2015-12-02, 19:20
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
500mg och inte tuggat på 5 månader, men knappt rus? Eh då har du antingen fått skit tabs eller kört på tyngre saker och trott att du ska få ett bra rus på en mildare opiat.

Skulle jag dra i mig 500mg efter ett fem månaders uppehåll så hade jag legat och noddad sönder. Är verkligen inte lilla killen så tål oftast en hel del.
Tabletterna va från svenskt apotek med utgångsdatum 2020,men du kanske har rätt jag kanske förväntade mig för mycket då jag gått mycket på fentanyl/analoger och förväntade mig något liknande rus.
Citera
2015-12-02, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Tabletterna va från svenskt apotek med utgångsdatum 2020,men du kanske har rätt jag kanske förväntade mig för mycket då jag gått mycket på fentanyl/analoger och förväntade mig något liknande rus.

Det säger ju allt. Yeahbuddy har ju rätt.
Citera
2015-12-03, 05:27
Medlem
Har kommit över ett gäng indisksa "top-dol" 100mg vita runda med brytskåra. Taggigt 25mg metadon 2dagar i streck pga av torka på sub. Kom över dessa tram för några timmar sedan. Har några frågor första gången jag tog metadon va i tisdags morse pga av torka på allt annat började med 10mg tog 10mg efter 6h sen ytterligare 5mg innan läggdags i tisdags, igår tog jag 25mg metadon på morgonen.fyllde inte på efter det ville bara hålla AT borta vilket funkade bra men inte mer än det. Blev verkligen inte imponerad av metadon blev seg o trött istället för aktiv som jag brukar på sub/tram. Är det farligt att göra som jag gjort? Sköljde nämligen ner en sån 100mg topdol för 1 timma sen och jag vet inte men något är det ju med dessa tram? Innehåller dom något annat än vad dom ska eller är det bättre/sämre tramadolhydroclorid ET.c? Har börjat klia som värsta horset , men samtidigt känner man lite i käkarna och tungan att det är tram. (Ni erfarna brukare vet nog vad jag menar). Vill bara fortsätta behålla lugnet och låta metadonet sakta lämna kroppen. Och bara hoppa över till tram sen i väntan på sub leveransen. Någon som vet lite mer om de där tramen från HOL i india ? Är de tram i eller är de ett jävla lotteri pharma företag? Jävligt bra pris då jag köpte 2 kartonger = 200st topdol av en vän för 800kr han är från den byn i Indien tydligen där detta läkemedelsföretaget opererar så han har alltid fett mycket läkemedel efter varje besök i hemlandet.. Och priserna är skrattretande bara man inte får äta upp det nu ? Jag menar svenska tram kliar inte ens lite i hårbotten på mig efter doser som 800mg+ , nu tog jag 100mg och det känns ordentligt. Låt mig också tillägga att polaren som inte ätit metadon som är van brukare i flera år tvärr noddar / kan inte vara bland folk känsla på 600mg av dessa . Någon som vill lätta sitt hjärta ventilera lite om dessa?
Citera
2015-12-03, 23:33
Medlem
Min hund fick också tradolan.. (50mg)Min fråga är nu om jag kan käka dessa tabletter? Eller är det någon skillnad på de tradolanen som är utskrivet till hunden, och vanliga tradolan. Jag har ju svårt att tro att det är någon skillnad. Men ... Ville endå fråga...
Citera
2015-12-03, 23:51
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unforget
Min hund fick också tradolan.. (50mg)Min fråga är nu om jag kan käka dessa tabletter? Eller är det någon skillnad på de tradolanen som är utskrivet till hunden, och vanliga tradolan. Jag har ju svårt att tro att det är någon skillnad. Men ... Ville endå fråga...

Samma innehåll. Ät dom och njut
Citera
2015-12-04, 17:17
Medlem
Hur mycket Postafen behövs ungefär för att motverka illamåendet på Tramadol? Är rätt ovan, och har inte kräkts av det, men varit nära en gång. Skulle en tablett á 25mg vara nog för att minska på illamåendet? Och hur långt innan ska det helst tas? 1 timme innan Tramadol-dosen?
Citera
2015-12-05, 11:45
Medlem
Truedetective2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unforget

Måste bara fråga, vad har hänt med hunden ? Jag är själv hundägare men har aldrig hört att hunden fått tradd utskrivet.
Citera
2015-12-05, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av firesly
Hur mycket Postafen behövs ungefär för att motverka illamåendet på Tramadol? Är rätt ovan, och har inte kräkts av det, men varit nära en gång. Skulle en tablett á 25mg vara nog för att minska på illamåendet? Och hur långt innan ska det helst tas? 1 timme innan Tramadol-dosen?

Jag har tagit postafen för att undvika illamående några ggr förut, men kräktes ändå så tycker inte det hjälpte nåt mot det.
Citera
2015-12-05, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Truedetective2
Måste bara fråga, vad har hänt med hunden ? Jag är själv hundägare men har aldrig hört att hunden fått tradd utskrivet.

Jag blir också nyfiken? Låter ju väldigt extremt att ge trad till en hund
Citera
2015-12-05, 18:20
Medlem
WalterSullivans avatar
Jag tar 50mg Zeloken blodtrycksreglerande medicin på morgonen och har väl ett ganska lågt blodtryck just nu på grund av hälsosamma vanor, går det att ta tram ihop med det?

Sen angående dosen för nån som inte tagit tram på minst 10 år, jag väger lite över 100 och är 193cm lång. 250-300mg ska funka eller? Hur stor är risken för kramp egentligen? aldrig haft några såna besvär förut.
Citera
2015-12-05, 19:46
Medlem
Har presis köpt 100st tramadol från min kran. De är ljusgula 50mg kapslar. Någon som provat dessa eller vet om de ens är tramadol?
Citera
2015-12-05, 19:49
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firesly

Ja en tablett en timma innan räckte för mig iaf när risken för illamående var ständigt närvarande.
Fast de va inte många ggr jag åt dem, jag däcka nästan alltid på dom och vakna sne för jag sovit bort ruset haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in