2015-12-04, 08:32
Medlem
RingRing2014s avatar
SVT morgon idag angående SCB-mätningen:

- Är 19.9% en överraskande siffra?

Anders Björck:
Näe absolut inte, det här var väldigt väntat, det är bara att se hur debatten varit under en lång tid, hur illa man har hanterat flyktingpolitiken och invandringen i Sverige.

- Kan det bli ännu mer tror du?

Anders Björck:
Ja, jag skulle inte bli förvånad om Sverigedemokraterna blir Sveriges största parti.

- Vad kommer hända inom LO som har så många SD-väljare när man kampanjar mot just SD?

Anders Björck:
En sån här negativ kampanj tror jag ytterligare kommer stärka Sverigedemokraternas ställning.

PK-sjuan känns verkligen bortdribblade ända upp i jumbotronen.

Stackars CP-LO ... men HEJA Sverige, nu vinner vi!
Senast redigerad av RingRing2014 2015-12-04 kl. 08:44.
2015-12-04, 11:28
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Val.se om du orkar leta, men jag vill minnas att det är Kungsholmen (om vi bara räknar innanför Tullarna).
Varför bara räkna innanför tullarna? Det bor väl minst lika många utanför tullarna i Stockholms kommun?
2015-12-04, 11:31
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Varför bara räkna innanför tullarna? Det bor väl minst lika många utanför tullarna i Stockholms kommun?

Ja då är väl de bästa resultatet Botkyrka vill jag minnas. Men val.se som sagt, de har allt du kan behöva.
2015-12-04, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Det kan bli egen majoritet för SD i många skånska kommuner, ja. Men staten kommer i gengäld att minska den kommunala självbestämmanderätten undan för undan. Skyldigheten att ta emot ensamkommande kommer att följas av flera liknande åtgärder.

Pricken över i..

Det är precis därför som SD växer, det är precis därför ni kommer förlora och bli marginaliserade..

Det där är att kissa i brallan när man fryser, det är klart att det patetiska inskränkandes av demokratin värmer era skrev för stunden men den dagen ni inser att ni totalt har tappat greppet tack vare era antidemokratiska och fascistiska beslut så kommer det bli riktigt kallt..
2015-12-04, 11:54
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Pricken över i..

Det är precis därför som SD växer, det är precis därför ni kommer förlora och bli marginaliserade..

Det där är att kissa i brallan när man fryser, det är klart att det patetiska inskränkandes av demokratin värmer era skrev för stunden men den dagen ni inser att ni totalt har tappat greppet tack vare era antidemokratiska och fascistiska beslut så kommer det bli riktigt kallt..

Vet du ens vad demokrati och fascism är eller trollar du bara?

Och detta att SD snart skall tappa och försvinna, det har ju ni SD-hatare sagt sedan bildandet 1988. Går det bra tycker du?
2015-12-04, 13:42
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
När fan ska SD komma över 10% i Stockholm? Bor och är uppväxt här och invandringen här är totalt kaos. Vill inte veta hur det är på andra ställen då med tanke på att bara runt 6% här verkar rösta på SD. Där jag bor tror jag SD fick under 2% i senaste valet.

Varför har SD så svårt för huvudstaden?

Tror att jag kan ge dig svaret på din fråga: Stockholm har ännu inte sett den fulla effekten av flyktingkrisen på samma sätt som mindre städer och kommuner runt om i landet. Men du kan vara helt lugn att SD kommer att öka lavinartat när Stockholmarna får känna på hur det är när deras vardag kommer att påverkas av den vansinniga migrationspolitiken. Problemen och "störningarna" är ännu helt enkelt inte tillräckligt spridda över hela huvudstaden för att folk ska vakna. Tycker att Helena Gissén på TV4 sa det ganska bra häromdagen: "Vi ser nu att SD ökar i storstäderna och storstadsregionerna eftersom flyktingkrisens effekter nu börjar märkas tydligt också där". Detta kommer att nå även Storstockholm, men ni ligger lite efter oss övriga än så länge. Men var så säker att SD kommer att skutta upp ordentligt i opinionen när tsunamin slår till mot huvudstaden.
2015-12-04, 14:08
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Tror att jag kan ge dig svaret på din fråga: Stockholm har ännu inte sett den fulla effekten av flyktingkrisen på samma sätt som mindre städer och kommuner runt om i landet. Men du kan vara helt lugn att SD kommer att öka lavinartat när Stockholmarna får känna på hur det är när deras vardag kommer att påverkas av den vansinniga migrationspolitiken. Problemen och "störningarna" är ännu helt enkelt inte tillräckligt spridda över hela huvudstaden för att folk ska vakna. Tycker att Helena Gissén på TV4 sa det ganska bra häromdagen: "Vi ser nu att SD ökar i storstäderna och storstadsregionerna eftersom flyktingkrisens effekter nu börjar märkas tydligt också där". Detta kommer att nå även Storstockholm, men ni ligger lite efter oss övriga än så länge. Men var så säker att SD kommer att skutta upp ordentligt i opinionen när tsunamin slår till mot huvudstaden.

Det stämmer. Jag bor i en kranskommun norr om Stockholm och jag märker knappt någonting. Det vi kan "skryta" med är ett bra antal tiggare utanför varje affär, mack och köpcentrum. Annars är det inte så mycket kaoz.

Jag har dock sett en del skrikiga kaosblattar i mina barns skola, ja de beter sig som skit, som sig bör, men de är i minoritet. Tyvärr har en förberedelseklass för 45-åriga flyktingbarn startat i skolan och det är nu det första tecknet på att vi börjar drabbas. Flyktingboenden är på gång i denna rika kommun också.

Så snart så, lyfter SD här med, valarbetarna har därmed startat kampanjen inför 2018, nu kör vi..
2015-12-04, 14:21
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Då undrar jag hur mycket kaos det är på andra ställen. För tro mig när jag skriver att vi sett en jävla massa effekter.
2015-12-04, 14:50
Medlem
Citat:
När fan ska SD komma över 10% i Stockholm? Bor och är uppväxt här och invandringen här är totalt kaos. Vill inte veta hur det är på andra ställen då med tanke på att bara runt 6% här verkar rösta på SD. Där jag bor tror jag SD fick under 2% i senaste valet.

Varför har SD så svårt för huvudstaden?
För att Stockholm är så stort. När invandringens baksidor drabbar små orter blir det väldigt påtagligt för alla invånare. Men i stockholmstrakten kan hela jävla Rinkeby brinna utan att lattesörplande aktivister känner minsta skakning på Södermalm. Om du skjuter med laserkanonerna på Dödsstjärnan blir det bara ett litet brännmärke på ytan. Om du träffar en Tie Fighter blir det molekyler av den.

Det är ju faktiskt så att SD fick 6,64% i Stockholms kommun redan i valet 2014, så det är osannolikt att de skulle ligga under 10% nu. Och 6,64 i Stockholms kommun innebar 38.356 röster. I Sjöbo fick SD 29,96%. Det var 3.544 röster. Valdistriktet Södermalm-Enskede gav 6.757 röster. I procent bara 5,81%, visserligen större än C (4,98) eller KD (3,10), men poängen är att SD i rena antal lyckats väcka fler väljare på Södermalm än i Sjöbo. Problemet är att Stockholms innerstad inte har drabbats i samma skala. I Norberg har man 115 asylsökande per 1000 invånare i maj. Det är som att Stockholms kommun på sina 900.000 invånare skulle tvingas ta emot 104.000. Nu ligger Stockholm istället på 5,5 per 1000. Det gör c:a 5.000 asylsökande. Skicka dit 99.000 till ska du få se på procent...
2015-12-04, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Finns det någon data som visar i vilket valdistrikt i Stockholm där SD är störst?

Jag undrar också om det finns kommuner utan SD representation?

Någon som kan svara?
2015-12-04, 17:19
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Då undrar jag hur mycket kaos det är på andra ställen. För tro mig när jag skriver att vi sett en jävla massa effekter.
Du kan ju prova med att åka till Göteborg en eftermiddag och ta en promenad från Nils Ericsson Terminalen till Korsvägen och räkna antalet svenskar. De är i klar minoritet nästan alla dagar i veckan.

Dagliga skottlossningar i Biskopsgården, Angered som förfaller och förstörs, zigenarläger på stora parkeringsplatser, villainbrott, rån mot Ica-butiker, bilstölder, bränder, våldtäkter, etc. etc.

Jag blir förbannad när jag tänker på hur Stockholmarna kan isolera sig från förfallet och samtidigt stå i TV och predika för vilken vinst invandringen är och hur positiv den är för landet. Samtidigt som vi utanför Stockholm blir misshandlade och rånade dagligen av invandrare. Det är inte mer än rättvist att ni äntligen börjar få smaka på det som resten av landet har fått utstå i tio år.
2015-12-04, 17:43
Medlem
S.Kandals avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6318840#

"Större flyktinginvandring och en åldrande befolkning innebär stora ekonomiska påfrestningar för Sverige i framtiden.

Det framgår i en rapport som publicerats nu på eftermiddagen av Finansdepartementet. Om ingenting görs kommer den offentliga ekonomin gå back från 2020."

Framtida ekonomiska påfrestningar kommer vara Sds bästa valarbetare inom överskådlig tid, alla vet ju orsaken till eländet.
Enda lösningen att rädda välfärden är alltså, enligt denna rapport, att svenskarna måste arbeta mer och längre....ja herregud.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in