2015-11-28, 20:19
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Under lördagen ska en man oprovocerat ha gått till attack mot tre personer i Vänersborg. Polisen vädjar nu efter tips från allmänheten som kan leda till ett gripande.

Första larmet kom in till polisen vid tiotiden under lördagsförmiddagen om att en kvinna i 60-årsåldern som var ute och gick på promenad med sin hund blev oprovocerat misshandlad av en okänd gärningsman.

https://www.nordfront.se/man-sprider-skrack-i-vanersborg-polisen-vadjar-efter-tips.smr

Vad kan detta vara för pucko? Missnöjd sverigedemokrat, eller kanske en miljöpartist? Känner inte till Vänersborg direkt, finns det gott om babbar där?

.............................

Delar av artikeln bortredigerad enligt regel 1.02 - upphovsrätten.
Länk till källa tillagd.
Citatet lagt i citatruta för tydlighetens skull.

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2015-11-28 kl. 20:26.
Citera
2015-11-28, 20:27
Medlem
Signalementet är en asiatisk man. Kanske en jihadist som tagit fel och hamnat i "Lilla Paris".
Citera
2015-11-28, 20:37
Medlem
Jultrollets avatar
Vad otäckt, jag som kom till Vänersborg i går kväll och ska stanna över helgen.. Vart står det att han ser asiatisk ut? Det hittar jag inte vare sig i TTela eller i Aftonbladet.
Citera
2015-11-28, 20:54
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Vad otäckt, jag som kom till Vänersborg i går kväll och ska stanna över helgen.. Vart står det att han ser asiatisk ut? Det hittar jag inte vare sig i TTela eller i Aftonbladet.
har du nånsin sett ett sådant tydligt signalament i dessa media du nämner?
Citera
2015-11-28, 20:57
Bannlyst
Citat:
Jätteotäckt Stanna inne, lås alla dörrar och ta inte emot samtal från någon. Var rädd om dig min vän.

Gissar också på jihadist för övrigt, reflexvästen skriker IS eller al-Qaeda. Asiatiskt sägs det, snackar vi östasien eller västasien? Kan möjligt vara en uigur. Följer tråden med spänning.
Citera
2015-11-28, 21:01
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
har du nånsin sett ett sådant tydligt signalament i dessa media du nämner?

Nej, det förstås. Hoppas de tar galningen redan i kväll oavsett, en sådan typ ska inte gå lös!
Citera
2015-11-28, 21:02
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:

TTela hade med uppgiften om "Asiatiskt utseende" i originalartikeln men ska senare ha redigerat bort den biten.
Citera
2015-11-28, 21:03
Medlem
Vänersborg rymmer Sveriges största asylboende Restad Gård (ca 600), Bert hyser 130 på Ursands Camping och i Vargön (samhälle hörande till Vänersborg) ryms ytterligare.

På detta finns vanliga kvarten av idioter som går på alla tänkbara droger.

Finns gott om potentiella gm's.

Men måtte idioten åka fast, tillräckligt med skit nu på sistone utan detta på köpet!
Senast redigerad av MustaVeri 2015-11-28 kl. 21:10.
Citera
2015-11-28, 21:07
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
TTela hade med uppgiften om "Asiatiskt utseende" i originalartikeln men ska senare ha redigerat bort den biten.
Hoppla då..säg att du har sparat den infon!? Självklart borde media vråla ut signalament för att skydda allmänheten..eller?
Citera
2015-11-28, 21:08
Medlem
Skydda allmänheten är väl längesen som det var aktuellt.
Var och en får skydda sig själv bäst den kan?
Citera
2015-11-28, 21:11
Medlem
Fördelen i det här är att han åtminstone syns bra i mörkret.
Citera
2015-11-28, 21:11
Medlem
Readyfreddies avatar
Han verkar ju inte ha alla hästar hemma.
"Flera vittnen har också sett att mannen, som var klädd i träningskläder och reflexväst, gjort karatesparkar i luften och sparkat på en cykel."

http://www.metro.se/nyheter/motionarer-attackerades-av-karateman-i-reflexvast/HdzokB!1y12@KL63UJX0jNW0l0nA/

Orelaterat ärende men nog kan det vara en asiatisk flyktinggosse.
"För din och många andras kännedom så får de asylsökande reflexvästar, liten hängreflex samt en liten ficklampa när de flyttar in hos oss."

http://www.helahalsingland.se/opinion/insandare/de-asylsokande-uppmanas-bara-reflexvast
Senast redigerad av Readyfreddie 2015-11-28 kl. 21:13.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in