2015-11-28, 21:17
Medlem
Man har ju tänkt bra om dessa som burit västar "smart att dom tänker på att synas".
Nu ska man alltså kolla snett på dessa med.

"Vad gömmer folk i sina barnvagnar?"
"Den där lilla terriern, är den egentligen en maskerad sabeltandad tiger?"
"Tanten där framme med rullator, en käpp och kånkar på en tung påse, är hon egentligen en ninja?"
Citera
2015-11-29, 00:16
Bannlyst
Flera vittnen beskriver mannen som klädd i träningskläder och reflexväst. Han ska även ha gjort karatesparkar i luften och sparkat på en cykel.

Gissar på någon drogpåverkad jävel som är ute och härjar, fick mig ett gott skratt av beskrivningen att han gör karatesparkar i luften.
Citera
2015-11-29, 00:38
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Han verkar ju inte ha alla hästar hemma.
"Flera vittnen har också sett att mannen, som var klädd i träningskläder och reflexväst, gjort karatesparkar i luften och sparkat på en cykel."

http://www.metro.se/nyheter/motionarer-attackerades-av-karateman-i-reflexvast/HdzokB!1y12@KL63UJX0jNW0l0nA/

Orelaterat ärende men nog kan det vara en asiatisk flyktinggosse.
"För din och många andras kännedom så får de asylsökande reflexvästar, liten hängreflex samt en liten ficklampa när de flyttar in hos oss."

http://www.helahalsingland.se/opinion/insandare/de-asylsokande-uppmanas-bara-reflexvast

Troligen en afghansk nybyggare alltså. Kan bli svårt att hitta honom då landet kryllar av dessa nu.
Citera
2015-11-29, 01:28
Medlem
tokidokis avatar
Tyvärr blir det väl så att media och rättsapparaten kommer reagera ordentligt först när någon försvarar sig mot denne invaderare.
Vi kommer att få se en ny tråd om misstänkt hatbrott i Vänersborg.
Citera
2015-11-29, 10:30
Medlem
Bladderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMaximillian
En asiat? Är det inte svennens favvo invandrare
Ja som rasren svensk så är det är i alla fall min favoritinvandrare (förutom följsamma thaikvinnor), men jag menar asiat som en guling med sneda ögon, inte en "asiat" från Pakistan, Indonesien, Afghanistan eller liknande. Den där benämningen kommer nog SvT m fl ta till sig mer oc mer, de har väl lärt sig av BBC som säger "asian" när det är mellanösternmän som mordknullat en 12 årig flicka till döds i Luth-on-Stale-Bread eller Birminghamkoxville eller var det nu är i England.
Citera
2015-11-29, 10:41
Medlem
Läste artikeln på ttela när det stod "asiatiskt utseende, enligt polisen" eller liknande.. Senare på kvällen var artikeln uppdaterad med mer text och pk-säkrad för gärningsmannens skull. Igår gick det att se en sparad version, men nu får jag inte fram den.. Såhär i efterhand är PS-knappen käck & go, samt en annan väldigt efterklok..

Ska väl säga att området där karateshowen skedde är en duktig promenadbit från både Restad Gård och Ursands en gång kritvita stränder. Tror dock det finns ett skäggbarnshem i ett nyrenoverat f.d äldreboende 10 minuter från händelsen, ungefär där tappen låg tidigare innan den revs.. Tror jag.

Pizzeria eller Trafikskola gatan över... fattar ni?
Citera
2015-11-29, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
har du nånsin sett ett sådant tydligt signalament i dessa media du nämner?

Låter endast som lösta påhittade rykten i mina öron. Vänersborg är väl vårdinrättningarnas stad?

Det handlar säkert om en svensk dubbeldiagnos likt så många andra vansinnesdåd senaste åren. Alkohol och rohypnol.
Citera
2015-11-29, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llol123
Läste artikeln på ttela när det stod "asiatiskt utseende, enligt polisen" eller liknande.. Senare på kvällen var artikeln uppdaterad med mer text och pk-säkrad för gärningsmannens skull. Igår gick det att se en sparad version, men nu får jag inte fram den.. Såhär i efterhand är PS-knappen käck & go, samt en annan väldigt efterklok..

Ska väl säga att området där karateshowen skedde är en duktig promenadbit från både Restad Gård och Ursands en gång kritvita stränder. Tror dock det finns ett skäggbarnshem i ett nyrenoverat f.d äldreboende 10 minuter från händelsen, ungefär där tappen låg tidigare innan den revs.. Tror jag.

Pizzeria eller Trafikskola gatan över... fattar ni?

Vi fattar precis. Kommer du äta upp dina gamla sockor om du har fel?
Citera
2015-11-29, 14:31
Medlem
Låter som att personen har en definitivt psyksjukdom enligt mig
Citera
2015-11-29, 15:23
Medlem
På Niklasberg finns ett renoverat boende ja. Tror det skulle vara för ensamkommande barn och ungdomar.
Citera
2015-11-30, 10:16
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MustaVeri
På Niklasberg finns ett renoverat boende ja. Tror det skulle vara för ensamkommande barn och ungdomar.

Kanske kommer "Bruce Lee" därifrån?
Citera
2015-11-30, 10:48
Medlem
bushtuckers avatar
Någon som hört nåt om att man lyckats gripa den här "Karatesparkaren"`?
Han verkar ju onekligen vara "självmarkerande" både utseende och beteendemässigt så det kan väl inte behövas någon Sherlock Holmes eller en Leif GW för att lokalisera denna individ och oskadliggöra densamme?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in