Citat:
Ursprungligen postat av
klurigkluring
Intressant!
Några reflektioner:
1) IR skjuter, som väntat, in sig på DNA-bevisningen, och det är den rimliga vägen. Tyvärr förfaller hon till att skriva (mot bättre vetande?) att:
Vad avser DNA har man inte sökt efter spår från andra personer än Nerijus Bilevicius, Aivarus
Bilevicius och Irina Bileviciene. Detta p g a att man redan bestämt sig för dessa personer som de
skyldiga.
Detta är i bästa fall okunskap, i sämsta fall en direkt lögn. Man söker efter DNA-rpfiler och om den man finner inte stämmer med några av de man har tillgängligt, så blir svaret "okänd profil". Det har inte skett i något enda fall, vad jag kan se i FUP!
2) IR gör sak av "joggerskans" osäkra utpekande. Detta vore väsentligt om TR hade ansett detta betdelsefullt, men det gjorde man inte. Inte troligt att HR skulle värdera upp hennes vittnesmål.
3) Såvitt jag kan se nämns inte T&As m.fl. utpekande av NB körandes sin bil från Martorp på söndagkvällen. Detta är givetvis mycket besvärande uppgifter för NB och det hade varit intressant att se vad IR har för idé där.
4) Upprepandet av osäkerhet om dödsorsaken är som jag ser det tomt dravvel. Hurivida LH hängdes eller ströps med snaran har noll inverkan på skuldfrågan. Det är fortfarande ett mord, och det finns fortfarande bara en tänkbar GM, hennes klient.