2015-12-06, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Och det stora schabraket till grabb joggade? Svetten måtte ha lackat på honom.

Om du är en ung söt tjej kan du vara glad att du lever.

I morgon kommer FUP:en och då får vi äntligen, förhoppningsvis, svar på om allt det där talet om pinnar är sant. Du beskriver ju specifikt att pinnar ska ha insats i rectum. Titta gärna in i tråden för uppföljning på det uttalandet sen när vi har fakta till hands.

Joggade är att överdriva; lufsade är en mer korrekt beskrivning, han var väldigt röd i ansiktet och verkade överansträngd, i övrigt gav han ett väldigt harmlöst intryck, det var definitivt ingen person som jag blev rädd för, snarare tvärtom, som sagt; en ung överviktig kille som gett sig på att börja träna, var min tanke, det enda märkliga var ju klädseln och det ovana i att se en så pass otränad person på just den rundan som ju är ganska lång i den värmen.

Det ska bli intressant att se om pinnryktet stämmer.
Citera
2015-12-06, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Ah okej!

Ungefär här alltså:
https://www.google.se/maps/place/Eds+kyrkv%C3%A4g,+194+91+Upplands+V%C3%A4sby/@59.5089066,17.8754302,1877m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x465fa28dc7d31ea9:0x7018d 9f16f92d652

Då var han ute på andra äventyr, lille Kristoffer.

Exakt, jag sprang i riktning bort från kyrkan, han sprang mot, vi möttes nästan på mitten, där det finns en parkbänk
Citera
2015-12-06, 15:25
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Och det stora schabraket till grabb joggade? Svetten måtte ha lackat på honom.

Om du är en ung söt tjej kan du vara glad att du lever.

I morgon kommer FUP:en och då får vi äntligen, förhoppningsvis, svar på om allt det där talet om pinnar är sant. Du beskriver ju specifikt att pinnar ska ha insats i rectum. Titta gärna in i tråden för uppföljning på det uttalandet sen när vi har fakta till hands.

Har också hört ryktena om instoppade grenar/kvistar från en trovärdig källa..

Försvarsadvokaten har ju nu bekräftat att grenar och kvistar faktiskt hittades på BO:s kropp. Försvaret kommer ju att argumentera för att grenarna och kvistarna var pålagda i ett försök att dölja liket och inte för att skända det. Om försvaret ska lyckas få honom fälld för dråp istället för mord så måste de ju övertyga rätten att Kristoffer inte medvetet skändat liket efteråt. Kan åklagaren bevisa att Kristoffer använt grenarna/kvistarna för att skända liket efter döden så kan han ju knappast fällas för något annat än mord.

Därför kan just pinnarna bli en central del av själva åtalet, kan det bevisas att de använts för att skända liket och inte bara för att dölja det så blir ju försvarets linje att det handlar om dråp snarare än mord helt ohållbar. Så jag tror att pinnarna kan bli en viktig del i åklagarens bevisning för att få honom fälld för mord och inte bara dråp.

Blir spännande att läsa FUP:en imorgon.
Citera
2015-12-06, 15:28
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitokondrie
Det ska bli intressant att se om pinnryktet stämmer.
Vänta lite nu, du kunde ju med visshet konstatera att det är sant. Hur ska du ha det?
Citera
2015-12-06, 15:34
Medlem
Citat:
Vänta lite nu, du kunde ju med visshet konstatera att det är sant. Hur ska du ha det?

Jag kan ju inte konstatera det, du har ju faktiskt helt rätt i att det är omöjligt för mig att _veta_ om det är sant eftersom det eg. är hörsägen, jag borde ha skrivit att jag har hört från en säker källa att hon hade pinnar intryckta i ögon, vagina och anus, samt att GM led av tvångstankar vad gäller detta med pinnar och grenar placerade i tjejers kroppsöppningar, inte att det med säkerhet stämmer, borde ha uttryckt mig annorlunda, my bad.
Senast redigerad av Mitokondrie 2015-12-06 kl. 15:40.
Citera
2015-12-06, 15:39
Medlem
Nu blev det fel! Källan sa att GM led av tvångstankar inte BO! Ändrade i mitt svar för att undvika missförstånd.
Citera
2015-12-06, 15:39
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Jag tror inte en sekund på att snuten som var först framme bryter sekretessen för sin fru som berättar vidare för sin arbetskamrat som berättar vidare för sin unge. Om det låg sanning i det så skulle den snuten kunna åka dit på det om du nu sitter och berättar det här. Om folk i utredningen skiter i förundersökningssekretessen så har det ju ingen betydelse längre att någon håller på den överhuvudtaget.

Grenar och kvistar har ju hittats på BO, det bekräftade ju försvarsadvokaten även om hon naturligtvis hade en annan förklaring än medveten likskändning. Huruvida det fanns grenar som var instoppade i ögonen återstår ju att se men att det låg viss sanning i pinnryktet är ju tveklöst sant. Så klart är att någon från polisen eller utredningen har läckt, sedan kan ju någon person fantiserat lite för mycket och överdrivit ryktena naturligtvis. Men att BO hittades med pålagda grenar och kvistar är ju tveklöst sant.

Du får inte glömma att de som jobbar inom psykvården och polisen inte är några övermänniskor eller robotar. De är människor som vi andra. Självklart förekommer att personal läcker uppgifter fast de är sekretessbelagda. Särskilt efter ett så speciellt fall som det här, den här typen av mord är ju tack och lov inte vanliga i Upplands Väsby och polisen där har nog aldrig sett något liknande förut.

Därför vore det inte särskilt förvånande att uppgifter från utredningen läcker ut trots förundersökningssekretessen, eller att någon från psykvården tipsar polisen om Kristoffer trots patientsekretessen. Speciellt i ett så extraordinärt fall som detta,
Senast redigerad av Darwinist 2015-12-06 kl. 15:42.
Citera
2015-12-06, 15:46
Medlem
Citat:
Jag tror inte en sekund på att snuten som var först framme bryter sekretessen för sin fru som berättar vidare för sin arbetskamrat som berättar vidare för sin unge. Om det låg sanning i det så skulle den snuten kunna åka dit på det om du nu sitter och berättar det här. Om folk i utredningen skiter i förundersökningssekretessen så har det ju ingen betydelse längre att någon håller på den överhuvudtaget.

Medborgare fäster för stor tillit till yrkesmänniskor. Psykiatrer, läkare och poliser läcker mer än vad man som meborgare vill tro, vilket förstås beror på att de är människor. Ju mer traumatisk och uppmärksammad händelsen är, desto större är risken att information läcker. Givetvis varierar graden av professionalism mellan enheter - gärningsmannaprofilgruppen i Stockholm är mer professionell än valfri kling och klang-station i Västernorrlands län.
Citera
2015-12-06, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Då är ni åtminstone två i tråden som har träffat på Kristoffer i spåret.

(FB) Upplands Väsby 2015-08-05: Ida Johansson mördad vid motionsspår, GM gripen

Fanns inte en tredje iakttagelse? Det är jag nästintill hundra procent säker på. Någon hade sett Kristoffer framåt kvällskvisten (no pun intended) och då ska han ha stirrat mycket obehagligt på en märklig plats. Trots efterforskningar har jag inte hittat denna post.
Citera
2015-12-06, 16:04
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErichKaestner
Fanns inte en tredje iakttagelse? Det är jag nästintill hundra procent säker på. Någon hade sett Kristoffer framåt kvällskvisten (no pun intended) och då ska han ha stirrat mycket obehagligt på en märklig plats. Trots efterforskningar har jag inte hittat denna post.
Jo, det kan jag skriva under på. Tror det inlägget skrevs samma dag som eller dagen efter han häktats och hans facebook spreds. Det rörde sig förvisso om en andrahandsuppgift, och tror inte det var säkert att dom sett Kristoffer. Tror det var någon kollega till skribenten som påståtts ha sett någon stå och stirra på dom när dom var ute och rökte.

Angående uppgifter om vad som skett med pinnar och allt, jag har fått PM från personer som sagt sig känna personer med insyn i fallet som sagt att det inte fanns något sexuellt inslag. Andra har hört raka motsatsen. Imorgon vet vi förhoppningsvis.
Citera
2015-12-06, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErichKaestner

Det finns även en iaktagelse på dagen, några timmar innan mordet; GM brukade handla i kiosken som finns runt hörnet där han bor, alltid chips och Cola och sådana saker, denna gång reagerade kioskinnehavaren på att han betedde sig konstigt, förvirrat, nervöst, "ryckigt", han brukade annars ge ett väldigt icke-intryck om man säger så; artig men tyst, blicken riktad ned i golvet, försynt, gjorde inget som helst väsen av sig.
Citera
2015-12-06, 16:31
Medlem
Darwinists avatar
Så för att sammanfatta vad vi vet säkert och vad som är spekulationer dagen innan FUP:en släpps

Bekräftade uppgifter:

Mordet var oprovocerat

GM och BO kände inte varandra

Grenar och kvistar har hittats på BO:s kropp dock vet vi inte om de var instoppade i några kroppsöppningar

Såväl polisen som RPU:n bedömer återfallsrisken för GM som hög

GM har haft återkommande tankar på att skada andra, har asperger, bristande empati, verkar sakna känslor, är impulsiv och har haft aggressionsproblem sedan förskolan

Obekräftade uppgifter:

Det har förekommit något sexuellt

GM har medvetet skändat liket efteråt

Grenarna och kvistarna var instoppade i BO:s kroppsöppningar

GM har tittat på mycket grov våldsporr

Det avgörande tipset kom från psykvården/familjen/någon som sett honom vid spåret

Om någon vill köra gissningsleken så här sista dan innan vi får tillgång till FUP:en så är det bara att sätta igång
Senast redigerad av Darwinist 2015-12-06 kl. 16:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in