2015-11-26, 16:03
Medlem
Moltas666s avatar
Mildvädret är tillbaka nere i södern, det är möjligt att den lilla snö vi fick är vinterns enda. Nu föll iofs snön lite olika i Skåne, i mellanskåne fick t ex Höör nästan en halv meter snö enligt SMHI.

Idag vid 14-tiden så hade jag 9.9 grader plus, nästan vindstilla och snustorra sommarvägar (åtminstone på E6).
Senast redigerad av Moltas666 2015-11-26 kl. 16:24.
Citera
2015-11-28, 13:31
Medlem
Faronstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Mildvädret är tillbaka nere i södern, det är möjligt att den lilla snö vi fick är vinterns enda. Nu föll iofs snön lite olika i Skåne, i mellanskåne fick t ex Höör nästan en halv meter snö enligt SMHI.

Idag vid 14-tiden så hade jag 9.9 grader plus, nästan vindstilla och snustorra sommarvägar (åtminstone på E6).

Ja det är ju alltid lika varmt i din jävla trädgård som vanligt

När vi går in i December ser det ut att bli tillfälligt kallare med snöfall från inre Svealand och norrut, vilket ger en vit inledning på December i ungefär 67,5% av landet

Längre framåt (2 veckor) ser det ut att bli växlande med inslag av kallare dagar ( under 0 från Svealand och norrut( medans Götaland får fortsatt mest på plussidan. Nattetid någon enstaka minusgrad på de flesta platser

Alltså inget vinterväder utan mer senhöst/förvinter
Citera
2015-11-28, 17:32
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faronstream
Ja det är ju alltid lika varmt i din jävla trädgård som vanligt

I så fall har jag Skånes största trädgård eftersom prognoserna (och uppmätta temperaturer) vid tillfället pendlade mellan 8 och 11 grader i dom krokarna.

Det är inte ofta du har något rätt i dina inlägg...
Citera
2015-11-28, 18:11
Medlem
Faronstreams avatar
Citat:
I så fall har jag Skånes största trädgård eftersom prognoserna (och uppmätta temperaturer) vid tillfället pendlade mellan 8 och 11 grader i dom krokarna.

Det är inte ofta du har något rätt i dina inlägg...

Vilket fel hade jag i mitt senaste inlägg? Att vädret kommer bli växlande med enstaka kallare dagar framöver? Kolla prognoserna själv så får du se, tror du skrev sådär bara för att du blir sur över att jag misstror dina temperaturobservationer

Men låt oss säga såhär, jag får tro vad jag vill om ditt och du om mitt ( mina inlägg alltså) och så kan du i framtiden sluta citera mina inlägg tack!
Citera
2015-11-28, 19:58
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Dom senaste två dagarna har det känts som riktig höst. Kallt, regnigt och blåsigt.

Dock verkar vädret höja sig i början och mitten på nästa vecka, det ser ut att kunna bli upp till 9-10 C plus.

http://vadermalmo.se/
Citera
2015-11-29, 00:13
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Dom senaste två dagarna har det känts som riktig höst. Kallt, regnigt och blåsigt.

Dock verkar vädret höja sig i början och mitten på nästa vecka, det ser ut att kunna bli upp till 9-10 C plus.

http://vadermalmo.se/
Underbart. Gör gott för elräkningen
Citera
2015-11-29, 11:19
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Underbart. Gör gott för elräkningen

Så är det absolut. Dessutom sparar kommunen lite pengar när det gäller minskad snöröjning. För oss som cyklar regelbundet så är det betydligt trevligare att cykla i 9 plus än i 5 minus.
Citera
2015-11-29, 12:23
Medlem
zerxezs avatar
Fyfan stormhelvete var och varannan dag nuförtiden. Går ju knappt att vistas ute längre och värre lär klimatet bli
Citera
2015-11-29, 14:13
Medlem
Faronstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Fyfan stormhelvete var och varannan dag nuförtiden. Går ju knappt att vistas ute längre och värre lär klimatet bli

Vad menar du? Varför skulle det bli värre? Klimatet blir inte mildare bara för att vi har milda vintrar, dessutom blåser det inte mer nu än det gjorde för säg 50 år sedan
Citera
2015-11-29, 14:40
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faronstream
Vad menar du? Varför skulle det bli värre? Klimatet blir inte mildare bara för att vi har milda vintrar, dessutom blåser det inte mer nu än det gjorde för säg 50 år sedan

Jo det gör det. Har levt i dryga 30 år och så här var det inte på 90-talet. Då var det rejäla vintrar med mycket snö och tjock is på sjöarna. Och inte det här blåshelvetet var och varannan dag.
Citera
2015-11-30, 00:25
Medlem
Iloveludas avatar
Jaha nu har den första riktiga snön kommit. Ca 5 cm vidrig jävla blötsnö. Bara en psykopat kan älska detta
Citera
2015-11-30, 10:09
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Förra året kom snön över Malmö juldagen, dvs dagen Efter julafton.

Vintern mellan 2009 och 2010 var det snö på julafton. Då kom snön i november och låg ända till Mars.
Året efter det var det snö i december - men precis på julafton var det töväder och ingen snö - dvs det var snö fram till lille julafton, men på kvällen började det regna och snön försvann.

Sen dess har det varit torrt under julafton.

Det ser dock "ljust" ut inför denna vintern med tanke på hur likt det är 2009-2010-vintern. Dvs då det började i slutet av november.
Men vi får se.

Kul att jag lyckades pricka in den exakta dagen för första kylan/första riktiga vinterdagen redan för en vecka sen - dvs 21 skull första vintern komma.

Men enligt min prognos så kommer det ändra sig under veckan som kommer - men den 29 kommer det bli kallt igen.

Ser tyvärr ut som att du har fel, även om jag önskar att du hade rätt. Ser inge kallt väder i sikte, bara plusgrader med regn och mörkt, jävla skitväder alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in