Citat:
Ursprungligen postat av
Skurtrasan
En känsla av att något inte stämmer i detta brottsmål infinner sej fortfarande när jag läser fupen.
Ett av dessa är att Irinas dna finns på Lisas trosor, det är för mej obegripligt, såvida inte NB strax innan har berört sin fru i underlivet och på det viset överfört hennes dna.
Det andra är placeringen av Lisas tillhörigheter längst grusvägen, det känns inte rimligt helt enkelt.
Jag är tyvärr pga det inte övertygad om att NB är ensam om detta mord.
Det är intressanta tankar som jag också haft om Irinas DNA. Det betyder att hon kan vara delaktig, men också att hon inte är det för att det bara är ett spår.
Det finns en rimlig förklaring till hur hennes DNA finns på brottsoffrets trosor. Eftersom jag är mer för att fria än att fälla så har jag släppt dessa tankar, och vet att det är döfött att ens diskutera saken i en domstol när sakkunniga och experter är eniga om att DNAt som hittats, binder Nero ensam till mordet. Det finns ju annan bevisning förutom DNAt som stödjer slutsatsen att Nero var ensam gärningsman.
Lustmördare och andra mördare brukar inte ha med fruar när de begår sina vidriga mord. Det som är vanligt är omgivningens förvåning om vad denne fine man var kapabel till...
Eftersom det fanns inget att åtala Irina för med så lite "bevis", och med en lillebror som ger henne alibi så måste också vi släppa dessa tankar. Precis så som åklagaren gjorde när han släppte Irina och lillebror.
Det kan ha varit någon närvarande enligt devisen att allt är möjligt, men det finns inget i denna sak som pekar på det. Det finns ingen bevisning alls som ens gör det till en rimlig slutsats att komma dragandes med in i en domstol.