2015-11-28, 01:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brunkeberg
Skriv vad det är fel som jag skriver.

Så i fredstid ska man ligga på botten och trycka när det inte finns någon hotbild, smart, din kompis i flottan var han kock.

Östersjön är djupare jämfört med Persiska viken, det finns ett område i östersjön på minst 40 000 kvadratkilometer som är djupare än 100 meter.

Det är jag som skrivit hur farligt det är att snorkla.

Om du ska anmärka på min kunskap så kan du väl på ett begripligt sätt säga vad som är fel.

Felet med dig är att du ens skulle platsa som kock i marinen. Min vän är ett högre befäl och om han vore på tråden så skulle han knäcka dig omgående.

Jag har försökt, på ditt dagisspråk, förklara för dig hur fel du har men du vänder och vrider på det som en okunnig dåre.

Du vet absolut inget mer om undervattenskrig än vad du googlat till dig.

Har du någon som helst erfarenhet av sjökrig
Citera
2015-11-28, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tacost
Tog förgivet, det gör du rätt ofta och nu åkte du dit med brallorna nere. Googling är svårt eller hur

Spelar ingen roll om det är det största eller minsta företagen i världen, skit kan alla göra så det ankommer på användaren och leverantören att se till att grejerna fungerar som tänkt eller bättre än tänkt.

Nu hittade jag något kul
http://www.gdcanada.com/news/archivednews/2011news/may162011-x3562
Nej, jag har inte åkt dit med brallorna nere.

Jag vet vilka system som finns i Svenska flottan respektive USN.

Du frågade mig, och jag tipsade om SAAB ( största tillverkaren av försvarsmateriel i Sverige).

Jag har arbetat inom försvarsindustrin, men om du inte har koll och skriver om det ändå, ja då vill jag ju inte hjälpa dig på traven.
Citera
2015-11-28, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Felet med dig är att du ens skulle platsa som kock i marinen. Min vän är ett högre befäl och om han vore på tråden så skulle han knäcka dig omgående.

Jag har försökt, på ditt dagisspråk, förklara för dig hur fel du har men du vänder och vrider på det som en okunnig dåre.

Du vet absolut inget mer om undervattenskrig än vad du googlat till dig.

Har du någon som helst erfarenhet av sjökrig
Berätta vad som är fel då.

Jag har själv varit anställd av FM ( Inte civil anställd), hade säkert högre grad än din kompis.
Citera
2015-11-28, 01:57
Bannlyst
Citat:
Nej, jag har inte åkt dit med brallorna nere.

Jag vet vilka system som finns i Svenska flottan respektive USN.

Du frågade mig, och jag tipsade om SAAB ( största tillverkaren av försvarsmateriel i Sverige).

Jag har arbetat inom försvarsindustrin, men om du inte har koll och skriver om det ändå, ja då vill jag ju inte hjälpa dig på traven.
Väldigt skönt att höra att använder presens när du pratar om din ev anställning inom försvarsindustrin det ger mig lite hopp

Du har möjligen jobbat på monteringen eller förrådet
Citera
2015-11-28, 01:58
Bannlyst
Citat:

Jag har själv varit anställd av FM ( Inte civil anställd), hade säkert högre grad än din kompis.
Aha, du har varit i Fm också, förrådet helt säkert och läst militärtidskrifter medans grabbarna praktiserat militärlivet
Citera
2015-11-28, 02:00
Medlem
Citat:
Väldigt skönt att höra att använder presens när du pratar om din ev anställning inom försvarsindustrin det ger mig lite hopp

Du har möjligen jobbat på monteringen eller förrådet
Nej, om man varit Kapten inom FM (Kustartilleriet/Amfibie) så får man i regel chefsbefattning, det fick i alla fall jag.
Citera
2015-11-28, 02:02
Medlem
Citat:
Testa att sök på SAAB defence.

Numer heter det Saab Security and Defence Solutions
Citera
Bannlyst
Citat:
Nej, om man varit Kapten inom FM (Kustartilleriet/Amfibie) så får man i regel chefsbefattning.
Säger en hel del om FM problem, gosse finns det fler som dig så är vi riktigt illa ute
Men såklart en ljuspunkt är att du förhoppningsvis inte haft hand om något strategiskt, eller?
Citera
Bannlyst
Citat:

Jag har redan förklarat vad jag anser vara fel med dina inlägg men du bara fortsätter att vända och vrida på det.

Du har varit anställd? Som vadå eller är det hemligstämplat
Citera
2015-11-28, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Jag har redan förklarat vad jag anser vara fel med dina inlägg men du bara fortsätter att vända och vrida på det.

Du har varit anställd? Som vadå eller är det hemligstämplat
Självklart, okm du vore arbetsgivare skulle du vilja skylta med vad han arbetat med
Citera
2015-11-28, 02:04
Bannlyst
Citat:
Nej, om man varit Kapten inom FM (Kustartilleriet/Amfibie) så får man i regel chefsbefattning, det fick i alla fall jag.

Med andra ord så vet du nada om hur ubåtar fungerar, oavsett fredstid eller i ett skarpt läge.
Citera
2015-11-28, 02:05
Medlem
Citat:
Säger en hel del om FM problem, gosse finns det fler som dig så är vi riktigt illa ute
Men såklart en ljuspunkt är att du förhoppningsvis inte haft hand om något strategiskt, eller?
Det var sådana som mig dom inte ville bli av med. Men de som de verkligen vill bli av med vill inte lämna ( och kan inte sparkas då de har fullmakt).
Sådana som mig satsade de 100 000 tals kronor på att omskola till andra yrken, en del blev poliser, en del blev rektorer mm, en del gick till näringslivet.
Finns även sådana som fått betalda utbildningar i tex USA .
Senast redigerad av Brunkeberg 2015-11-28 kl. 02:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in