2015-12-02, 19:41
Medlem
Demonss avatar
Hej, för ett tag sedan överförde någon en summa pengar till mig av misstag. Jag insåg snabbt att det var något fel och la därför undan pengarna tills personen ifråga skulle höra av sig. Idag ringde personen och jag sa att jag såklart ska skicka över pengarna. Men så kommer hen och säger att hen även har råkat skicka en summa pengar till mig tidigare under året. Jag kollade precis upp det och såg att det stämmer, men då gick jag i gymnasiet och kollade i princip aldrig mitt konto...med andra ord hade jag ingen jävla aning om att någon hade överfört pengar till mig. Och nu är allt bortslösat och jag är för tillfället en väldigt fattig student som knappt har råd med att köpa böcker då jag måste betala min hyra och allt annat som ingår i universitetslivet.

Hur ska jag lösa det här? Jag vill samtidigt inte leva på någon annans pengar då jag inte tycker det är rätt men hur gör jag om jag inte har råd att betala tillbaka?

Snälla hjälp
Citera
2015-12-02, 19:44
Medlem
Knoppys avatar
Förklara hur det ligger till och fråga om du kan få delbetala? Vilka summor rör det sig om?
Citera
2015-12-02, 19:45
Medlem
BrandmanSams avatar
Säg som det är och fråga om du kan få avbetala skulden i en takt som passar dig?
Citera
2015-12-02, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demons
Hej, för ett tag sedan överförde någon en summa pengar till mig av misstag. Jag insåg snabbt att det var något fel och la därför undan pengarna tills personen ifråga skulle höra av sig. Idag ringde personen och jag sa att jag såklart ska skicka över pengarna. Men så kommer hen och säger att hen även har råkat skicka en summa pengar till mig tidigare under året. Jag kollade precis upp det och såg att det stämmer, men då gick jag i gymnasiet och kollade i princip aldrig mitt konto...med andra ord hade jag ingen jävla aning om att någon hade överfört pengar till mig. Och nu är allt bortslösat och jag är för tillfället en väldigt fattig student som knappt har råd med att köpa böcker då jag måste betala min hyra och allt annat som ingår i universitetslivet.

Hur ska jag lösa det här? Jag vill samtidigt inte leva på någon annans pengar då jag inte tycker det är rätt men hur gör jag om jag inte har råd att betala tillbaka?

Snälla hjälp

Kan tycka att det inte är ditt problem om pengarna överförts fel, det kan hon kollat upp tidigare o därmed fått tillbaka de direkt. Synd, men pengarna är borta och så är läget. Gilla
Citera
2015-12-02, 19:48
Medlem
Äsh be han dra.. Dumhet kostar han får skylla sig själv och så kan han få detta som en läxa.
Citera
2015-12-02, 19:50
Medlem
dreggells avatar
Säg att dom får skylla sig själv. Du trodde det var dina pengar.
Citera
2015-12-02, 19:59
Medlem
Kaustis avatar
Vilka belopp rörde det sig om?
Citera
2015-12-02, 20:00
Medlem
Demonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoppy
Förklara hur det ligger till och fråga om du kan få delbetala? Vilka summor rör det sig om?

mer än 10 000 Ja, får väl göra det för jag har fan inget val. Fattar inte hur de kunde glömma bort att de överförde till fel person. Att delbetala är nog mitt enda alternativ och även det är väldigt svårt för mig just nu...
Citera
2015-12-02, 20:01
Medlem
Demonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeslaTesla
Du vet svaret själv.

Jag har faktiskt ingen aning just nu...
Citera
2015-12-02, 20:02
Medlem
Demonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrandmanSam
Säg som det är och fråga om du kan få avbetala skulden i en takt som passar dig?

ja, får väl göra det men även det är svårt :/
Citera
2015-12-02, 20:02
Medlem
Demonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajam12
Kan tycka att det inte är ditt problem om pengarna överförts fel, det kan hon kollat upp tidigare o därmed fått tillbaka de direkt. Synd, men pengarna är borta och så är läget. Gilla

Ja, samtidigt är jag så förbannad på mig själv att jag aldrig ens kollade kontot. Hur kunde jag ha missat det? Hur kunde DE ha missat det?

Men, det är väl min skyldighet att betala tillbaka?
Citera
2015-12-02, 20:03
Medlem
Demonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
Säg att dom får skylla sig själv. Du trodde det var dina pengar.

Har jag inte en skyldighet (inte bara som en god medborgare här haha utan lagligt) att betala tillbaka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in