2015-11-27, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ARCALION
Eftersom att du inte brukat bensodiazepiner tidigare så kan den ha en effektiv ångestdämpande effekt. Det finns även en liten chans att den kan underlätta symptom vid OCD. Med tanke på att Buspiron har väldigt milda biverkningar i regel så är det klokt att helt enkelt testa sig fram och se om någon effekt påvisas. Bäst effekt av Buspiron ses dock ihop med SSRI-preparat. Det kan ta 2-4 veckor innan effekt uppträder.

Okej, jag ska köpa ut Buspironet. Började igår med Cymbalta. Hittade en karta hemma. Eftersom fluexetine är rena sockerpillret för mig så testar jag Cymbalta igen + Buspiron.
Citera
2015-11-27, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 159abc
Är klonezepan en benso? Är den godkänd för att behandla OCD?
Klonazepam är en bensodiazepin, men används främst i sverige för att behandla epilepsi, som jag skrev.
Citera
2015-11-27, 17:30
Bannlyst
Citat:
Kan någon mod rensa upp det här pundarspammet? Drygt 10 inlägg på raken, snacka om manisk.

Gå och lägg dig!
Bara för att du inte håller med mig så behöver du inte komma med personangrepp!

Kom med ett argument i stället, eller är du helt tappad bakom en vagn.
Citera
2015-11-27, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Klonazepam är en bensodiazepin, men används främst i sverige för att behandla epilepsi, som jag skrev.

Är den godkänd för att behandla ocd?
Citera
2015-11-27, 17:48
Bannlyst
Citat:

Godkänd och godkänd, visst kan läkare skriva ut på licens för ocd, men det är knappast vanligt tyvärr.
Då jag tycker att det är en väldigt bra medicin som kan användas inom många områden så är det synd.

I staterna behandlar man olika syndrom med denna tex
Citera
2015-11-27, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Gå och lägg dig!
Bara för att du inte håller med mig så behöver du inte komma med personangrepp!

Kom med ett argument i stället, eller är du helt tappad bakom en vagn.

Någon som borde ha lagt sig var du, inatt, när du valde att köra 10 inlägg på raken. Förhoppningsvis i påverkat tillstånd med påtaglig hypomani. Har inte kommit med personangrepp då du själv erkände att du var påverkad av narkotika när du skrev inläggen.

Till topic - Ja, du snackar en massa goja. Argument för detta har jag redan tagit upp angående att du sitter och hittar på att bensodiazepiner skrivs ut under "extremt kontrollerade former". Uppenbarligen har du ingen koll ö.h.t. på Läkemedelsverkets föreskrifter. Du ljuger även om mediciner jag tipsar användaren om 159abc om, du skrev detta till användaren 159abc:

"Okunskapen flödar.
Varför tror du att de tog bort medicinen?"

Medicinen har varken tagits bort eller avregistrerats.

Du fortsätter sedan att förlöjliga användaren 159abc, och även mig, för att i nästa sekund hålla med och försöka verka hjälpsam. Detta inlägg från dig fann jag extra lustigt:
(FB) Hur gjorde ni? bensodiazepiner

"Edit: Om pat redan har gått igenom diverse allergimediciner och antipsykotiska läkemedel likt mirtazepin för sömnen...". Förklara för oss hur Mirtazapin skulle vara antipsykotiskt när det de facto ökar dopaminerg signalering?

Du svänger mycket med termen "mina kursare". Jag undrar om detta är någon form av lögn där du försöker verka akademiskt lagd, eller om du faktiskt är akademiker och vad du då studerar? Det vore mycket intressant att veta vad som gett upphov till din förvridna verklighetsuppfattning gällande psykiatri samt psykofarmaka.
Citera
2015-11-27, 18:32
Bannlyst
Citat:
Någon som borde ha lagt sig var du, inatt, när du valde att köra 10 inlägg på raken. Förhoppningsvis i påverkat tillstånd med påtaglig hypomani. Har inte kommit med personangrepp då du själv erkände att du var påverkad av narkotika när du skrev inläggen.

Till topic - Ja, du snackar en massa goja. Argument för detta har jag redan tagit upp angående att du sitter och hittar på att bensodiazepiner skrivs ut under "extremt kontrollerade former". Uppenbarligen har du ingen koll ö.h.t. på Läkemedelsverkets föreskrifter. Du ljuger även om mediciner jag tipsar användaren om 159abc om, du skrev detta till användaren 159abc:

"Okunskapen flödar.
Varför tror du att de tog bort medicinen?"

Medicinen har varken tagits bort eller avregistrerats.

Du fortsätter sedan att förlöjliga användaren 159abc, och även mig, för att i nästa sekund hålla med och försöka verka hjälpsam. Detta inlägg från dig fann jag extra lustigt:
(FB) Hur gjorde ni? bensodiazepiner

"Edit: Om pat redan har gått igenom diverse allergimediciner och antipsykotiska läkemedel likt mirtazepin för sömnen...". Förklara för oss hur Mirtazapin skulle vara antipsykotiskt när det de facto ökar dopaminerg signalering?

Du svänger mycket med termen "mina kursare". Jag undrar om detta är någon form av lögn där du försöker verka akademiskt lagd, eller om du faktiskt är akademiker och vad du då studerar? Det vore mycket intressant att veta vad som gett upphov till din förvridna verklighetsuppfattning gällande psykiatri samt psykofarmaka.

Jag rökte lite gräs efter 5 inlägget, ja
Jag förlöjligar inte någon som ej förlöjligar mig!

Men kastar man ut saker utan argument så får man förvänta sig syrliga svar.
Tack för att du argumenterar.

ang mirtazepinen så används den tyvärr också som sömnmedel till och med före zopiklon.
Därför tog jag upp det, men du har rätt i sak, men du glömde att läsa varför jag tog upp det.

ang din andra så förträffliga medicin förskrivs den knappast alls.
Men avregistrerad var den visst inte och där erkänner jag mitt fel.

Ja, jag försöker verkligen att försöka framstå som akademiskt lagd,
då jag egentligen sitter jag hemma i min etta med en fet kärring och är 70+

Vad är det för fel att prata med sina kompisar man pluggar med och deras synsätt ang saken?

Edit: länka gärna till dina tidigare argument.
Senast redigerad av DiegoCosta 2015-11-27 kl. 18:44.
Citera
2015-11-27, 18:34
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Citat:

Jag hänger inte med i förkortningarna på diagnoser men jag får klonazepam mot ångest.
Citera
2015-11-27, 18:37
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob'sYerUncle
Jag hänger inte med i förkortningarna på diagnoser men jag får klonazepam mot ångest.
OCD är tvångssyndrom

Obsessive Compulsive Disorder
Citera
2015-11-27, 18:37
Bannlyst
Citat:

Vad bra att du har en bra läkare som förstår att användningsområderna är breda ang medicinen.

OCD är tvångssyndrom.

edit: 2a
Senast redigerad av DiegoCosta 2015-11-27 kl. 18:54.
Citera
2015-11-28, 01:31
Medlem
Citat:

vilken typ av ångest har du?
Citera
2015-11-28, 02:15
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Citat:
vilken typ av ångest har du?

Den otrevliga sorten.
Nej men jag vet inte riktigt om jag förstår frågan. Har väl någon allmän ångestsyndromsdiagnos (vad det nu kallas på svenska)och återkommande depressioner. Har diagnos för panikångest men har på sista tiden knappt haft några anfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in