Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-12-01, 18:24
Medlem
Klutten90s avatar
Om man har gjort egna rader och lämnat in, vart ser man sedan liverättning? I mobilen går det inte
Citera
2015-12-01, 19:07
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klutten90
Om man har gjort egna rader och lämnat in, vart ser man sedan liverättning? I mobilen går det inte
http://liverattning.se/
Citera
2015-12-01, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klutten90

Svenska Spel har inget stöd för realtidsrättning om man lämnar in med "egna rader".

Du får använda dig av t ex liverättning.se
Citera
2015-12-02, 11:07
Medlem
Tycker U-system verkar vara mer än bra. Där man kan få hygglig chans till 13 rätt på 5-6-7 rätt om de övriga sitter. På ett system jag kollade. Var det bäst chans till 13 rätt med 5 av 10 rätt. U 8-2 253.

Är det någon som kör typ detta med framgång? Med M-system kan man då aldrig ha 13 rätt med bara 5 rätt (5+3 spikar, så är egentligen 8 rätt va?). Så jag tycker det är väldigt bra uppsida. Men, visst det blir lite konstigt att om man har 5 fel så har man bra chans till 13 rätt. Men om man säg har 2 fel. Har man ingen chans alls till 13 rätt.

Men i övrigt så tror jag att jag ska prova det här systemet framöver.
Senast redigerad av Maxjohan1983 2015-12-02 kl. 11:24.
Citera
2015-12-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Tycker U-system verkar vara mer än bra. Där man kan få hygglig chans till 13 rätt på 5-6-7 rätt om de övriga sitter. På ett system jag kollade. Var det bäst chans till 13 rätt med 5 av 10 rätt. U 8-2 253.

Är det någon som kör typ detta med framgång? Med M-system kan man då aldrig ha 13 rätt med bara 5 rätt (5+3 spikar, så är egentligen 8 rätt va?). Så jag tycker det är väldigt bra uppsida. Men, visst det blir lite konstigt att om man har 5 fel så har man bra chans till 13 rätt. Men om man säg har 2 fel. Har man ingen chans alls till 13 rätt.

Men i övrigt så tror jag att jag ska prova det här systemet framöver.

Nja. När du jämför system så är det insatsen du ska sätta lika till att börja med.

T ex så är det närmaste M-systemet 0-8-256. Samma krav på antal utvalda "enkeltecken" som måste vara rätt. Sedan får du såklart 10 färre tecken att placera ut på din systemram. Det minskar, precis som du konstaterar, chansen att få 13 rätt. Men sedan måste du väga in att för U-systemet gäller att det inte alltid är så att du får 13 rätt när du prickat in dina "enkeltecken" och halvgarderingar. T o m LÅNGT ifrån alltid.

Anledningen till att Svenska Spels U-system är dåliga beror på placeringen av "tyngden" av systemet.

Det är 8-10 rätt på enkelraden som gäller för att du ska ha en chans att få 13 rätt. 8 rätt kan det hända att man sätter enstaka ggr. Men då är det oftast låg utdelning. 9 eller 10 rätt på enkelraden sätter normalt inga spelare alls om det inte är försumbart låg utdelning så dessa kan du mer eller mindre räkna bort.

För motsvarande M-system räcker det med FEM rätt på enkelraden. Det går att ha även de svårare omgångarna.

Innan du testar att lämna in verkliga system bör du testa minst 8-10 omgångar och se hur många rätt du får på din enkelrad. Min gissning är att du landar på 6-7 rätt i snitt med någon enstaka 8a om utdelningen är låg.
Citera
2015-12-02, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
T ex så är det närmaste M-systemet 0-8-256. Samma krav på antal utvalda "enkeltecken" som måste vara rätt. Sedan får du såklart 10 färre tecken att placera ut på din systemram. Det minskar, precis som du konstaterar, chansen att få 13 rätt. Men sedan måste du väga in att för U-systemet gäller att det inte alltid är så att du får 13 rätt när du prickat in dina "enkeltecken" och halvgarderingar. T o m LÅNGT ifrån alltid.
Jo jag vet. Det är en chans på cirka 23 att få tretton rätt med 8 rätt. 8 helgarderingar, 2 halvgarderingar och 3 spikar. Det känns ändå ganska hyggligt. 1 på 23. Om man jämför med vissa R-system i samma pris klass. Typ R-243 som jag har kört en del för länge sedan. Jag tror det är 1,3% chans eller något sånt.

Citat:
Det är 8-10 rätt på enkelraden som gäller för att du ska ha en chans att få 13 rätt. 8 rätt kan det hända att man sätter enstaka ggr. Men då är det oftast låg utdelning. 9 eller 10 rätt på enkelraden sätter normalt inga spelare alls om det inte är försumbart låg utdelning så dessa kan du mer eller mindre räkna bort.
Jag följer då fattigsmansstryktips tråden. Där är det en del 8-9-10 och någon 11. Så jag tror du mest talar för dig själv där. När du snackar om 9:e och 10 rätt. Jag är själv inte aktiv i tråden. Men det är rolig läsning. Till exempel, så såg jag idag att MetalDude och At95 fick 10 rätt i Juli i år när det var över 500,000 kr i utdelning på 13 rätt. Det är fan inte dåligt. Bra jobbat killar, om ni läser det här.

Citat:
För motsvarande M-system räcker det med FEM rätt på enkelraden. Det går att ha även de svårare omgångarna.
Ja. Men du har inte åtta helgarderingar. Utan du har åtta halvgarderingar. Det blir väl ungefär som att få in 7,5 spikar. Eller hur?

Citat:
Innan du testar att lämna in verkliga system bör du testa minst 8-10 omgångar och se hur många rätt du får på din enkelrad.
Väldig weaksauce. "Spela en enkelrad för 1 krona" och "testa"... skulle inte förvåna mig om du just kör U-system som en galning och endast är ute efter att försvara "gökboet". Konspirationsteori.

Citat:
Min gissning är att du landar på 6-7 rätt i snitt med någon enstaka 8a om utdelningen är låg.
Min gissning är att du har fel. Och jag får 8-9 mer ofta än vad du tror. Och kan gå runt på 10 rätt och elvor. Tills den dagen det blir tretton rätt. Hoppas jag. Hehe.

Nej men seriöst. Angående ditt system. Halvgarderingar är inte riktigt min grej. Då kör jag hellre ett M-243 med 5 helgarderingar.
Senast redigerad av Maxjohan1983 2015-12-02 kl. 21:17.
Citera
2015-12-02, 21:29
Medlem
Ah. Glöm.
Senast redigerad av Maxjohan1983 2015-12-02 kl. 21:33.
Citera
2015-12-02, 21:48
Medlem
Citat:
Jo jag vet. Det är en chans på cirka 23 att få tretton rätt med 8 rätt. 8 helgarderingar, 2 halvgarderingar och 3 spikar. Det känns ändå ganska hyggligt. 1 på 23. Om man jämför med vissa R-system i samma pris klass. Typ R-243 som jag har kört en del för länge sedan. Jag tror det är 1,3% chans eller något sånt.

Jag följer då fattigsmansstryktips tråden. Där är det en del 8-9-10 och någon 11. Så jag tror du mest talar för dig själv där. När du snackar om 9:e och 10 rätt. Jag är själv inte aktiv i tråden. Men det är rolig läsning. Till exempel, så såg jag idag att MetalDude och At95 fick 10 rätt i Juli i år när det var över 500,000 kr i utdelning på 13 rätt. Det är fan inte dåligt. Bra jobbat killar, om ni läser det här.

Ja. Men du har inte åtta helgarderingar. Utan du har åtta halvgarderingar. Det blir väl ungefär som att få in 7,5 spikar. Eller hur?

Väldig weaksauce. "Spela en enkelrad för 1 krona" och "testa"... skulle inte förvåna mig om du just kör U-system som en galning och endast är ute efter att försvara "gökboet". Konspirationsteori.

Min gissning är att du har fel. Och jag får 8-9 mer ofta än vad du tror. Och kan gå runt på 10 rätt och elvor. Tills den dagen det blir tretton rätt. Hoppas jag. Hehe.

Nej men seriöst. Angående ditt system. Halvgarderingar är inte riktigt min grej. Då kör jag hellre ett M-243 med 5 helgarderingar.

Jag menade INTE att du ska lämna in din enkelrad i 8-10 veckor. Du ska testa att ta ut din enkelrad på ett seriöst sätt men utan att lämna in.

Och om du får 8-9 rätt på din enkelrad "ofta" så är du en större mästertippare än vad du tror själv. OBS! Inte 8-9 rätt på ett system av något slag i någon storlek utan just på en enkelrad.

Då borde du hellre skaffa dig ett reduceringsprogram och ta en titt på Bolagsspelandet på Svenska Spel.

Genom att spela tillsammans med andra skulle du helt enkelt kunna vinna ihjäl dig med u-system med låg eller ingen reduceringsgrad.

Vad gäller konspirationer så är du fel ute. Snarare tvärtom. Jag hjälper nästan dagligen till med att avliva myter och felaktiga uppfattningar om det mesta inom spel.

Men testa själv du. ( Och återkom gärna med resultatet! )
Citera
2015-12-02, 21:50
Medlem
Citat:

Problemet med M-243 är att man nästan aldrig vet vilka 8 matcher som man har rätt utgångstecken på. Om några av dessa hamnar bland helgarderingarna så är de så att säga förlorade.
Citera
2015-12-02, 21:52
Medlem
Klutten90s avatar
Laddade ner programmet ' Systemspel i Sverige' förut och lekte runt lite och testade ett Europatips för 32 kronor/32 rader och har 9 rätt för tillfället vilket inte är så dåligt då jag inte hade en aning om vad jag gjorde

Värt och köra 2000 rader på stryktipset tills lördag eller är det bortkastade pengar?
Citera
2015-12-02, 22:32
Medlem
Citat:
Jag menade INTE att du ska lämna in din enkelrad i 8-10 veckor. Du ska testa att ta ut din enkelrad på ett seriöst sätt men utan att lämna in.
Jo. Men det är ju det som är lite weaksauce. Även om du lämnar in en enkelrad i 8-10 veckor bara för 1 kr per vecka. Visst. Det är jävligt bra för att se om man är tillräckligt bra. Men säg att jag kör en U-105 och får 10 rätt. Hur jävla roligt vore det om utdelningen är fet? Säg 2-3 miljoner. Då om du hade spelat då på riktigt, då hade du haft en chans på 22 att få 13 rätt. Det skulle inte vara så kul att missa den chansen. Eller hur? Samtidigt så är det ju bra att testa. De flesta är nog inte tillräckligt bra för att hålla en jämn nivå konstant. Och jag säger inte heller att jag är det. För jag har bara tippat på Stryktipset, och Europatipset 2-3 gånger i år.

Citat:
Och om du får 8-9 rätt på din enkelrad "ofta" så är du en större mästertippare än vad du tror själv.
Jo jag håller med. Bäst skulle ju vara att snitta 8 rätt i veckan. För det har störst chans på 13 rätt. På U-253.

Citat:
Då borde du hellre skaffa dig ett reduceringsprogram och ta en titt på Bolagsspelandet på Svenska Spel.
Bolagsspelande är inte lockande för mig. Även fast det skulle vara skönt att hitta något bra bolag och bara lägga in pengarna där. Men jag är individualist. Så jag vill helst hitta min egen väg och hålla på och köra själv.

Citat:
Vad gäller konspirationer så är du fel ute. Snarare tvärtom. Jag hjälper nästan dagligen till med att avliva myter och felaktiga uppfattningar om det mesta inom spel.
Det var mest på skämt. Hoppas du inte tog illa upp. Men man vet aldrig. Det är ju inte precis så att de finns många som lever på spel, som ger sina bästa tips gratis. Jag tror i online poker framförallt. Så är det mycket flum som går igen som "standard". Men det är kanske för att jag oftast tänker ganska okonventionellt.

Citat:
Men testa själv du. ( Och återkom gärna med resultatet! )
Japp. Jag ska testa. Jag tror jag kommer köra ett U-105. Vilket jag har förstått är precis som att lägga 13 matcher med en enkelrad. Genom U-tecken. Eller hur?
Senast redigerad av Maxjohan1983 2015-12-02 kl. 22:34.
Citera
2015-12-02, 22:37
Medlem
Citat:
Problemet med M-243 är att man nästan aldrig vet vilka 8 matcher som man har rätt utgångstecken på. Om några av dessa hamnar bland helgarderingarna så är de så att säga förlorade.
Man kör väl inga utgångstecken på M-243. Jag har då inte gjort. Eller skulle ha gjort det. Vet inte ens om jag har spelat det systemet någonsin. Men R-243 har jag kört några gånger.

Har jag missat något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in