Citat:
Ursprungligen postat av
Strappa71
T ex så är det närmaste M-systemet 0-8-256. Samma krav på antal utvalda "enkeltecken" som måste vara rätt. Sedan får du såklart 10 färre tecken att placera ut på din systemram. Det minskar, precis som du konstaterar, chansen att få 13 rätt. Men sedan måste du väga in att för U-systemet gäller att det inte alltid är så att du får 13 rätt när du prickat in dina "enkeltecken" och halvgarderingar. T o m LÅNGT ifrån alltid.
Jo jag vet. Det är en chans på cirka 23 att få tretton rätt med 8 rätt. 8 helgarderingar, 2 halvgarderingar och 3 spikar. Det känns ändå ganska hyggligt. 1 på 23. Om man jämför med vissa R-system i samma pris klass. Typ R-243 som jag har kört en del för länge sedan. Jag tror det är 1,3% chans eller något sånt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Strappa71
Det är 8-10 rätt på enkelraden som gäller för att du ska ha en chans att få 13 rätt. 8 rätt kan det hända att man sätter enstaka ggr. Men då är det oftast låg utdelning. 9 eller 10 rätt på enkelraden sätter normalt inga spelare alls om det inte är försumbart låg utdelning så dessa kan du mer eller mindre räkna bort.
Jag följer då fattigsmansstryktips tråden. Där är det en del 8-9-10 och någon 11. Så jag tror du mest talar för dig själv där. När du snackar om 9:e och 10 rätt. Jag är själv inte aktiv i tråden. Men det är rolig läsning. Till exempel, så såg jag idag att MetalDude och At95 fick 10 rätt i Juli i år när det var över 500,000 kr i utdelning på 13 rätt. Det är fan inte dåligt. Bra jobbat killar, om ni läser det här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Strappa71
För motsvarande M-system räcker det med FEM rätt på enkelraden. Det går att ha även de svårare omgångarna.
Ja. Men du har inte åtta helgarderingar. Utan du har åtta halvgarderingar. Det blir väl ungefär som att få in 7,5 spikar. Eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av
Strappa71
Innan du testar att lämna in verkliga system bör du testa minst 8-10 omgångar och se hur många rätt du får på din enkelrad.
Väldig weaksauce. "Spela en enkelrad för 1 krona" och "testa"... skulle inte förvåna mig om du just kör U-system som en galning och endast är ute efter att försvara "gökboet". Konspirationsteori.
Citat:
Ursprungligen postat av
Strappa71
Min gissning är att du landar på 6-7 rätt i snitt med någon enstaka 8a om utdelningen är låg.
Min gissning är att du har fel. Och jag får 8-9 mer ofta än vad du tror. Och kan gå runt på 10 rätt och elvor. Tills den dagen det blir tretton rätt. Hoppas jag. Hehe.
Nej men seriöst. Angående ditt system. Halvgarderingar är inte riktigt min grej. Då kör jag hellre ett M-243 med 5 helgarderingar.