2015-12-03, 15:08
Medlem
Jag har också gjort en del research, som vanligt triggas jag av media fast jag inte har tid. Detta är vad jag nosat upp:

Det rör alltså "Diana Walker" / Tommy Nilsson med tillhörande vapenspår, eventuellt med kulan som L.G.W visade i veckans brott.

Här är spåret:
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9901/22/palme.html

Detta anspelar på en typisk C.P. anekdot, "bara tre personer vet vem mördaren är".
Det brukar anspela på C.P, mördaren och den mördade, men tänk om anekdoten är mer konkret än så?

Den utpekade är en tungt kriminell man som var klasskompis med Joakim Palme i småskolan. Den tredje personen i intrigen är en kvinna och skulle kunna vara samma person som vill ha 10 miljoner på sin blogg för att berätta mer.

Det utpekade säger om vapnet: – Jag fick den av en kille. Vi träffades vid Barkaby flygplats.

Alla som är inlästa på mordet, vet att Barkaby flygplats är en centralplats gällande en eventuell kuppövning. Jägarnisse, flygstyrka 66, Holmers förehavanden, Totte Wallins vittnesmål om poliskortege från Barkarby etc.
Citera
2015-12-03, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litentuvan
Det utpekade säger om vapnet: – Jag fick den av en kille. Vi träffades vid Barkaby flygplats.

-Tänk om det var A.C. som var säljaren av vapnet? Går tidpunkten för vapenköpet att bestämma och jämföra med AC´s betalning av sina stora skulder?
Citera
2015-12-03, 15:28
Medlem
CGÖ sålde även sin omgjorda 38. Till en Ove M. Konstigt att ingen av grävarna typ Borgnäs har spårat upp Ove.
Citera
2015-12-03, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
-Tänk om det var A.C. som var säljaren av vapnet? Går tidpunkten för vapenköpet att bestämma och jämföra med AC´s betalning av sina stora skulder?

Du ska veta att AC spåret inte står särskillt högt i kurs är i tråden. Själv är jag dåligt påläst på A.C så säger varken bu eller bä. Men vad jag förstår hade han ett vapen som inte provskjutits, det är nog illa.
Rent allmänt tycker jag din reflektion att en mördare faktiskt kunnat utgå från Mårten och Ingrid är intressant, vare sig det är AC eller någon annan.
Citera
2015-12-03, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
CGÖ sålde även sin omgjorda 38. Till en Ove M. Konstigt att ingen av grävarna typ Borgnäs har spårat upp Ove.

Ja... absolut ett intressant vapenspår. Sedan har vi Bror Perä och hans kvarglömda revolver i den felparkerade bilen på Regeringsgatan vid årsskiftet innan mordet.
Citera
2015-12-03, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QEVeritas
Ja, det kan det ju göra. Eller till de souvenirkulor jag påminde om nyligen.

Efter ovanstående försök till sammanfattning hittade jag en ytterligare intressant (?) information gällande just WW MP .357-patroner som bör adderas till listan. Kanske extra intressant kopplad till Leif GW:s kommande inlägg. Det är Åke Åbrink på SKL som ger den informationen lite i förbigående i Kvällsposten den 4 mars 1986. Bakgrunden är att Stockholmspolisen direkt efter mordet inte hittar något som liknar mordplatskulorna i sitt eget arkiv. ÅÅ på SKL kan dock direkt identifiera kulorna, eftersom han har dem i färskt minne från (det också märkliga) dubbelmordet i Vartofta i Västergötland i januari 1985. Där är det en 14-årig flicka som skjuter båda sina föräldrar med pappans Smith&Wesson. Ammunitionen är WW MP .357. Två skott i vardera huvud.

Jag känner inte till om det gjorts något försök att kontrollera om blyisotopsammansättningen för dessa kulor stämmer överens med MOP-kulorna. Men oavsett om sådan finns, har jag sen också sett att just Leif GW kanske gör en koppling mellan dessa mord i Faller fritt som i en dröm. Där har han vävt ihop det så här:
"Enligt vad han [uppgiftslämnaren] påstod skulle samma vapen ha använts vid ytterligare två mord och ett självmord. Några år innan det användes för att skjuta statsministern med. Det minns jag bestämt att han sa. Att det här var ett vapen med anor. Det hade inte bara använts för att skjuta en statsminister som spionerade för ryssen utan även för att sanera bland enklare patrask. Ungefär så uttryckte han sig faktiskt." (pocketversionen sid 233 ff)
Det där med att "sanera" låter ju för övrigt ganska mycket som barbrogruppens inriktning, så som den har beskrivits i artiklarna från 1970-talet.

Bifogar artikeln i Kvällsposten:
http://sv.tinypic.com/r/34revcy/9

På detta tidningsuppslag kan man f.ö. notera ett vittne (rimligen Najic) säger "Jag såg två män gå före makarna Palme på Sveavägen och en lång, ljus man komma efter." Polisen avvisar redan 4 mars dessa uppgifter med att de inte har stöd "från något annat håll".

Bifogar också två länkar ang dubbelmordet 1985, då det får en bisarr fortsättning 2013, när den numera vuxna kvinnan försöker ta livet av sig själv och sina barn:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17429868.ab
http://www.expressen.se/nyheter/gw-det-var-ett-forsok-till-utvidgat-sjalvmord/

Det är något som inte stämmer med detta. En fjorton årig flicka skjuter sina föräldrar med vardera två skott i huvudet med en magnum revolver. Samtidigt talar vi om ett proffs på Sveavägen, en vuxen man som visserligen avrättar O.P men missar L.P. Och som inte stannar för ett extra skott mot huvudet.

Hur klarar ens en fjorton årig flicka av rekylen i en magnum revolver... det första huvudskottet... det köper jag... men det andra... hur lyckas hon sätta det i huvudet? Är det mamman som hamnar i apatisk chock?

Nästan troligare scenario att det var den fjorton åriga flickan på Sveavägen och "proffset" i Falköping än tvärt om.
Senast redigerad av litentuvan 2015-12-03 kl. 15:54.
Citera
2015-12-03, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
A.C. tror jag är Christer Andersson.

och AC på Hälsingegatan 19

Enligt strax innan postat inlägg bodde han på Dalagatan?

Hursomhelst: Faktum kvarstår att bloggaren "Diana Walker"/Tommy Nilsson från Åmål bestämt avvisar att det skulle vara fråga om Christer Andersson. Bloggaren hävdar i stället att det är fråga om initialerna KB.
Citera
2015-12-03, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QEVeritas
Enligt strax innan postat inlägg bodde han på Dalagatan?

Hursomhelst: Faktum kvarstår att bloggaren "Diana Walker"/Tommy Nilsson från Åmål bestämt avvisar att det skulle vara fråga om Christer Andersson. Bloggaren hävdar i stället att det är fråga om initialerna KB.

Samtidigt är det uppenbart att bloggaren "Diana Walker" tror att Tommy Lindström avser K.B när Tommy Lindström talar om "C" i efterlyst. Det får mig att mistänka att KB kan vara CB. (Knappast Carl Bildt)
Citera
2015-12-03, 16:19
Medlem
Något som jag inte kan släppa kring C.P. Är hans mycket klara koppling till Bombmannen Lars Tingström.
Och inte minst det direkta utpekandet i Tingströms testamente som Pelle Svensson tjabblade bort.

För mig skriker det Staybehind kring "Tingström" .
Varför sammarbetar Lars Tingström med Svarta handen i Damaskus? Hur kommer det sig att Sverker Åström åker till Damaskus bara veckor efter mordet på uppdrag av Hans Holmer (och indirekt Ingvar Carlsson).

Det finns också en högerextrem kontext kring C.P och Tingström som är mycket mer omfattande än vad som lyftes i rättegångarna kring C.P. Det finns däremot mer av det i resningen till högsta domstolen. Tänk om Stig Engström (Skandiamannen) och Christer Pettersson ingår i samma gäng? Utan att någon av dem är mördaren.

http://www.dn.se/arkiv/nyheter/hat-och-vald-forde-dem-samman-christer-pettersson-sag-upp
Citera
2015-12-03, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litentuvan
Något som jag inte kan släppa kring C.P. Är hans mycket klara koppling till Bombmannen Lars Tingström.
Och inte minst det direkta utpekandet i Tingströms testamente som Pelle Svensson tjabblade bort.

För mig skriker det Staybehind kring "Tingström" .
Varför sammarbetar Lars Tingström med Svarta handen i Damaskus? Hur kommer det sig att Sverker Åström åker till Damaskus bara veckor efter mordet på uppdrag av Hans Holmer (och indirekt Ingvar Carlsson).

Det finns också en högerextrem kontext kring C.P och Tingström som är mycket mer omfattande än vad som lyftes i rättegångarna kring C.P. Det finns däremot mer av det i resningen till högsta domstolen. Tänk om Stig Engström (Skandiamannen) och Christer Pettersson ingår i samma gäng? Utan att någon av dem är mördaren.

http://www.dn.se/arkiv/nyheter/hat-och-vald-forde-dem-samman-christer-pettersson-sag-upp

Sakta i backarna:
- Det finns inget testamente från bombmannen. Det är Pelle Svenssons påhitt. Om man ska tro samtliga Pelles uppgifter så "visste" han då om att CP var GM samtidigt som han mycket allvarsamt tipsade om att det var scientologikyrkan som låg bakom mordet. GrK är föredömligt tydlig kring trovärdigheten i Pelle Svenssons tips...
- Det finns inget som helst StayBehind kring Tingström - läs gärna den nyutkomna "Bombmannens testamente", som trots titeln är bra ända fram till slutet där ett tafatt försök till koppling till att CP skulle vara Palmes baneman dyker upp. Tingström var tekniskt kunnig, men i övrigt en ensamvarg och entreprenör i den lägre skalan som blev rättshaverist.
Citera
2015-12-03, 16:36
Medlem
mvagrippas avatar
Ulla Strömbäck-Larsson gick ur tiden den 16november. Hon är i mina ögon det viktigaste WT-vittnet i MOP. Hon kommer till PU med sina iakttagelser från gamla stan redan femte mars, tre dagar innan Hans Holmer eftersöker WT-iaktagelser via pressen.

Visserligen är inte hennes iakttagelser från mordplatsen. Men olika PU-företrädares oförbehållsamma ljugande och försök att med nedlåtande omdömen förminska henne som person talar sitt eget tydliga språk. De båda männen Ulla såg fanns utmed den väg makarna Palme gick till Gamla Stans Tunnelbana bör var nyckelpersoner i SÄPOs övervakningspromermoria från mars/april 1986.
Citera
2015-12-03, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
I början av 80 talet härjade utpressaren "C", även kallad Cobra. En major blev så småningom misstänkt. Majoren visade sig ha en grupp personer kring sig som sysslade med spaning på, för dem, misstänkta personer. Den utfördes på samma sätt som vittnen observerat i MOP. Han var dock oskyldig i detta fall.

Majoren ska ha varit högerextrem, och ska ha sysslat med säkerheten kring riksdag och Rosenbad. Här kommer onekligen koppling till Norrmalmspolisen och Stockholms hemvärn.

Är det någon som vet vem denne major är?

Här är ytterliggare en persson som går under betäckningen "C". Denna C stämmer dock dåligt me den person som jag länkade till och var klasskompis med Joakim Palme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in