2015-12-04, 21:40
Medlem
Jag tror att stiftelsens beslut var olyckligt. Hur ska man hantera spörsmålet, den eventuella dag SD ingår i en regering?
Kanske kan man göra en omprövning och låta JÅ göra en liten avbön, varvid denne hänvisar till de uteslutningar av rasister och andra extremister, som faktiskt skett inom partiet. Eventuellt får han väl kasta ut ytterligare ett antal.
Expo har förhoppnings några trovärdiga kandidater på lager.
Senast redigerad av menelik 2015-12-04 kl. 22:23.
Citera
2015-12-04, 23:11
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Jag tror att stiftelsens beslut var olyckligt. Hur ska man hantera spörsmålet, den eventuella dag SD ingår i en regering?
Kanske kan man göra en omprövning och låta JÅ göra en liten avbön, varvid denne hänvisar till de uteslutningar av rasister och andra extremister, som faktiskt skett inom partiet. Eventuellt får han väl kasta ut ytterligare ett antal.

Fast det blir ju lite knepigt med ett "avståndstagande" då SD alltid stått för alla människors samma värde.
Citera
2015-12-05, 08:13
Medlem
Citat:

Om jag varit i Åkessons kläder, skulle innan inbjudningarna skickats ut förklarat, "jag tänker inte gå på någon Nobelfest under några omständigheter, har inget som helst intresse att sitta där bland de bakåtsträvande gamla stofilerna"!
Senast redigerad av Hultabultan 2015-12-05 kl. 08:19.
Citera
2015-12-05, 09:15
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Om jag varit i Åkessons kläder, skulle innan inbjudningarna skickats ut förklarat, "jag tänker inte gå på någon Nobelfest under några omständigheter, har inget som helst intresse att sitta där bland de bakåtsträvande gamla stofilerna"!

Det skulle väl göra det lättare för Nobelkommittén? Han kommer ändå inte så...
Han kan vänta tills inbjudning kommit och då säga att han är ointresserad(om han är det).
Citera
2015-12-05, 09:25
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman

Sverige var ju det landet som förbjöd kunskap på universitet och högskolor(Birgitta Dahl 1986).

[SIC!]
God morgon!

Jag har sorgligt nog varit naiv och litat på att politikerna gör ett bra jobb och är nästan skämmigt obildad i politiska frågor. Kan jag få mer information om det här, snälla! Försökt googlat runt men inte hittat nåt.
Citera
2015-12-05, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan

Om eventuella statsrådet Åkesson inte inbjuds till framtida nobelfester innebär detta en svår statusförlust för honom själv och hans parti. Få TV-program har så höga tittarsiffror såväl in- som utrikes som just nobelbalunsen. En politiker värd namnet måste självklart synas och vara med i svängen.
Att öppet gå ut med ett magsurt "jag tänker inte gå på någon Nobelfest under några omständigheter, har inget som helst intresse att sitta där bland de bakåtsträvande gamla stofilerna" vore politiskt självmord för varje ledare av ett riksdagsparti. Endast sektledare kan kosta på sig sådant.
Iofs en nåd att stilla bedja om för oss SD-motståndare. Men knappast något att hoppas på."
Citera
2015-12-05, 15:07
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
God morgon!

Jag har sorgligt nog varit naiv och litat på att politikerna gör ett bra jobb och är nästan skämmigt obildad i politiska frågor. Kan jag få mer information om det här, snälla! Försökt googlat runt men inte hittat nåt.
Det rör forskning om kärnkraft vad jag förstår.
Citera
2015-12-05, 15:14
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tankef%C3%B6rbudet
Citera
2015-12-05, 16:05
Medlem
Citat:
Om eventuella statsrådet Åkesson inte inbjuds till framtida nobelfester innebär detta en svår statusförlust för honom själv och hans parti. Få TV-program har så höga tittarsiffror såväl in- som utrikes som just nobelbalunsen. En politiker värd namnet måste självklart synas och vara med i svängen.
Att öppet gå ut med ett magsurt "jag tänker inte gå på någon Nobelfest under några omständigheter, har inget som helst intresse att sitta där bland de bakåtsträvande gamla stofilerna" vore politiskt självmord för varje ledare av ett riksdagsparti. Endast sektledare kan kosta på sig sådant.
Iofs en nåd att stilla bedja om för oss SD-motståndare. Men knappast något att hoppas på."

Vet du, jag tror att det är mest klicken i etablissemanget för inbördes beundran, exclusive de som är inviterade, som sitter och tittar på när noblessen äter.
SDfolket struntar nog i det. Det som hamnar i media är kvinnornas kreationer.

Jimmie Åkessons status hänger inte på en ev nobelfestinbjudan. Jag hoppas han har andra planer när första inbjudan kommer. Han behöver inte använda ditt referat. Hövligare variationer finns.

Ett framträdande på en nobelmiddag kan också ligga en partiledare i fatet. Exempelvis Birgit Friggebo. Hennes dekollage gjorde inte intryck av det mest positiva slaget för Fp.

Nej, jag tror nog att JÅ och SD klarar sig Nobelfest förutan. Dock synd på en så tjusig sambo. Hon hade varit ett klart blickfång.
Du framhäver ofta att du inte röstar på SD. Men vore det inte dax snart? Du har alltid så välmenande (?) tips till dem att komma med. Jag hoppas inte alltid att de lyssnar. De går ju trots allt framåt. Hur går det för Ditt parti?
Citera
2015-12-05, 16:33
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede

Tack så mycket!
Citera
2015-12-05, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Vet du, jag tror att det är mest klicken i etablissemanget för inbördes beundran, exclusive de som är inviterade, som sitter och tittar på när noblessen äter.
SDfolket struntar nog i det. Det som hamnar i media är kvinnornas kreationer.

Jimmie Åkessons status hänger inte på en ev nobelfestinbjudan. Jag hoppas han har andra planer när första inbjudan kommer. Han behöver inte använda ditt referat. Hövligare variationer finns.

Ett framträdande på en nobelmiddag kan också ligga en partiledare i fatet. Exempelvis Birgit Friggebo. Hennes dekollage gjorde inte intryck av det mest positiva slaget för Fp.

Nej, jag tror nog att JÅ och SD klarar sig Nobelfest förutan. Dock synd på en så tjusig sambo. Hon hade varit ett klart blickfång.
Du framhäver ofta att du inte röstar på SD. Men vore det inte dax snart? Du har alltid så välmenande (?) tips till dem att komma med. Jag hoppas inte alltid att de lyssnar. De går ju trots allt framåt. Hur går det för Ditt parti?

Jag torgför råd och anvisningar till varje politiker - oavsett partitillhörighet - som ber mig därom. Håller just nu på att marknadsföra mina tjänster hos SD, som är en delvis ny marknad för mig. Mycket intressant. Varför ska en politisk rådgivare prompt vara bunden till ett visst parti?
Senast redigerad av menelik 2015-12-05 kl. 17:17.
Citera
2015-12-05, 17:15
Medlem
Citat:
Jag är inte medlem i något parti utan konsultar enskilda politiker från alla partier, som hör av sig. Inklsive SD. AB kvalitetspolitik upa, you know.

Konsulterar du dem, eller konsulterar de dig? Bara så man vet vem den skyldige är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in