2015-12-03, 19:59
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ngt
Ja för utåt visar man sina intentioner...

Muslimer har gått banans och skapade terror under ett par timmar i USA. Rätt uppenbart för oss realister vad fan som hänt, men tydligen inte för vänster/aftonhoran-entusiaster.

Tydligen inte för "vänster" CNN heller, de vill tydligen vänta tills utredningen är klar.
Citera
2015-12-03, 20:01
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ngt
Ja för utåt visar man sina intentioner...

Muslimer har gått banans och skapade terror under ett par timmar i USA. Rätt uppenbart för oss realister vad fan som hänt, men tydligen inte för vänster/aftonhoran-entusiaster.
Åh, det där tuffa ordet. Kan du säga något du tänker göra nästa vecka, tack? Säg inget som kan outa dig osv. Bara något du tänker göra nästa vecka.
Citat:
Ursprungligen postat av NegerGregerxD
Det här är väl en icke-fråga egentligen. Trump såg vad han såg, bra att han står på sig. Faktum är ju att det finns hundratals miljoner muslimer i världen som jublade när tornen föll.
Det gjorde han inte alls det. Det var något han hittade på nyss. Och Obamas födelsecertifikat.
Citat:
Pew research center har mätt värderingarna hos muslimer över hela världen och konstaterat att vad som skulle klassifieras som religiös extremism i västvärlden är extremt utbrett. Behöver man förhålla sig till att över 70% av den irakiska befolkningen
Med eller utan kurder?
Citat:
mer eller mindre sanktifierar dödsstraff för kvinnor som har sex före äktenskapet eller är otrogna?
Typ halva dödsstraff? Och uj vilken fin svengelska!
Citat:
Det är frågor som dessa som sopas under mattan av andra kandidater och våra egna politiker. Det finns absolut ingen som helst anledning att dalta med dessa värderingar. Det är oundvikligt att de kommer att få en stor spridning i vårt eget samhälle med den stora invandring som vi har.
Vilket klyschregn!
Citera
2015-12-03, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Tydligen inte för "vänster" CNN heller, de vill tydligen vänta tills utredningen är klar.

Jag förstår faktiskt inte denna iver över att ropa terrorism innan man har hela motivet klart för sig.

Är det något terrorgrupperna vill ha så är det ju uppmärksamhet.
Citera
2015-12-03, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Självklart är det så. Mängden vapen och bomber säger ju allt. Förmodligen har någonting på julfesten utlöst dådet som var planerat att bli mycket, mycket värre. Och ingen, inklusive nära släktingar, hade en aaaning om att paret var totalt bananas. Som vanligt.

Det är ju väldigt ofta så med muslimer att ingen anar vad de de håller på med. De kan vara fullständigt normala ända fram till dagen då de visar sig att de bara hår gått och planerat att mörda en massa människor de senaste månaderna. Man undrar hur många det egentligen finns som har såna här planer och vapen i hemmet. Uppenbarligen kan man inte lite på någon. Som arbetsgivare skulle jag inte våga anställa en muslim.
Citera
2015-12-03, 20:03
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Nej du har fel det fanns inte en enda artikel om det här på förstasidan när jag skrev mitt inlägg det har du mitt ord på, vad det nu är värt...

Mitt ord med. Jag scrollade som en besatt och fann ingenting. Jag kom inte helt ner,men tillräckligt långt för att börja dubbelchecka med andra medier,där jag fann ut att händelsen låg längst upp.
Citera
2015-12-03, 20:04
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är ju väldigt ofta så med muslimer att ingen anar vad de de håller på med. De kan vara fullständigt normala ända fram till dagen då de visar sig att de bara hår gått och planerat att mörda en massa människor de senaste månaderna. Man undrar hur många det egentligen finns som har såna här planer och vapen i hemmet. Uppenbarligen kan man inte lite på någon.
Som seriemördaren Mangs, alltså?
Citat:
Som arbetsgivare skulle jag inte våga anställa en muslim.
Du har inget företag!
Citera
2015-12-03, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Som seriemördaren Mangs, alltså?Du har inget företag!

Jag har ett företag, men har inte någon muslim bland personalen. Jag har jobbat på ett annat företag tidigare där vi hade en kurd och han flippade ut på något sätt i samband med att han gifte sig. Sedan försvann han.
Citera
2015-12-03, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobot
Jag förstår faktiskt inte denna iver över att ropa terrorism innan man har hela motivet klart för sig.

Är det något terrorgrupperna vill ha så är det ju uppmärksamhet.
För skojs skull så kan man ju jämföra med medias beteende vid morden på skolan i Trollhättan. Där fastslog media ett motiv tämligen omgående och trots att Säpo och polisen varken ville eller vill kalla det för ett terrordåd så envisas media med att göra det.
Citera
2015-12-03, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
A COUPLE HELL-BENT ON JIHAD? Husband & wife Muslim gunmen who carried out massacre that killed 14 left pipe bombs, ran 'IED facility' —
will FBI now call it an act of terror?

Artikeln hos foxnews

ja, de är åt högern men vf... jämför den med aftonbladet eller expressen?
...så är Foxarna nog mest rätt på det.
Citera
2015-12-03, 20:14
Medlem
Mooskys avatar
Report: San Bernardino Suspects Viewed ISIS Propaganda, Used ISIS Tactics
http://www.cbsnews.com/live/

Dom arbetade sent i sitt garage och grannen ångrar att han inte anmälde dom.
Improviserade sprängmedel och rörbomber hemma och man tror att dom hade fler mål.

Bild på paret
http://vid.alarabiya.net/images/2015/12/03/dbbcc344-3ba5-49aa-921d-a4c2cc982a9f/dbbcc344-3ba5-49aa-921d-a4c2cc982a9f_16x9_788x442.png
Senast redigerad av Moosky 2015-12-03 kl. 20:28.
Citera
2015-12-03, 20:16
Medlem
Citat:
Det är ju väldigt ofta så med muslimer att ingen anar vad de de håller på med. De kan vara fullständigt normala ända fram till dagen då de visar sig att de bara hår gått och planerat att mörda en massa människor de senaste månaderna. Man undrar hur många det egentligen finns som har såna här planer och vapen i hemmet. Uppenbarligen kan man inte lite på någon. Som arbetsgivare skulle jag inte våga anställa en muslim.
Nä, detta center för förståndshandikappade som drabbades av Fredens religion igår lär nog tänka sig för både en och två gånger, innan de släpper in fler skepparkransar i bygget.

GM:s anhöriga är som vanligt heeelt oförstående, det var visst någon släkting som uttalade sig och de anade minsann ingenting. Gm:s pappa har visserligen medgett att sonen var mycket religiös och gick ifrån arbetet för att be till Mecka dagligen. Men nej, han hade inte en susning om att sonen med jihadistfruga byggde rörbomber och bunkrade ammunition nog för ett mindre inbördeskrig.
Citera
2015-12-03, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Vilket mål hade de egentligen tänkt attackera?

Var de två bara del i en större grupp? Hur många fler ingår i så fall i gruppen? Var finns de? Vad kommer de att göra?

Svåra frågor som amerikanska myndigheter brottas med just nu.

För det verkar ju som om paret förberett sig för ett större dåd under en längre tid men att någon akut dispyt fick dom att gå bananas på julfesten.

Det faktum att dom lämnade kvar mer än 4.000 patroner och ett helt gäng rörbomber i bostaden tyder väl på att just detta dåd inte riktigt var vad dom hade i kikaren.
Skulle man kunna tänka sig att de egentligen planerade ett större attentat vid juletid, men oroade sig för att bli upptäckta och bestämde sig att slå till redan nu vid julbordet - alternativt att något gräl igår om julskinkans vara eller icke vara triggade jihadreflexen hos GM lite i förtid? Verkar ju vara ett ordentligt triggerhappy par.
Senast redigerad av weseeyou 2015-12-03 kl. 20:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in