2015-12-07, 17:55
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delikatess1
Mamman till KA.

"M*rica säger att Kristoffer har tyckt att det varit skönt att få en diagnos. Själv känner hon att hon är lite rädd att han ska "bli stämplad". Utredningen skedde i Väsby någonstans. Kristoffer är inte helt färdigutredd för man ska kolla om han har ADHD också. Det är planerat att Kristoffer skall till Asperger centrum. Själv vet inte M*rica någonting alls om Asberger och har inte ens googlat på det. Hon har tänkt att sätta sig in i detta senare. Som hon förstått det har han en mildare form av Asberger."

Hm, ja, hon är verkligen måttligt intresserad av sin sons psyke.
Citera
2015-12-07, 17:58
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
8-9 år har jag hört är max för hur länge Kristoffer kan sitta i fängelse, då är alla rabatter och villkorlig frigivning inkluderad. Lite hoppingivande är att Sven-Erik Alhem menar att RPU:n kan komma att omprövas så han får RPV och kan komma att sitta inne på obestämd tid.

http://www.expressen.se/nyheter/sven-erik-alhem-livslangt-lidande/

Ok, det är ett så ovärdigt kort straff om så är fallet. Plus att vi har att göra med en sjuk person med förmodad hög återfallsrisk. Hur länge brukar folk sitta om de får RPV?
Citera
2015-12-07, 17:59
Medlem
läste i fup att kristoffers syster bor hos sin pappa varannan helg och resten hos sin mamma, medans anton bodde varannan vecka. så antingen är systern lika puckad som mamman eller så är mamman en bra mamma
Citera
2015-12-07, 18:02
Medlem
Citat:
http://www.expressen.se/nyheter/sven-erik-alhem-livslangt-lidande/

Då fick jag lite svar på min fråga. Vi får väl hoppas att det rättsliga rådet omprövar den rättspsykiatriska undersökningen så han kan hållas inspärrad för lång tid framöver. Det är ju uppenbart att den här killen inte kan släppas på fri fot. Någon med lite insikt i ämnet som vet hur goda chanserna är att han får RPV istället för fängelse?

Men för helvete människa, 24 upprepningar är du uppe i nu. Det är det här som gör att Lisa Holm-tråden knappt går att läsa. Acceptera det faktum att du har större chans att bli mördad eller misshandlad av någon i din familj än av en sjuk jävel som KA, att du engagerar dig så extremt mycket för att den här personen bara MÅSTE stanna i fängelset hela livet börjar bara låta extremt naivt. Det är vid familjemiddagar som du sitter mittemot dina potentiella mördare. Kom istället på ett sätt att förhindra att personer som KA ens skapas. När han släpps kommer han bara hinna utföra något mord innan han åker fast igen om behovet att mörda fortfarande finns. Han finns alltid i systemen, hans tillvägagångssätt finns redan dokumenterade, och han är uppenbart inte kapabel till att organisera sig - han är körd.
Citera
2015-12-07, 18:03
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Ok, det är ett så ovärdigt kort straff om så är fallet. Plus att vi har att göra med en sjuk person med förmodad hög återfallsrisk. Hur länge brukar folk sitta om de får RPV?

På obestämd tid tills de anses "friska", man får ju hoppas att Kristoffer får RPV och inte anses frisk förrän han är 80 och måste ha rullator
Citera
2015-12-07, 18:05
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Men för helvete människa, 24 upprepningar är du uppe i nu. Det är det här som gör att Lisa Holm-tråden knappt går att läsa. Acceptera det faktum att du har större chans att bli mördad eller misshandlad av någon i din familj än av en sjuk jävel som KA, att du engagerar dig så extremt mycket för att den här personen bara MÅSTE stanna i fängelset hela livet börjar bara låta extremt naivt. Det är vid familjemiddagar som du sitter mittemot dina potentiella mördare. Kom istället på ett sätt att förhindra att personer som KA ens skapas. När han släpps kommer han bara hinna utföra något mord innan han åker fast igen om behovet att mörda fortfarande finns. Han finns alltid i systemen, hans tillvägagångssätt finns redan dokumenterade, och han är uppenbart inte kapabel till att organisera sig - han är körd.

Det kan ju bero på att jag är uppväxt i Upplands Väsby är jag har kvar många vänner plus att min syster ofta är där. Därför är jag orolig för dem. Jag tycker det här är viktigare än några äckliga bilder på BO som jag helst undviker att se faktiskt
Citera
2015-12-07, 18:08
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Det där är tydligen väldigt godtyckligt. Har en vän som jobbat på rättspsyk i trettio år. Fanns en patient som gjorde två vändor efter att ha mördat två kvinnor. Vid den tredje vändan dog han turligt nog, av naturliga orsaker. Det tredje offret som han försökte ha ihjäl dog inte men kvinnan blev rullstolsbunden för resten av livet. Kanske kommer vi att få se ett liknande scenario med Kristoffer.
Citera
2015-12-07, 18:09
Medlem
Gillas avatar
Så om ni inte vill länka till den ocensurerade bilden så kan ni väl skriva på vilken sida i fup:en det går att hitta den?
Citera
2015-12-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson
Jag har aldrig påstått att pinnarna är en signatur eller att det rör sig om en seriemördare, anser inte att jag har tillräckligt mycket kunskap om ämnet för att kunna dra sådana slutsatser.

Däremot tycker jag inte att man ska svälja en misstänkt mördares ord med hull och hår, bara för att han säger en sak betyder det inte att det faktiskt är så.

Självklart är det en signatur! Allt han gör tom våldtäkten är bara något han gör utifrån det praktiska.

Hennes bröst blir synliga för att han släpat henne.

Hon är naken för att han var tvungen att hitta mobilen.

Han tänker på våldtäkt först när hon är naken framför honom.

Pinnar i halsen för att veta att hon inte ska nånstans (makes no sense).

Han skäms över sina sjuka fantasier och förklarar allt han gjort ur ett rent praktiskt perspektiv.
Signatur och seriemördare, säger jag bara!
Citera
2015-12-07, 18:13
Medlem
Citat:
Det kan ju bero på att jag är uppväxt i Upplands Väsby är jag har kvar många vänner plus att min syster ofta är där. Därför är jag orolig för dem. Jag tycker det här är viktigare än några äckliga bilder på BO som jag helst undviker att se faktiskt

Jag kan förstå det, och jag är ledsen för din skull och din oro, men det är mest troligt någon annan stad som kommer behöva oroa sig över den här personen i framtiden. Att hagamannen släpptes kändes som en katastrof då jag känner människor i staden han härjade runt i, men det hjälper inte att gräva ner sig och upprepa vad som är fakta - särskilt när personen kommer åka fast fort som fan om den begår nya brott. Brottsförebyggande insatser kan förhindra detta, större satsningar på skola och inom psykiatrin. Även fokus på att öka människors allmänbildning kring riskbeteenden och diagnoser hos barn och ungdomar. Helst borde det finnas en licens på att skaffa barn.
Citera
2015-12-07, 18:17
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Jag kan förstå det, och jag är ledsen för din skull och din oro, men det är mest troligt någon annan stad som kommer behöva oroa sig över den här personen i framtiden. Att hagamannen släpptes kändes som en katastrof då jag känner människor i staden han härjade runt i, men det hjälper inte att gräva ner sig och upprepa vad som är fakta - särskilt när personen kommer åka fast fort som fan om den begår nya brott. Brottsförebyggande insatser kan förhindra detta, större satsningar på skola och inom psykiatrin. Även fokus på att öka människors allmänbildning kring riskbeteenden och diagnoser hos barn och ungdomar. Helst borde det finnas en licens på att skaffa barn.

Jag undrade bara om möjligheterna att han trots allt får RPV, om någon med kännedom om rättsväsendet kan avgöra hur troligt det är att det trots allt blir så. Sorry att jag tycker att det är en rätt viktig fråga i dagsläget.
Citera
2015-12-07, 18:20
Medlem
netr0pas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Så om ni inte vill länka till den ocensurerade bilden så kan ni väl skriva på vilken sida i fup:en det går att hitta den?

De där idioterna som leker översittande bara för att de har en jävla bild fick bilden genom att ta bort den där gröna rutan i bilden på sidan 26 (aktbil 48.pdf).

Det är inte svårare än så de får de verka som att de gjort nåt framsteg eller nåt. Typiskt surgubbar som tror de att de är nåt.

Bara att dra bilden till ett editeringsprogram och ta bort översta lager av grönbox så får du fram bilden!

Varsågod!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in