2003-10-19, 20:03
Medlem
När jag var ung så var en av dem största (om jag inte minns fel) som höll på med "dumheter" en kille som kallade sig ZIP. Har för mig att det även fanns med ngt nummer efteråt tex Zip17. Har för mig ngn stans i bakhuvudet att han har samma förnamn som en fd fotbollsspelare som numera bla säljer dammsugarmunstycken.

Ngn som minns/vet mer?
Citera
2003-10-21, 09:00
Medlem
Tim Sebastians avatar
Broliiiiiin? :d
Citera
2003-10-29, 20:37
Medlem
går rykten om att han hamna på psyket men det kan just vara det oxå-rykten...man kan ju inte lita på allt man hör men man vet aldrig
Citera
2003-11-01, 03:07
Medlem
Psykozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HA.
När jag var ung så var en av dem största (om jag inte minns fel) som höll på med "dumheter" en kille som kallade sig ZIP. Har för mig att det även fanns med ngt nummer efteråt tex Zip17. Har för mig ngn stans i bakhuvudet att han har samma förnamn som en fd fotbollsspelare som numera bla säljer dammsugarmunstycken.

Ngn som minns/vet mer?

Blir det jag då som får söka upp allt elr?

Zip (TTP) A 13-year old boy who became King of Tagging in Stockholm 1986. His name was everywhere, (even in the media, of course) and he really did it with style. He got busted by a detective from the Transit authorities. In 1988 he became the first 15-year-old person sentenced to prison in Sweden, a shame for the national system of law and order . But Zip speeds on, no doubt.

Sedan har det ju skrivits en hel del om snubben. För mer indjupning kan man kolla detta. Försöka testa Expressens respektive Dn´s nyhets arkiv?

Lit.: 14-årig klottrare krävs på 11.000 kronor. Arb 12/12 1987.

Jöberger, Barbro: ‘Ingenting kan få mig sluta måla.’ DN 13/2 1987.

Nylén, Leif: Zip in town. DN 21/2 1987.

Näslund, Lars: “Zip” greps av polisen - igen. Expr 15/2 1989.

Zip become King of Tagging UP 1/92 sidan 6.

Zip sitter inspärrad på Kumla. DN 27/4 1997.

Speed! Någon som har koll om vad som hände med Baze?
Föressten finns det några riktigt heta Zip tags vid Sundbyberg...
Citera
2003-11-01, 06:43
Medlem
memorexoneces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoz
But Zip speeds on

Citera
2003-11-02, 15:03
Bannlyst
Aaren gaar och jag blir aldre...Men var inte Zip17 / Speed / Baze / Cancer samma snubbe? Eller var det Brain? Och taggade Brain, Cruel och Cruze? Kommer ihaag ett attentat mot ett bussgarage i Botkyrka daa Cruze var i farten...Ca 20 bussar "sondertaggade"...

Som sagt - minnet sinar...
Citera
2003-11-02, 18:19
Medlem
Fabian FoXXs avatar
Var väl Ziggy som drog Speed?!
Citera
2003-11-02, 19:09
Medlem
memorexoneces avatar
Skönt och läsa om gammla goda tider
Hemsidorna kan man ju sitta och glo på i dagar

Ska väl också klämma in med att ifall man skriver inlägg om någon som kör fler tags så tas det bort. Så undvik gärna detta då vem som hälst läser här. Men dessa är inte så aktiva längre och är så kända egentligen så det är lungt.
Citera
2003-11-02, 23:10
Medlem
Psykozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Aaren gaar och jag blir aldre...Men var inte Zip17 / Speed / Baze / Cancer samma snubbe? Eller var det Brain? Och taggade Brain, Cruel och Cruze? Kommer ihaag ett attentat mot ett bussgarage i Botkyrka daa Cruze var i farten...Ca 20 bussar "sondertaggade"...
Som sagt - minnet sinar...

Zip17 och Speed var samma och Baze och Cancer var samma! Brain var väl typ nån från Norsbronx om jag har för mig rätt...

Disey drog Slice och Ziggy drog Snow! Inget annat inte!

Buss attentatet!
Det var faktiskt Baze, Cruel och Lady som torskade för att bomba alla bussar i en buss uppställnings plats i Botkyrka... Har för mig att alla fick betala ca 100 000 kr var dessutom! + Att dom kom med på första sidan.
När jag tänker efter så var väl det buss uppställnings platsen mellan Alby - Tumba? finns iaf ett ställe vid industriområdet Eriksberg...

Den dära interljuven med Zip då han sitter på Kumla anstalten från 1997 har jag läst
Citera
2003-11-03, 18:33
Medlem
Fabian FoXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoz
Zip17 och Speed var samma och Baze och Cancer var samma! Brain var väl typ nån från Norsbronx om jag har för mig rätt...

Disey drog Slice och Ziggy drog Snow! Inget annat inte!

Buss attentatet!
Det var faktiskt Baze, Cruel och Lady som torskade för att bomba alla bussar i en buss uppställnings plats i Botkyrka... Har för mig att alla fick betala ca 100 000 kr var dessutom! + Att dom kom med på första sidan.
När jag tänker efter så var väl det buss uppställnings platsen mellan Alby - Tumba? finns iaf ett ställe vid industriområdet Eriksberg...

Den dära interljuven med Zip då han sitter på Kumla anstalten från 1997 har jag läst

Ja just det ja. Snow var det ja....
Citera
2003-11-04, 00:13
Medlem
Psykozs avatar
Ways då! vem var det? Weston, eller var det Score?
Acme då! Han har ju piecen kvar under St:eriksbron, klassiker!
ICB har ju fortfarande pieces vid tunnlarna i Karlberg likaså som det finns Jazon Weston bombings på pelarna... Mob och Tox bombings i Gamla stan och Speed tags... Härligt.
Acme flyttade väl till USA hörde jag efter ha vart där. Han typ stannade på Flygplatsen och var kvar.

Gamla historier som tål att upprepas
Citera
2003-11-04, 13:38
Medlem
gamla artiklar http://www.graffiti.org/autograff/articles/articles.html bla ett par om ZIP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in