Citat:
Nej för fan - inte en P7:a - bra du begrep att jag inte for efter detta och att de inleder internationell utredning via databaser och kontakter i andra länder är en sak. Där inväntade Wennerholm domen. Jag efterlyser mer att det borde finnas ett underlag, en del som handlar om sådan kartläggning iaf vid dessa former av brott per automatik. Kanske mer som grunderna för gärningsmannaprofilering.Det som söks efter är då en P7a, för att ta reda på om grund för RPU infinner sig. P7an fyller luckan mellan personutredning och RPU, för att uttrycka sig lite klantigt.
Men eftersom det är du som frågar, vet jag att det inte är det enkla svaret du söker
Jag saknar detsamma som dig, och förstår mer än väl vad du menar. Att erhålla detta krävs dock ett nästintill gränsöverskridande tillika resurskrävande utredningsarbete pga hur geografin ligger.
Dock fullt genomförbart (tacka Lissabonfördraget för det) ur ren polisiär aspekt.
Nu vet vi att Johansson påtalat att krokar kastats ut och att handlingar kan delats ut runt på "Bobby´s" skrivbord, likväl som det är bekräftat att litauisk polis är involverade.
Vad som dock krävs för att motivera drivning av detta ur polisiär aspekt är att man hittar omständigheter när grävning inleds, ihop med att det måste finnas någon mån av närvarande misstanke, vilket iofs finns i detta fall.
Den i laga kraft stödda grävningen på icke-svensk mark, startar dock efter det att domstol sagt sitt i ett sådant här fall, såvida riksåklagare ej ok-stämplat grävning i förhand.
Huruvida det går att få reda på hur gången är hittills i detta, tex dagboksblad, ska jag låta vara osagt.
Vi kanske ska vänta en smula och se om Johansson uttalar sig så småningom? Han har ju så gott som lagt upp får ett återkommande i frågan.
Men eftersom det är du som frågar, vet jag att det inte är det enkla svaret du söker
Jag saknar detsamma som dig, och förstår mer än väl vad du menar. Att erhålla detta krävs dock ett nästintill gränsöverskridande tillika resurskrävande utredningsarbete pga hur geografin ligger.
Dock fullt genomförbart (tacka Lissabonfördraget för det) ur ren polisiär aspekt.
Nu vet vi att Johansson påtalat att krokar kastats ut och att handlingar kan delats ut runt på "Bobby´s" skrivbord, likväl som det är bekräftat att litauisk polis är involverade.
Vad som dock krävs för att motivera drivning av detta ur polisiär aspekt är att man hittar omständigheter när grävning inleds, ihop med att det måste finnas någon mån av närvarande misstanke, vilket iofs finns i detta fall.
Den i laga kraft stödda grävningen på icke-svensk mark, startar dock efter det att domstol sagt sitt i ett sådant här fall, såvida riksåklagare ej ok-stämplat grävning i förhand.
Huruvida det går att få reda på hur gången är hittills i detta, tex dagboksblad, ska jag låta vara osagt.
Vi kanske ska vänta en smula och se om Johansson uttalar sig så småningom? Han har ju så gott som lagt upp får ett återkommande i frågan.
Det är väldigt godtyckligt när det sker/initieras? Ska det ske? När ska det ske?
Funderar på hur FBI gör i sådana fall.
Samma kartläggning som Åsgård efterlyser med svavelos menar jag:
Citat:
- I den är det sida upp och sida ner vad dem misstänkte själv säger. Och jag har påpekat att det är väl själva fan att man inte skaffat referenser i hemlandet och Sverige, utöver hans arbetsgivare. I Litauen finns det säkert register hit och dit, och personer som inte är hans närstående, som man kunnat tala med, säger Ulf Åsgård. http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2879962-den-misstanktes-forflutna-ar-ett-svart-hal

Folk i bygden känner så klart igen gärningsmannen på film.