Citat:
Ursprungligen postat av
Ultron
Han är singel ja. God knows why.
Men är det inte sjukt pinsamt av mig att först klänga en vecka, svassa runt honom och säga fnittriga saker och vara röd i ansiktet och sen fråga om han vill gå ut? Jag menar, han lär ju ha märkt vid detta laget att han skulle få mig i säng på 2 röda om han ville. Så han borde ju tagit initiativet själv om han var intresserad. Jag är rädd att det blir nån slags "men fattar hon ingenting?" - grej om jag pushar ännu mer nu.
Jag förstår hur du tänker, men nej, det kommer inte bli sjukt pinsamt. Du måste försöka se det hela ur hans perspektiv. Du är yngre, du har visat intresse och blyghet inför honom. Just nu rider han på en oerhörd självförtroendeskjuts därför att han känner sig väldigt attraktiv i dina ögon. Att du även blir lite blyg, lämnar utrymme för honom att känna sig självsäker och manlig. Han mår jättebra av det, och är lite hög på det ruset.
Jag förstår att du är rädd för att bli nobbad eller verka efterhängsen, men du är absolut inte efterhängsen. Han förlitar sig med all sannolikhet inte på subtil kommunikation där han försöker signalera ointresse, då hade han framför allt inte svarat som han gjorde. Om han inte vill träffas kommer han säga det. Nu sa han motsatsen. Betänk även att du
fysiskt sprang ifrån honom när du visade intresse. Det är svårt att spinna vidare på saker då
Inget illa menat, du blev ju nervös såklart. Vilket är fullt naturligt. Men du måste själv vara drivande och ta första steget om du vill att något ska hända.
Att du antar att han borde ta första steget om han var intresserad handlar egentligen inte om att du tror att en man agerar på det sättet, det handlar om en önskan i dig att en man agerar på det sättet för att du själv ska slippa stå i skottgluggen. Men nu så är det så att om Moses inte kommer till berget, så får man ta berget till Moses. Fråga honom något som är mindre diffust, mer specifikt. Vill du ses då och då, för att göra det och det? Då kommer du också få det raka svaret du önskar. Men inleder man en diffus kommunikation (träffas nån gång i en avlägsen galax i framtiden) får man också diffusa svar (ja absolut, det får vi ordna nån gång).
Se det som ett plåster. Rycker du av det fort får du snabbt veta hur det har gått, och sen kan du börja få tillbaka fokuset på övriga saker i ditt liv. Förmodligen kommer han svara jakande, och då kommer du få hantera en uppsjö av fler fjärilar i magen innan själva träffen. Men desto bättre när den väl blir av.
Keep your eye on the price helt enkelt. Tänk på vad du kan vinna av att ta lite mer initiativ. Och ha det sen i åtanke när du går till jobbet. Stålsätt dig. Kör på. Och njut av segerns sötma.