2015-12-02, 15:15
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
De ensamkommande jag mött som flyktingguide känner en oerhörd tacksamhet mot de svenska civilsamhället, de vill inget hellre än att studera, komma i abete och ge tillbaka till det gemensamma. Man möter en respekt för vuxna, en entusiasm och inte minst ett driv som det inte är vanligt att se hos svenska ungdomar. Varje krona som satsas på denna grupp är en satsning på att stärka vårt svenska samhälles framtid. Varje resurs för att underlätta för dessa barn att integreras är en satsning på att bevara och förbättra välfärdssamhället.

Ankarbarnen blir nog less när de inte får hit hela sin familj fort nog, där klämmer skon, tror jag.
Citera
2015-12-02, 15:15
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Absolut kommer regeringen och alliansen att hantera detta. SD har överhuvudtaget ingen politik för att stärka mottagningssystemet och ge barnen ett värdigare mottagande. Det är viktigt att se att detta är barn på flykt som lagt sin framtid i Sveriges händer. En oändlig resurs om vi kan ge dem vad de har rätt att kräva av en av Europas starkaste välfärdsstater.

Oj, du var en egoistisk människa. Demografiskt är denna invandring en katastrof. Ensamma flickor i Afghanistan och stort mansöverskott i Sverige, så kan vi inte ha det, det förstår du också.

Jag har den största respekt för afghanernas fruktansvärda situation med hot från alla håll. Terrorister och extremister, en trasig stat efter staternas uttåg. Den bildade medelklassen skickar hit sina söner, och många andra hänger på, kan tänkas.

Jag är även full av beundran för vad SAK åstadkommer och ser på bilder från Afghanistan att det är ett skönhetslängtande folk, fast i ett brunt, förstört landskap.

Sverige och övriga fria Europa måste hjälpa Afghanistan, och det måste även hela världen som varit där och slagits.

Min lösning är inte att "kidnappa" männen hit för egen vinning, inte heller att skymfa och kasta ut. Nu är det lite plågsamt att träffa på de här "barnen" på allmänna färdmedel, de stinker av smuts. Åtta års väntan? Nej, det kan vi inte ha självklart. Alliansen är ett hål av förakt, så nej tack.

Jag hoppas att de som fällt bomber över detta stackars land bygger upp det igen och rensar det från extremism. Vi riskerar att få samma förhållande i Sverige om vi inte ser upp, och det har Alliansen grundat för. Skäms tycker jag!

Hoppas på "tänkaren" Wallström här. En bra lösning är ett genomtänkt återvändande, och under tiden meningsfull tillvaro här. Många av dessa tror att de kan engelska, men nja. Låt dem plugga något som de har nytta av när de återvänder. Det är inte svenska!

1. Vetskap om att de ska återvända, organiserat.
2. Förberedelser som gör att de stärks när de återvänder. Studier som gynnar Afghanistans uppbyggnad.
3. Garantier att de kan leva säkert hemma.

Punkt 3. Den springande punkten.
Senast redigerad av IQ130 2015-12-02 kl. 15:17.
Citera
2015-12-02, 15:29
Medlem
SituationReports avatar
Sätt upp skyltar överallt vid gränsen där det står "FULLT! tyvärr får ni inte komma in här längre."

En bra lösning på flyktingkriser är att lura in dem i containrar som vi sen flyger direkt tillbaka till Afghanistan med. Dessa containrar skall kunna lossas och brytas ned av sig själva på plats så man slipper lossa och riskera konflikter när flyktingarna väl märker var de hamnat.
Citera
2015-12-02, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Sätt upp skyltar överallt vid gränsen där det står "FULLT! tyvärr får ni inte komma in här längre."

En bra lösning på flyktingkriser är att lura in dem i containrar som vi sen flyger direkt tillbaka till Afghanistan med. Dessa containrar skall kunna lossas och brytas ned av sig själva på plats så man slipper lossa och riskera konflikter när flyktingarna väl märker var de hamnat.

Så du tycker att dessa ensamkommande gossarna/flickor med tårögda ögon och frusna ska få en sån behandling? Vad har barnen gjort dig?
Citera
2015-12-02, 15:35
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Så du tycker att dessa ensamkommande gossarna/flickor med tårögda ögon och frusna ska få en sån behandling? Vad har barnen gjort dig?

Naturen har sin gång. Vem är jag att påverka? Jag kan rädda småflickorna och skicka hem slemgubbarna.
Citera
2015-12-02, 15:36
Medlem
wasd1234s avatar
Citat:

Du menar detta barnet? http://imgur.com/a/40CHR
eller
Detta barnet? https://pbs.twimg.com/media/CJd9OnGWsAAgEFx.jpg

För barn är dom väl?
Citera
2015-12-02, 15:39
Medlem
brunstdagss avatar
Citat:
Absolut kommer regeringen och alliansen att hantera detta. SD har överhuvudtaget ingen politik för att stärka mottagningssystemet och ge barnen ett värdigare mottagande.
Jag tror inte SD lägger så stora resusrser på att fundera ut hur man ska förbättra integrationen när den
oansvariga klövern bara fortsätter att fylla på med ny asylanter och icke-asylanter, det är ju närmast att motarbeta de berörda myndigheterna som därmed aldrig kan få kontroll över situationen.
Din prutthurtiga övertygelse att "det ordnar sig, allt kan hanteras" är direkt oseriös, mkt vänligt uttryckt.
Citera
2015-12-02, 15:48
Medlem
ufomongos avatar
Detta löses bäst med ett par Hercules som släpper av "barnen" i Afghanistan.

Vägrar Afghanistan ta tillbaka dom så drar vi bara in biståndet. Alternativt låter några JAS eskortera.
Citera
2015-12-02, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Finns bara en sak att göra och det är att kategoriskt avslå samtliga ansökningar från Afghanistan i ett svep med hänvisning till att landet ej befinner sig i krig. Med dagens sketna låt-gåledarskap lär det inte hända. De jävla asen måste bort, både regeringen och deras förvuxna jävla barn.

Det kommer aldrig ske och även om. Afghanska män kommer ramla in i landet oavsett.
Citera
2015-12-02, 16:11
Medlem
EnsamSjomans avatar
Citat:

Jag tycker det, vi har redan för mycket löst folk i Sverige. Dags att börja skicka tillbaka folk som ändå bara kommer kosta pengar flera år framöver. Jag ser ingen som helst fördel för det svenska folket att låta massa 25-åriga 16-åringar stanna här och våldta våra kvinnor.
Citera
2015-12-02, 16:27
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Finns bara en sak att göra och det är att kategoriskt avslå samtliga ansökningar från Afghanistan i ett svep med hänvisning till att landet ej befinner sig i krig. Med dagens sketna låt-gåledarskap lär det inte hända. De jävla asen måste bort, både regeringen och deras förvuxna jävla barn.
Tror regeringen kommer att göra precis tvärtom. Alla som säger att de är barn från Afghanistan kommer att få PUT omgående så de slipper utreda
Citera
2015-12-02, 16:29
Medlem
Skriuws avatar
Citat:
Absolut kommer regeringen och alliansen att hantera detta. SD har överhuvudtaget ingen politik för att stärka mottagningssystemet och ge barnen ett värdigare mottagande. Det är viktigt att se att detta är barn på flykt som lagt sin framtid i Sveriges händer. En oändlig resurs om vi kan ge dem vad de har rätt att kräva av en av Europas starkaste välfärdsstater.
Man börjar bli redigt trött på era sjuka pedofilplaner nu. Vad fan är det med dig och dina kumpaner? Ok att ni hatar svenska män och tycker svenska kvinnor är horor men legalisera våldtäkt av barn, är det verkligen något ni är stolta över? Får ni fri tillgång till övergreppsvideos som belöning eller vad är meningen med att omvandla 25-30 åringar till tonårspojkar så dom kan uttnyttja småflickor utan straffrisk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in