2015-12-05, 00:08
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Vissa av namnen på listan kan jag hålla med om, dock var det väl väldigt länge sedan de var på topp, Sverige har tappat. De flesta namnen är dock inget jag skulle kalla "jättestora världsartister"... Army of Lovers, you serious? I nuläget är den enda som imo förtjänar att kallas världsartist, Avici.
Som sagt, rulla upp persiennerna och kliv ut i friska luften. Orkar inte tjafsa med dig, men när du nämner Avici, så är han bara lillbrorsa till SHM. Sverige levererar.
Citera
2015-12-05, 00:13
Bannlyst
Citat:
Vissa av namnen på listan kan jag hålla med om, dock var det väl väldigt länge sedan de var på topp, Sverige har tappat. De flesta namnen är dock inget jag skulle kalla "jättestora världsartister"... Army of Lovers, you serious? I nuläget är den enda som imo förtjänar att kallas världsartist, Avici.

Abba har sålt 400 miljoner skivor och det är bara Frank Sinatra, Elvis Presley, Beatles och Michael Jackson som sålt mer genom historien. Otrolig bedrift.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Abba

Ace of Base sålde 27 miljoner plattor av sin debutplatta vilket är den bästa säljande debutplattan genom tiderna. Helt otroligt!
Citera
2015-12-05, 00:15
Bannlyst
Citat:

Europe har sålt över 25 miljoner album.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Europe
Citera
2015-12-05, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Europe har sålt över 25 miljoner album.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Europe

Roxette har sålt 50 miljoner plattor och 20 miljoner singlar.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Roxette
Citera
2015-12-05, 00:24
Medlem
Mikeyjamess avatar
Under första juryn så var det ju ofta varannat kön som vann. Det slutade med den nya men de senaste åren tycker jag det har upprepats. Kan TV4 ligga bakom det hela för att jämna ut oddsen mellan könen?
Citera
2015-12-05, 00:29
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Under första juryn så var det ju ofta varannat kön som vann. Det slutade med den nya men de senaste åren tycker jag det har upprepats. Kan TV4 ligga bakom det hela för att jämna ut oddsen mellan könen?
Nej knappast, de har inte kunnat kapitalisera på det så därför skit samma.
Citera
2015-12-05, 00:34
Medlem
Mamarketels avatar
Citat:
Kom in i matchen för fanken! Sverige är den tredje största musikexportören i världen, efter USA och GB.
Citera
2015-12-05, 01:13
Medlem
Milizers avatar
Fetknoppen har ingen karriär framför sig. Det hade i och för sig ingen av de andra finalisterna heller. Löjligt när juryn säger "Den bästa säsongen någonsin". Denna är en av de sämsta säsongerna. Lägg ner skiten!
Citera
2015-12-05, 01:59
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Amanda har alla kvaliteter som krävs för en svensk jättestjärna. Hitlåtar, sexiga videos. Hon ställer sig förmodligen inte på Gröna Lund förrän hon är på väg utför. Hon har visat att hon fixar de flesta låtar. Framförallt fixar hon den typen av låtar vår judiska nutid tycker det är bra att hon fixar = Billiga hitlåtar.

I varenda ett inlägg tjatar du om judar i någon form, du tycker inte själv det blir tjatigt och får dig att framstå som bokstavsdiagnostiserad?

Martin har en bra röst men det han gör känns så ospännande och förutsägbart. Amanda är å andra sidan förutsägbar på ett annat sätt, sitter alltid osminkad och pratar om låten, klär sig så hon visar mycket kropp, lägger in ett "rap-parti" i låtarna och det är alltid samma typ av musik där också, precis som hos Martin.

Simon föll nog på att han varit så ojämn och gjorde ett katastrofalt låtval inför sin sista låt.
Citera
2015-12-05, 02:02
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Denna är en av de sämsta säsongerna. Lägg ner skiten!

Då kan man ju fråga sig varför du tittar? Är ett program dåligt så byter jag antingen kanal eller så stänger jag av tv:n, det funkar rätt bra - prova!
Citera
2015-12-05, 02:10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
I varenda ett inlägg tjatar du om judar i någon form, du tycker inte själv det blir tjatigt och får dig att framstå som bokstavsdiagnostiserad?

Martin har en bra röst men det han gör känns så ospännande och förutsägbart. Amanda är å andra sidan förutsägbar på ett annat sätt, sitter alltid osminkad och pratar om låten, klär sig så hon visar mycket kropp, lägger in ett "rap-parti" i låtarna och det är alltid samma typ av musik där också, precis som hos Martin.

Simon föll nog på att han varit så ojämn och gjorde ett katastrofalt låtval inför sin sista låt.

Hade varit trevligare om hon körde sin egen grej istället och inte var så jävla kommersiell och blasé
Senast redigerad av NirvanA 2015-12-05 kl. 02:18.
Citera
2015-12-05, 02:49
Medlem
Tjackadsmurfs avatar
Hade det inte varit mäktigt att ha Max Martin i juryn nästa år? Det svenska geniet som skrivit och producerat 90% av världshitsen senaste 15 åren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in