"Edit: Om pat redan har gått igenom diverse allergimediciner och antipsykotiska läkemedel likt mirtazepin för sömnen...". Förklara för oss hur Mirtazapin skulle vara antipsykotiskt när det de facto ökar dopaminerg signalering?
Nu struntar jag i att citera för att jag har rökt knark och ej är kapabel till det
Mirtazepin är i sig ej antipsykotiskt, men det andvänds väl för sömn på patienter med psykos?(iaf enligt min erfarenhet, givetvis med komplementerade anti (vilket är viktigt för att häva en pågående psykos, alltså antipsykotiska mediciner, du läser ut mina rader fel i bland tycker jag.), samt så andvänds det väl för att öka dopaminet under en relativt lång behandlingstid?
Där av kanske skiten till och med är bra under akut psykos komplementerat med någon antipsykotisk medicin givetvis, då kan pat möjligtvis tillfriskna snabbare, tack vare seratonin?
Under en akut psykos så har jag sett, samt läst att mirtazepin sätts in som förstahandsval.
Men alltid komplementerat med någonting antipsykotiskt.
Tyder kanske på okunskap utav behandlande läkare?
Men du tror alltså inte att dessa 2 faktorer kan vara braför att ta sig ut ur en psykos?(långsiktigt).
Jag har nog ganska bra koll ang mediciner, men du är också där måste jag säga.