2015-12-05, 07:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brunstdags
Kan förklara varför han tyr sig till Merkel.

Det gör alla svenska politiker. Det skulle Åkesson också göra därför att hon är Europas mäktigaste kärring. Jag skulle med nöje offentligt säga nej tack till möten med henne och hänvisa till hennes knäppa uttalanden. Hoppas tyskarna snart gör den demokratiska processen kort med henne och röstar fram en tysk av schweizisk, inte nödvändigtvis österrikisk, natur.
Citera
2015-12-05, 15:51
Medlem
Mogrens avatar
Aldrig skulle man gå SD till mötes. Ingen skulle hindras att komma till Sverige. Det var främlingsfientligt och rasistiskt hette det från svetsaren. Svängdörrarna var öppna. När det budskapet nådde fram välde det plötsligt in flyktingar. Svetsaren fattade ingenting. Nu inför han SD:s politik. Alla har rätt att söka asyl i Sverige om de kommer hit. Alltså ser vi till att det inte går att komma hit om man inte hoppar ner med fallskärm. Till och med Öresundsbron tänker han stänga. Nu har Löfven och hans bedrövliga parti verkligen svetsat in sig i ett hörn. Grattis!
Citera
2015-12-05, 16:26
Medlem
Att vara så maktgalen och finna, att det mesta rinner honom ur händerna, kan bara sluta med, en för honom, personlig katastrof. Vem står egentligen vid hans sida? Förutom hans hustru. Jag tror ingen. Med hjärta och hjärna.
Hans ministrar är beroende av honom. De är nog inte trygga i sitt jobb.
De visar ingen större kvalitet de heller.

Sverige är värt mer. X-val 2016.
Citera
2015-12-05, 18:35
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Att vara så maktgalen och finna, att det mesta rinner honom ur händerna, kan bara sluta med, en för honom, personlig katastrof. Vem står egentligen vid hans sida? Förutom hans hustru. Jag tror ingen. Med hjärta och hjärna.
Hans ministrar är beroende av honom. De är nog inte trygga i sitt jobb.
De visar ingen större kvalitet de heller.

Sverige är värt mer. X-val 2016.

Ja, jag tror det slutar med att han tar till repet eller nått när han kommer till insikt om sin oförmåga och vad han ställt till med!
Citera
2015-12-05, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Ja, jag tror det slutar med att han tar till repet eller nått när han kommer till insikt om sin oförmåga och vad han ställt till med!

Det vore väl skada. Facket behöver kanske honom igen?
Ärligt, vem ger honom ett gott eftermäle? Han hamnar väl i samma fack som Mona. Vi kan säga att han gjorde så gott han kunde och förstod. Han var ständigt på jobbet. Än här och mest där. Var alla till lags. Blott inte Sverige.

Antingen ångrar han sig att han tog jobbet, eller prisar han tiden i maktens glans med etablissemanget. Han har i alla fall fått frottera sig med idel grädda. Familjealbumet strålar.
Citera
2015-12-05, 20:22
Medlem
Citat:
Ärligt, vem ger honom ett gott eftermäle? Han hamnar väl i samma fack som Mona. Vi kan säga att han gjorde så gott han kunde och förstod. Han var ständigt på jobbet. Än här och mest där. Var alla till lags. Blott inte Sverige.

Antingen ångrar han sig att han tog jobbet, eller prisar han tiden i maktens glans med etablissemanget. Han har i alla fall fått frottera sig med idel grädda. Familjealbumet strålar.

Än är det för tidigt att räkna ut Löfvén. Överivriga högerkommentatorer hade väldigt bråttom att räkna ut Tage Erlander, då denne brådstörtat måste efterträda Per Albin Hansson 1946.
Dock - Tage Erlander växte till sig i ämbetet och blev "Sveriges längste statsminister" i år räknat. Vem vet - detsamma kanske sker med Stefan Löfvén?
Jag hoppas, trots att jag inte är sosse. Tycker grabben är sympatisk
Citera
2015-12-05, 20:25
Medlem
Citat:

Än är det för tidigt att räkna ut Löfvén, Somliga högerkommentatorer hade väldigt bråttom att räkna ut Tage Erlander, då denne brådstörtat måste efterträda Per Albin Hansson 1946.
Dock - Tage Erlander växte till sig i ämbetet och blev "Sveriges längste statsminister" i år räknat. Vem vet - detsamma kanske sker med Stefan Löfvén?
Jag hoppas, trots att jag inte är sosse. Finner grabben sympatisk
Citera
2015-12-05, 20:54
Medlem
svetsarsteffe är säkert en sympatisk snubbe men sätt in Ygeman istället(fram till bytet av regering), min lokala porscheverkstad behöver en plåtis, skulle vara gångavstånd från steffe´s gamla lya på W***ingatan.

I samma runda sparkas förslagsvis frigolit och åsnan ut.
Citera
2015-12-05, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Än är det för tidigt att räkna ut Löfvén, Somliga högerkommentatorer hade väldigt bråttom att räkna ut Tage Erlander, då denne brådstörtat måste efterträda Per Albin Hansson 1946.
Jag hoppas, trots att jag inte är sosse. Finner grabben sympatisk

Jag tycker desperationen överglänser det sympatiska. Lägg märke till hans blick i pressade lägen. Den påminner mig om den blick Hitler hade alldeles i slutet då han insåg att det var kört. Det är vad jag sett i alla gamla ww2 filmer. Även dokumentärer Hitlers sista dagar.

Jag tror att Löfven kan åstadkomma vad som helst för att ha kvar makten. Komma med något att förbjuda partier som SD tex.
Han kan åberopa att de är nazistiska och fascistiska. Det har han gjort förr. Sådant parti förbjudet i Sverige.
Han konsulterar Arnstad och rättar sig därefter. Demokratin hos honom hänger löst. Exempel DÖ.

Nej, lita på Löfven skall vi inte !
Citera
2015-12-05, 23:55
Medlem
Citat:
Jag tycker desperationen överglänser det sympatiska. Lägg märke till hans blick i pressade lägen. Den påminner mig om den blick Hitler hade alldeles i slutet då han insåg att det var kört. Det är vad jag sett i alla gamla ww2 filmer. Även dokumentärer Hitlers sista dagar.

Jag tror att Löfven kan åstadkomma vad som helst för att ha kvar makten. Komma med något att förbjuda partier som SD tex.
Han kan åberopa att de är nazistiska och fascistiska. Det har han gjort förr. Sådant parti förbjudet i Sverige.
Han konsulterar Arnstad och rättar sig därefter. Demokratin hos honom hänger löst. Exempel DÖ.

Nej, lita på Löfven skall vi inte !

Varva ner nu "regnidagigen"! Stefan kan lyckligtvis inte förbjuda vare sig SD eller något annat misshagligt riksdagsparti. I Sverige råder grundlagsskyddad organisationsfrihet. Grundlagsändring är ingen enkel angelägenhet. Förövrigt tror jag inte Stefan har några diktatorsambitioner. Att han kallade uppstickaren SD för "fascistparti" var både dumt och därtill otaktiskt. Han borde ha rådfrågat exempelvis Expo, som vet bättre i frågan. Det faktum att en del nazister och fascister ingick i SD:s förstadier innebär inte att partiet idag kan beskrivas som brunsvart. Dessutom förtjänar JÅ lite credit för att städat ut och rensat upp SD från en del nazistiska, antisemitiska, rasistiska figurer.
Att den svåra flyktingsituationen pressar Stefan hårt är uppenbart. En statsminister som står lugn och känslokall inför en sådan katastrof, är sannolikt mindre lämplig för ämbetet.
Citera
2015-12-06, 00:03
Medlem
Jag tycker Löfven blir bättre dag för dag. Han börjar bli varm i kläderna.

De senaste veckorna har han visat upp en klar verklighetsuppfattning, beslutsförmåga och handlingskraft. Detta trots att han har en opposition inom det egna partiet och det snurriga MP att kämpa emot.

Inte många skulle klara det så bra som Stefan Löfven har gjort.
Citera
2015-12-06, 15:31
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag tycker Löfven blir bättre dag för dag. Han börjar bli varm i kläderna.

De senaste veckorna har han visat upp en klar verklighetsuppfattning, beslutsförmåga och handlingskraft. Detta trots att han har en opposition inom det egna partiet och det snurriga MP att kämpa emot.

Inte många skulle klara det så bra som Stefan Löfven har gjort.

Det väller fortfarande in över 1000 st om dagen som vi inte kan ta hand om och du tycker att landsförrädaren gör ett bra jobb
Om han skulle göra ett bra jobb så skulle han stänga gränsen endast ge ett ytterst litet antal PUT ytterligare en ytterst liten del kan få TUT. Skicka hem 95% av alla som kommit hit sista 5 åren.
Medborgarskap ska man göra sig förtjänt av, det är ingen rättighet. Fast arbete under minst 8 år av 10 och inga brott för att få medborgarskap. Blir barnen dömda för mista förseelse så åker hela familjen ut. Dom ska rätta sig efter svensk kultur och seder. Krav att dom skall prata svenska efter 2 år i Sverige. När landsförrädaren säger att vi inte ska ta emot mer än vad vi klarar av att ta hand om så har han gjort framsteg. Vi kan inte ta hand om skiten i våra invandrarförorter så se till att ordna upp det före man tar in mer problem. Kommer landsförrädaren att vilja stå upp för ovanstående saker då kommer jag också säga att han har skärp till sig inte före.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in