Citat:
Ursprungligen postat av
menelik
Om eventuella statsrådet Åkesson inte inbjuds till framtida nobelfester innebär detta en svår statusförlust för honom själv och hans parti. Få TV-program har så höga tittarsiffror såväl in- som utrikes som just nobelbalunsen. En politiker värd namnet måste självklart synas och vara med i svängen.
Att öppet gå ut med ett magsurt "jag tänker inte gå på någon Nobelfest under några omständigheter, har inget som helst intresse att sitta där bland de bakåtsträvande gamla stofilerna" vore politiskt självmord för varje ledare av ett riksdagsparti. Endast sektledare kan kosta på sig sådant.
Iofs en nåd att stilla bedja om för oss SD-motståndare. Men knappast något att hoppas på."

Vet du, jag tror att det är mest klicken i etablissemanget för inbördes beundran, exclusive de som är inviterade, som sitter och tittar på när noblessen äter.
SDfolket struntar nog i det. Det som hamnar i media är kvinnornas kreationer.
Jimmie Åkessons status hänger inte på en ev nobelfestinbjudan. Jag hoppas han har andra planer när första inbjudan kommer. Han behöver inte använda ditt referat. Hövligare variationer finns.
Ett framträdande på en nobelmiddag kan också ligga en partiledare i fatet. Exempelvis Birgit Friggebo. Hennes dekollage gjorde inte intryck av det mest positiva slaget för Fp.
Nej, jag tror nog att JÅ och SD klarar sig Nobelfest förutan. Dock synd på en så tjusig sambo. Hon hade varit ett klart blickfång.
Du framhäver ofta att du inte röstar på SD. Men vore det inte dax snart? Du har alltid så välmenande (?) tips till dem att komma med. Jag hoppas inte alltid att de lyssnar. De går ju trots allt framåt. Hur går det för Ditt parti?