Citat:
Ursprungligen postat av
Darwinist
Isåfall borde lagen ändras, iallfall vid så allvarliga brott som mord där det dessutom av allt att döma finns hög återfallsrisk. Det är ju inte ovanligt att den här typen av mördare haft konakt med psykiatrin tidigare. Om det var någon inom psykvården som bröt mot sekretessen och tipsade polisen om KA så tycker jag ändå att den personen gjorde helt rätt.
Jag vet att Leif GW i TV har upplyst om att anställda inom psykiatrin anonymt kan höra av sig till polisen och bryta mot sekretesslagen. Då gällde det spaningsmordet på Marie i Göteborg 2005.
Nu tror jag inte det var vårdpersonal som kontaktade snuten angående K. Det var nog någon nära anhörig, hans morsa eller farsa med andra ord.
När polisen sedan körde hans prov till Linköping så var det det fjärde provet de akutbehandlade. De har alltså suttit och haft span på andra grabbar flera gånger bara för att få släppa det. Det måste ha varit en jäkla anspänning som släppte när de fick träff. Antagligen blev det tårta på krim.
Jag har personligen inga problem med att snuten kan tömma psykets rullor i jakten på mördare. Är man grön så...