2015-11-30, 19:23
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Helt otroligt. Han går alltså runt och attackerar folk helt urskiljningslöst. Kön och ålder har ingen betydelse. Misshandeln av kvinnan pågår ju ett tag. Han verkar skita totalt i plats och tidpunkt. Kl. 10 på förmiddagen liksom, synd att tanten inte hade en rottweiler istället för en liten dvärghund.

Sedan detta att han går fri också, trots polisinsatser. En sådan här person utan spärrar kan ju lika gärna hinna ha ihjäl två-tre stycken innan polisen lokaliserar honom, om dom nu gör det alls.

Just därför verkar hela historien helt osannolik.
Citera
2015-11-30, 19:30
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Har tvärtemot jävligt svårt att tro att tanten med hunden samt alla andra unisont hittade på detta.Skulle det vara något gang prank mot snuten i Vänersborg eller vadå? Tror knappast fredliga tanter deltar i sånt.
Citera
2015-11-30, 19:58
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:

Japp.. och i takt med att timmarna går ökar denna osannolikhet i kvadrat. Polisen vet ju på ett ungefär vad man letar efter och har han inte skjutit i sig saker i armvecket så han ligger medvetslös någonstans borde han ju hittas... om han nu existerar i sinnevärlden..
Citera
2015-11-30, 22:43
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Har tvärtemot jävligt svårt att tro att tanten med hunden samt alla andra unisont hittade på detta.Skulle det vara något gang prank mot snuten i Vänersborg eller vadå? Tror knappast fredliga tanter deltar i sånt.

Nej, du har helt rätt i det där med tanten.
Knappast troligt att hon skulle skämta.
Men jag tycker ju att man BORDE ha identifierat ett så självmarkerande psykfall som det måste vara fråga om, vid det här laget.
Citera
2015-11-30, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Nej, du har helt rätt i det där med tanten.
Knappast troligt att hon skulle skämta.
Men jag tycker ju att man BORDE ha identifierat ett så självmarkerande psykfall som det måste vara fråga om, vid det här laget.
Ja, det är många som tycker att lysmaskar ska kunna plockas med vändande post men ändock så kommer dom undan gång på gång. Det är en myt att dårar självmarkerar.

Titta dig omkring när du är ute på stan. När man väl börjar kolla på folk så är dom skitmärkliga, det tänker man inte på innan. I dag såg jag en ung man från mellanöstern som gick utomhus utan jacka, han hade bara en sådan där luvtröja. Anledningen till att jag lade märke till det var just att jag brukar medvetet notera människor bara för att se hur mycket man vanligtvis missar. Det var bara ett exempel, prova själv så får du se. Det kanske dock inte fungerar i det landet som du bor i.
Citera
2015-11-30, 23:27
Medlem
bushtuckers avatar
[quote=Axis.bold.as.love|55573884*Det är en myt att dårar självmarkerar.

Titta dig omkring när du är ute på stan. När man väl börjar kolla på folk så är dom skitmärkliga, det tänker man inte på innan. I dag såg jag en ung man från mellanöstern som gick utomhus utan jacka, han hade bara en sådan där luvtröja. Anledningen till att jag lade märke till det var just att jag brukar medvetet notera människor bara för att se hur mycket man vanligtvis missar. Det var bara ett exempel, prova själv så får du se. Det kanske dock inte fungerar i det landet som du bor i.[/QUOTE]

Dysfunktionella människor är både mitt yrke och intresse
I det här fallet, där personen är såpass utagerande, så tror jag absolut att han inte kan dölja det hur mycket som helst. Det enda undantaget tror jag är om personen tagit nån drog och snedtänt.
Citera
2015-11-30, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Dysfunktionella människor är både mitt yrke och intresse
I det här fallet, där personen är såpass utagerande, så tror jag absolut att han inte kan dölja det hur mycket som helst. Det enda undantaget tror jag är om personen tagit nån drog och snedtänt.
Om jag säger så här då: Jag ser hyfsat ofta personer som är fullt psykotiska ute på stan. Inte ringer jag eller någon annan snuten för det, det enda jag gör är att hålla så långt avstånd till dom jag kan. Jag kan på rak arm dra mig till minnes fem personer som varit akut schizofrena ute på stan de senaste månaderna. Det är smärtsamt och upprörande att se. Dock...

...att folk sen säger att personer som beter sig märkligt eller avvikande på något sätt automatiskt skulle bli uppmärksammade av myndigheterna, det förstår jag inte.
Citera
2015-12-01, 07:44
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Om jag säger så här då: Jag ser hyfsat ofta personer som är fullt psykotiska ute på stan. Inte ringer jag eller någon annan snuten för det, det enda jag gör är att hålla så långt avstånd till dom jag kan. Jag kan på rak arm dra mig till minnes fem personer som varit akut schizofrena ute på stan de senaste månaderna. Det är smärtsamt och upprörande att se. Dock...

...att folk sen säger att personer som beter sig märkligt eller avvikande på något sätt automatiskt skulle bli uppmärksammade av myndigheterna, det förstår jag inte.

Så går det när man monterade ned psykvården nästan helt och alla dårar skulle ut och bo i egen lägenhet. Måste ha varit något av det dummaste som förekommit. Eller näää!
Citera
2015-12-01, 11:53
Medlem
Citat:
Så går det när man monterade ned psykvården nästan helt och alla dårar skulle ut och bo i egen lägenhet. Måste ha varit något av det dummaste som förekommit. Eller näää!
Ja, så går det. Man pissar på de psyksjuka i Sverige med den nedläggningen. Vad menar du med "näää"? Är det ett djurläte?

I det här fallet så tror jag dock det har mer med invandringspolitik att göra än att man bommat igen mentalsjukhusen.
Citera
2015-12-04, 10:16
Medlem
http://www.ttela.se/nyheter/vanersborg/1.4519230-gripne-karatemannen-erkande-misshandel

Citat:
Mannen, en vänersborgare i 45-årsåldern, är inte känd av polisen sedan tidigare.
Efter förhör i går, torsdag, släpptes han på fri fot. Han har inte gett någon förklaring till attackerna.
– Han ska förhöras igen nästa vecka. Han är misstänkt, men anses inte vara farlig

Verkar jätte märkligt, men hade då ingenting att göra med hemmet för ensamkommande flyktingbarn.
Citera
2015-12-04, 14:00
Medlem
Jultrollets avatar
Men varför anses han inte vara farlig?? Han har ju slagit och sparkat ner folk! Låter helt absurt..
45 år gammal dessutom, det hade jag inte gissat! Det är ju ingen tonåring direkt.
Citera
2015-12-04, 18:21
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
http://www.ttela.se/nyheter/vanersborg/1.4519230-gripne-karatemannen-erkande-misshandel

Verkar jätte märkligt, men hade då ingenting att göra med hemmet för ensamkommande flyktingbarn.

J-vligt märkligt! Vad är sannolikheten för att en helt för polisen okänd man i den ålderns helt plötsligt sätter igång att sparka på folk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in