2015-12-07, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, om koranen svarar på sin egen fråga så måste det ju vara sant....

Förresten, när kommer det något bevis för Gud?

Nej, vi pratar inte om huruvida det är sant eller inte, utan om evolution fanns i koranen och du fick exempel på att den gjorde det både kosmisk och kemisk evolution. Koranen lär ut att vi inte ska tro på det och att det endast leder till osäkerhet. Detta var svar på din fråga som var om evolution fanns i koranen.

När du har bevisat att den kvinnan du hela livet trott är din biologiska mamma verkligen är din biologiska mamma, kommer du kanske förstå alla de bevis och belägg jag redan lagt fram.
Citera
2015-12-07, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Vad dessa religioner beträffar får du berätta mer vad religionerna förespråkar och vad den går ut på, vad du tror på osv. Ja även de finns i koranen. Berätta bara mer om religionerna så får du verser i koranen.
Ok, ge mig verser med dom grekiska gudarna. Och om Tor och Oden. Vi kan börja där.
Citera
2015-12-07, 01:15
Medlem
Citat:
Nej, vi pratar inte om huruvida det är sant eller inte, utan om evolution fanns i koranen och du fick exempel på att den gjorde det både kosmisk och kemisk evolution. Koranen lär ut att vi inte ska tro på det och att det endast leder till osäkerhet. Detta var svar på din fråga som var om evolution fanns i koranen.

När du har bevisat att den kvinnan du hela livet trott är din biologiska mamma verkligen är din biologiska mamma, kommer du kanske förstå alla de bevis och belägg jag redan lagt fram.
Vem ska jag bevisa det för? Och varför? Jag hade förstått jämförelsen om jag påstått att min mamma har övernaturliga krafter.....
Citera
2015-12-07, 02:01
Medlem
Citat:
Det är precis vad jag menar. Både kosmisk och kemisk evolution handlar om att materia av slumpen ändrar form och karaktär utan yttre intelligens inbladning. Koranen skriver klart och tydligt: Tror de verkligen att de har skapats av en slump? Är de själva skaparna av himlarna och jorden? sedan svarar koranen självsäkert på sin egen fråga: Nej de är inte säkra på nåt! Dessa verser beskriver precis evolution och osäkerheten bland otrogna som hela tiden säger att ''vi vet inte''

Citat:
Dessa verser beskriver precis evolution och osäkerheten bland otrogna som hela tiden säger att ''vi vet inte''
Det är din personliga tolkning av den versen. Det står inte ett ord om evolutionsteorin. Det står heller inte ett ord om scientologi. Det finns och har funnits flera tusen olika religioner med säkert tiodubbelt så många olika 'gudar'. Till och med du måste väl förstå att ditt påstående om att koranen innehåller ALLA religioner, är helt åt helvete felaktigt?
Senast redigerad av Sir. 2015-12-07 kl. 02:08.
Citera
2015-12-07, 02:08
Medlem
Citat:

Sluta upprepa argumentationsfel. Du förstör varenda jävla tråd du deltar i genom att vägra ta till dig någon form av kritik.

Du försöker ju inte ens vara diskret med dina logiska felslut, vilket bevisas av den oerhört korkade falska analogi du presenterar här ovanför. Inte nog med att ditt eviga ältande om bevisning av vem ens biologiska mamma är (vilket kan göras, enkelt som fan), är ett ordinärt påstående till skillnad från påståenden om Gudar, paradis och helvete som är extraordinära påståenden- det är inte ens en existens-fråga!
Analogin är felaktig på alla tänkbara sätt, ska det vara så jävla svårt att förstå?
Citera
2015-12-07, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Det är din personliga tolkning av den versen. Det står inte ett ord om evolutionsteorin. Det står heller inte ett ord om scientologi. Det finns och har funnits flera tusen olika religioner med säkert tiodubbelt så många olika 'gudar'. Till och med du måste väl förstå att ditt påstående om att koranen innehåller ALLA religioner, är helt åt helvete felaktigt?

Lille människa! Om det skulle varje ord i koranen ordagrant skulle man behöva en lastbil för att förflytta boken med. Versen syftar på evolution. Men om du förväntar dig att koranen ska förklara vad evolution är, att människor som tror på det har fel, varför de ar fel osv, måste du vara dum i huvudet. Om koranen skulle förklara varje ting detaljerat så skulle boken inte kunna förflyttas med en lastbil ens. Kort och koncist återfinns allt i koranen då menar jag ALLT. Språket är koranen är så annorlunda än de språk som används av författare, att bara det är belägg och bevis för koranens äkthet. Allting har rymts i koranen. Koranen har inte lämnat nåt åt slumpen. You name it and I give it to you from the holy quran.
Citera
2015-12-07, 02:51
Medlem
Citat:
Ok, ge mig verser med dom grekiska gudarna. Och om Tor och Oden. Vi kan börja där.
Vilken del förstod du inte. Berätta vilka de grekiska gudarna var och vad människorna trodde om dom?
Citera
2015-12-07, 02:52
Medlem
Citat:
Vem ska jag bevisa det för? Och varför? Jag hade förstått jämförelsen om jag påstått att min mamma har övernaturliga krafter.....

Jag vill att du bevisar det för mig. Nej inte att hon har övernaturliga krafter. Vi vill få klarhet i vad bevis är. Det är ordet bevis jag vill att ni ska få insikt om och inget annat. Så bevisa att din mamma är din biologiska mamma.
Citera
2015-12-07, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Sluta upprepa argumentationsfel. Du förstör varenda jävla tråd du deltar i genom att vägra ta till dig någon form av kritik.

Du försöker ju inte ens vara diskret med dina logiska felslut, vilket bevisas av den oerhört korkade falska analogi du presenterar här ovanför. Inte nog med att ditt eviga ältande om bevisning av vem ens biologiska mamma är (vilket kan göras, enkelt som fan), är ett ordinärt påstående till skillnad från påståenden om Gudar, paradis och helvete som är extraordinära påståenden- det är inte ens en existens-fråga!
Analogin är felaktig på alla tänkbara sätt, ska det vara så jävla svårt att förstå?

Om det nu är så busenkelt att bevisa att just din mamma är din biologiska mamma kan du väl bevisa det. Hur kan du tycka att det är ordinärt? Tänk om din mamma som du hela livet trott är din biologiska mamma inte är det? Så kom igen bevisa det.
Citera
2015-12-07, 02:56
Medlem
Citat:
Lille människa! Om det skulle varje ord i koranen ordagrant skulle man behöva en lastbil för att förflytta boken med. Versen syftar på evolution. Men om du förväntar dig att koranen ska förklara vad evolution är, att människor som tror på det har fel, varför de ar fel osv, måste du vara dum i huvudet. Om koranen skulle förklara varje ting detaljerat så skulle boken inte kunna förflyttas med en lastbil ens. Kort och koncist återfinns allt i koranen då menar jag ALLT. Språket är koranen är så annorlunda än de språk som används av författare, att bara det är belägg och bevis för koranens äkthet. Allting har rymts i koranen. Koranen har inte lämnat nåt åt slumpen. You name it and I give it to you from the holy quran.

Citat:
Versen syftar på evolution.
Hur vet du det?

Citat:
Språket är koranen är så annorlunda än de språk som används av författare, att bara det är belägg och bevis för koranens äkthet.
Hahahahahahah! Nu får vi alltså reda på vad du tror att ett bevis är. Fy fan så dum.
Citera
2015-12-07, 02:57
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Om det nu är så busenkelt att bevisa att just din mamma är din biologiska mamma kan du väl bevisa det. Hur kan du tycka att det är ordinärt? Tänk om din mamma som du hela livet trott är din biologiska mamma inte är det? Så kom igen bevisa det.

Haha, vill du att personen i fråga ska göra ett blodprov och skicka provsvaren till dig? Det är oftast så det går till om man vill få ett bevis på att sin mamma är sin biologiska mamma nämligen.
Citera
2015-12-07, 02:59
Medlem
Citat:
Om det nu är så busenkelt att bevisa att just din mamma är din biologiska mamma kan du väl bevisa det.
DNA-test är ett belägg. Nej, det är inte ett "absolut bevis". Men det är ingen som kräver "absoluta bevis" för existensen av Gud heller.
Citat:
Hur kan du tycka att det är ordinärt? Tänk om din mamma som du hela livet trott är din biologiska mamma inte är det? Så kom igen bevisa det.
Ja, hur kan jag tycka att det inte går att jämföra påståenden om existensen av en allsmäktig trollkarl som befinner sig utanför tid och rum, med påståenden om vem min egna mor är?
Du skämmer ut dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in