2015-12-03, 16:59
Bannlyst
Hade jag bott i USA så hade jag föredragit att vara beväpnad med skjutvapen än att inte vara det.
Citera
2015-12-03, 17:00
Medlem
IdaAmins avatar
Inte följt slaviskt sen i natt. Är scenariot att det funnits en tredje GM avskrivet helt?
Citera
2015-12-03, 17:00
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Könlösa Pojken?
Inte för att låta PK, men alla muslimer är inte terrorister. Och bara för att det råkar vara muslimer betyder inte per automatik att det är isis-terrorister, och det vet du mycket väl.
I det fall målet var att endast döda människor vilka som helst kunde den djupt troende muslimen skjutit ihjäl människor på det islamiska centret eller i någon moské.
Muslimen dödade istället "otrogna" i sitt eget lilla jihad = terrorbrott med muslimska förtecken.
Troligen en muslim i diasporan som påvedrkats och radikaliserats via internet, som besökt och importerat en fru från Saudiarabien med baktanken att göra just detta, målet var säkert att döda många fler.
Citera
2015-12-03, 17:01
Medlem
Informativ video från CNN: Who are the San Bernardino shooters?

https://www.youtube.com/watch?v=ni3QvOy-hnQ
Citera
2015-12-03, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Med tanke på att gärningsmännen klädde upp sig i skottsäkra västar, tog med sig bomber och automatvapen och dödade 14 människor... så kanske man kan säga att de inte passade in i samhället. Eller vad tycker du.
Jo, det var delvis det jag menade när jag otydligt yrade om globalisering och illegal invandring m.m. Det vill säga det blir kulturkrock. Eller de som gör dessa dåd känner att det är lika bra att köra jihad då de troligen passat bättre in i det Saudi-arabiska samhället än i det amerikanska ditot t.ex. Samma sak kan sägas om columbine-mördarna för att ta ett annat exempel, de gick runt och avrättade elever på en skola av någon anledning, kanske handlade det också om utanförskap. Men muslimer verkar generellt ha en tydligare preferens för att ha ihjäl både sej själva och sina medmänniskor verkar det som.
Citera
2015-12-03, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdaAmin
Inte följt slaviskt sen i natt. Är scenariot att det funnits en tredje GM avskrivet helt?
Oklart. Ett vittne, som satt på sitt kontor i den drabbade byggnade, säger med säkerhet att hon såg tre personer (genom fönstret har jag för mig) "dressed in black armor suits" närma sig byggnaden. Men polisen har bara knäppt två även om det pågick en intensiv jakt efter en misstänkt tredje GM i natt.
Citera
2015-12-03, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
Jo, det var delvis det jag menade när jag otydligt yrade om globalisering och illegal invandring m.m. Det vill säga det blir kulturkrock. Eller de som gör dessa dåd känner att det är lika bra att köra jihad då de troligen passat bättre in i det Saudi-arabiska samhället än i det amerikanska ditot t.ex. Samma sak kan sägas om columbine-mördarna för att ta ett annat exempel, de gick runt och avrättade elever på en skola av någon anledning, kanske handlade det också om utanförskap. Men muslimer verkar generellt ha en tydligare preferens för att ha ihjäl både sej själva och sina medmänniskor verkar det som.
Kan de inte bara flytta dit hela högen så vi slipper dem och de slipper oss? GM är ju född i USA, integrerad, hade fast jobb sedan 5 år på detta center. Varför ska han då identifiera sig mer med Saudiarabien än med USA? Svar: islam. Trots att han eg hade pakistanskt ursprung.
Citera
2015-12-03, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Kan de inte bara flytta dit hela högen så vi slipper dem och de slipper oss? GM är ju född i USA, integrerad, hade fast jobb sedan 5 år på detta center. Varför ska han då identifiera sig mer med Saudiarabien än med USA? Svar: islam. Trots att han eg hade pakistanskt ursprung.
Själv är jag inte muslim och har inte röstat på invandringsförespråkarpartier på ett tag, så inget fel med att utvisa muslimer till muslimskt land om de inte klarar av att rätta in sej i ledet. Eller åtminstone bör vi fråga oss om det är lämpligt att importera ännu fler muslimer till våra icke-muslimska länder.
Citera
2015-12-03, 17:25
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bird-is-the-word
Hade jag bott i USA så hade jag föredragit att vara beväpnad med skjutvapen än att inte vara det.
mmm.
USA lever upp till "the land of opportunity", tyvärr inte bara för dig utan också för presumtiva terrorister. Inte ens de som står på terrorist-listor och kan nekas att följa med på ett flyg kan nekas att köpa vapen:
http://edition.cnn.com/2015/12/02/opinions/wheeler-nra-guns-terrorists/index.html
Citera
2015-12-03, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag kan inte fatta att detta ord "islamofobi" fortfarande används.

Om Donald Trump vinner presidentvalet, vilket mycket tyder på, så kommer det inte att bli roligt att vara muslim i USA. Han har nu lovat att inte bara utrota IS utan även straffa deras familjer. Jag tror inte att USA kommer att släppa in muslimer över huvud taget i framtiden och kanske kommer man även att repatriera de som finns i landet.

Vill man skapa ännu fler terror dåd, ja gör så här då, Det är ju USA som är orsak till IS och Trump kommer skapa oerhörda terrordåd genom sin politik, HURRA, vilken idioti.
Citera
2015-12-03, 17:32
Medlem
Obama och vänstern försöker, givetvis, beskylla detta på skjutvapen.

att adressera en ny hotbild är givetvis inget de kan göra, förövarna var igen inte vita män.
opps!
Citera
2015-12-03, 17:58
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Informativ video från CNN: Who are the San Bernardino shooters?

https://www.youtube.com/watch?v=ni3QvOy-hnQ
Mycket bra och informativ sammanfattning från CNN. Det är svårt att tänka sig något annat än terrorism i det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in