Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Verkligen märkligt, minst sagt. Tänker särskilt på mammans agerande här. NB har väl inga restriktioner som förhindrar att mamman kan få kontakt med honom? Eller ....?
Om NB sedan inte vill ha kontakt med henne, är en helt annan sak.
Samtidigt säger modern till Expressen
"– Vi tänker inte byta ut advokaten, vi litar på henne, säger 35-åringens mamma till Expressen.
Samtidigt berättar hon att hon är i stort behov av att få tala med sonen."
Vilka utgör vi? Det är väl NB som bestämmer vilken advokat han vill skall företräda honom? Han är ju myndig, vad jag vet.
Jag får en känsla av att mamman vill återta sin kontroll över NB. AB är redan självständig, så den kontrollen är nog helt förlorad sedan länge. Han har ett eget liv.
– Jag har inte pratat med honom, trots att vi har lämnat in en begäran om det för länge sedan."
NB:s restriktioner lättades det väl på, efter rättegången. B.la fick han rätt till telefonsamtal, titta på t.v m.m. vad jag kan minnas.
Varför har mamman och NB inte pratat med varandra än då?
Är det NB som inte vill prata med mamman, rädd att få sin riktiga "dom"?
Om inte NB pratat med sin mamma, vilka syftar hon på med
vi när hon säger det om advokaten, att de vill behålla henne, de litar på henne?
Om inte NB pratat själv med sin mamma så är det ju Rönnbäck hon fått infon ifrån och de märkliga konspirationsteorierna. Är det så att advokaten förstått vilken makt och betydelse mamman har i NB:s liv och därför sett till att ligga så bra till där? Rönnbäck vet ju de förlorar även i HR men att det också finns en massa mer pengar att hämta. Låter kanske inte klokt? Men inget i detta med mamman och advokaten låter riktigt klokt och mammans uttalande är ganska suspekt med tanke på att advokaten riktat misstankar mot yngre brodern vilket var gränsfall till förtal.
GW hade ju lite synpunkter om advokatens syften också, i dag i Expressen.
Citat:
Jag ser ingen enda chans. Men hon tycker väl att det är ett bra mål. Hon fick ju nästan en miljon för det där första. Kan hon klå hovrätten på ytterligare några hundra tusen, så är det väl fullständigt idealiskt. Det är väl så enkelt
.
Det skulle varit intressant med några frågor till mamman i artikeln.
Det här riktigt underligt.