna.

Låg kvalitet? Sluta trolla nu, B&J väger ju mycket mer per ml än standardglass.

Men det är klart, gillar du olja och sirap istället för grädde och socker - fine.
Citera
2017-02-19, 14:47
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Låg kvalitet? Sluta trolla nu, B&J väger ju mycket mer per ml än standardglass.

Läs ingredienserna. Det är ofta (jag har naturligtvis inte läst på varenda smak) vatten i glassen och det är låg kvalitet, ja. Och för vattenglass skulle jag aldrig (igen) betala sånt hutlöst pris. Vattenglass smockfullt med bebisgodis, usch och fy.

Citat:
Men det är klart, gillar du olja och sirap istället för grädde och socker - fine.

För valet står ju mellan B&J och Big Pack... föddes du med bara en halv hjärna? Häagen-Dazs, som kostar en tjuga mindre per bytta, baserar sina recept på grädde och socker, har inte vatten i sin glass och smakar mer och bättre. Men fortsätt du betala överpris för vattnig Palle Kuling-glass.
Citera
2017-02-19, 14:49
Medlem
trenbiffs avatar
Citat:
Nysvensk snälla. Gör såhär köp hem en big pack och en vafri Ben och Jerrys. Ät båda så får du se vilken kvalité BJ håller. Något dyr de håller jag med om men så mycket godare än övriga glassar.
Citera
2017-02-19, 15:36
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Läs ingredienserna. Det är ofta (jag har naturligtvis inte läst på varenda smak) vatten i glassen och det är låg kvalitet, ja. Och för vattenglass skulle jag aldrig (igen) betala sånt hutlöst pris. Vattenglass smockfullt med bebisgodis, usch och fy.

För valet står ju mellan B&J och Big Pack... föddes du med bara en halv hjärna? Häagen-Dazs, som kostar en tjuga mindre per bytta, baserar sina recept på grädde och socker, har inte vatten i sin glass och smakar mer och bättre. Men fortsätt du betala överpris för vattnig Palle Kuling-glass.

B&J och HD är likvärdiga. Kvalitetsglass.

HD kostar däremot inte en tjuga mindre på de allra flesta butiker, snarare en femma mindre.
Citera
2017-02-19, 18:12
Medlem
Mohaves avatar
Nej. Det är både dåligt och dyrt. Du gör det bättre själv. Eller med en glassmaskin.
Citera
2017-02-21, 17:21
Medlem
bananajoe33s avatar
Cookie Dough är min favorit, jag tycker lätt det är värt 50kr för en halvliter när den är så god.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in