Citat:
Ursprungligen postat av
GIILAB
Absolut kommer regeringen och alliansen att hantera detta. SD har överhuvudtaget ingen politik för att stärka mottagningssystemet och ge barnen ett värdigare mottagande. Det är viktigt att se att detta är barn på flykt som lagt sin framtid i Sveriges händer. En oändlig resurs om vi kan ge dem vad de har rätt att kräva av en av Europas starkaste välfärdsstater.
Oj, du var en egoistisk människa. Demografiskt är denna invandring en katastrof. Ensamma flickor i Afghanistan och stort mansöverskott i Sverige, så kan vi inte ha det, det förstår du också.
Jag har den största respekt för afghanernas fruktansvärda situation med hot från alla håll. Terrorister och extremister, en trasig stat efter staternas uttåg. Den bildade medelklassen skickar hit sina söner, och många andra hänger på, kan tänkas.
Jag är även full av beundran för vad SAK åstadkommer och ser på bilder från Afghanistan att det är ett skönhetslängtande folk, fast i ett brunt, förstört landskap.
Sverige och övriga fria Europa måste hjälpa Afghanistan, och det måste även hela världen som varit där och slagits.
Min lösning är inte att "kidnappa" männen hit för egen vinning, inte heller att skymfa och kasta ut. Nu är det lite plågsamt att träffa på de här "barnen" på allmänna färdmedel, de stinker av smuts. Åtta års väntan? Nej, det kan vi inte ha självklart. Alliansen är ett hål av förakt, så nej tack.
Jag hoppas att de som fällt bomber över detta stackars land bygger upp det igen och rensar det från extremism. Vi riskerar att få samma förhållande i Sverige om vi inte ser upp, och det har Alliansen grundat för. Skäms tycker jag!
Hoppas på "tänkaren" Wallström här.
En bra lösning är ett genomtänkt återvändande, och under tiden meningsfull tillvaro här. Många av dessa tror att de kan engelska, men nja. Låt dem plugga något som de har nytta av när de återvänder. Det är inte svenska!
1. Vetskap om att de ska återvända, organiserat.
2. Förberedelser som gör att de stärks när de återvänder. Studier som gynnar Afghanistans uppbyggnad.
3. Garantier att de kan leva säkert hemma.
Punkt 3. Den springande punkten.