2015-11-27, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Skriv en egen lista på allt som talar emot att NB är skyldig.

Skall vara trovärdig och baserad på faktaunderlag, vittnesmål o.dyl, inte fantasier och tyckanden.
Ickebevis, planterings eller konspirationsteori duger inte.

Nä känns inte relevant. Försvaret har nog att ösa ur ändå.

Som Långsströms förklaring att mordet nog är planerat sedan veckor.

Nog därför han konkar lik för tillfällig förvaring istället för redan i ordningställd grop men gömmer jackan öppet, sprider ut tillhörigheter över 2 km och lämnar kvar moppe.

Smartast är förstås att utföra det när man saknar alibi och helst då på sin egen arbetsplats. Sånt kräver planering i detalj. Minst. Annars hinner man inte med allt.

Vad det van der Kvast som rekommenderade Långström?
Han såg ju också saker ingen annan såg...
2015-11-27, 20:55
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Han undviker att säga ordet SKÅP, så är det bara.

Är det här något superviktigt eller?

En detalj är en detalj är en...

Det är ett ödesdigert exempel på tolkkaoset förmodligen. Det är inte rättssäkert som det utvecklade sig i det förhöret.
NB får aldrig frågan om, vad han ser rakt fram i boden. Det är störande, särskilt när det är han själv som fört in dem till boden, avslöjat att han varit inne i den. Förhörsledarna blir alldeles till sig när han beskriver boden, byssjan, inifrån och detta går upp för dem. De blir så till sig att de missar (troligen med god hjälp av tolken, alltså) att det första han ser är "dörrar". Det blir ingen följdfråga på det
2015-11-27, 20:58
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
han har inte tvingat någon
Är inte plantering än förklaring?

Då kanske du vill svara istället? Varför bad han sin bror och fru att ljuga om tidpunkten när han kom hem dagen då Lisa Holm mördades. Tror du att oskyldiga personer brukar bete sig så? Ska man skrika om plantering så ska man även redogöra hur personen lyckats plantera både blod och DNA. Jag har då inte sett några exempel på det i den alternativa tråden eller i denna. Det är extremt ovanligt att plantera både blod och DNA. Jag kan inte komma på ett enda fall där det har hänt.
2015-11-27, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
En detalj är en detalj är en...

Det är ett ödesdigert exempel på tolkkaoset förmodligen. Det är inte rättssäkert som det utvecklade sig i det förhöret.
NB får aldrig frågan om, vad han ser rakt fram i boden. Det är störande, särskilt när det är han själv som fört in dem till boden, avslöjat att han varit inne i den. Förhörsledarna blir alldeles till sig när han beskriver boden, byssjan, inifrån och detta går upp för dem. De blir så till sig att de missar (troligen med god hjälp av tolken, alltså) att det första han ser är "dörrar". Det blir ingen följdfråga på det

Du har missuppfattat alltihop som vanligt.
Dörrarna han pratar om är dörren på boden som dom har gått in igenom.
Han säger att han inte har gått in så långt i boden.
Bara ett par steg från dörrarna.
Det enda tolken "missar" är att han menar dörren, inte dörrarna.
Så var den teorin ur världen.
Senast redigerad av citrusdoft 2015-11-27 kl. 21:06.
2015-11-27, 21:13
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Då kanske du vill svara istället? Varför bad han sin bror och fru att ljuga om tidpunkten när han kom hem dagen då Lisa Holm mördades. Tror du att oskyldiga personer brukar bete sig så? Ska man skrika om plantering så ska man även redogöra hur personen lyckats plantera både blod och DNA. Jag har då inte sett några exempel på det i den alternativa tråden eller i denna. Det är extremt ovanligt att plantera både blod och DNA. Jag kan inte komma på ett enda fall där det har hänt.

Det är lika sällsynt som den här typen av mord kan man säga. Fallet är unikt hur man än ser det.
Men jag lägger inte så stor vikt vid att han mumlat något om alibi till sin familj. Som allt beskrivits av alla är NB en snubbe som åker fram och tillbaka, hit och dit, hela dagarna och gör jobb här och där och fikar, tankar och hämtar verktyg m.m.på andra ställen. Att han inte skulle ha varit på något ärende den söndagen mellan 18 och 20 kanske är för mycket begärt? Han kan ha gjort något oskyldigt, för den delen, och sagt till dem, såsom jag fattat det: "Var inte dumma", eller något liknande.
2015-11-27, 21:16
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Du har missuppfattat alltihop som vanligt.
Dörrarna han pratar om är dörren på boden som dom har gått in igenom.
Han säger att han inte har gått in så långt i boden.
Bara ett par steg från dörrarna.
Det enda tolken "missar" är att han menar dörren, inte dörrarna.
Så var den teorin ur världen.

Jag har inte missuppfattat någonting. Läs FUP.
2015-11-27, 21:31
Bannlyst
Citat:
Det är lika sällsynt som den här typen av mord kan man säga. Fallet är unikt hur man än ser det.
Men jag lägger inte så stor vikt vid att han mumlat något om alibi till sin familj. Som allt beskrivits av alla är NB en snubbe som åker fram och tillbaka, hit och dit, hela dagarna och gör jobb här och där och fikar, tankar och hämtar verktyg m.m.på andra ställen. Att han inte skulle ha varit på något ärende den söndagen mellan 18 och 20 kanske är för mycket begärt? Han kan ha gjort något oskyldigt, för den delen, och sagt till dem, såsom jag fattat det: "Var inte dumma", eller något liknande.

Det är inte särskilt oskyldigt att mörda en ung flicka. Har han gjort något oskyldigt så är
det väl väldigt konstigt att han beter sig helt annorlunda än vad han brukar göra hela
veckan efter att offret försvann enligt brodern? En oskyldig person har väl ingen anledning
att ändra sitt beteende helt plötsligt utan att något väldigt speciellt har hänt?
2015-11-27, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ursprungligen postat av Theforeigner
Om NB hade burit och släpat in Lisa's kropp i byssjan och sedan, med våld, tryckt in hennes kropp i klädskåpet, sannolikt brutit/vikt hennes underben/knäskålar uppåt bakåt åt fel håll, och till sist tagit ett flertal klädesplagg och lagt över henne och tagit en 20 liters benzindunk och satt den bredvid klädbunken för att kläderna som gömde Lisa inte skulle ramla ner, HUR DÅ?:

Hur förklarar du att polisen inte hittade en enda DNA träff från NB i byssjan?
Hur förklarar du att polisen inte hittade en enda blodbesudling från NB i byssjan?
Hur förklarar du att polisen inte hittade ett enda fingeravtryck från NB i byssjan?
Hur förklarar du att polisen inte hittade ett enda skoavtryck från NB i byssjan?
Hur förklarar du att polisen inte hittade ett enda fiber från NBs kläder i byssjan?|]

Den kutana microbiotan vid psoralena förändringar minskar spårbarheten av skinderiverat DNA. Något PCR i generell mening kan exponentiera

http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0002719

http://urbotainskrankthet.spotlife.se/tag/psoriasis/
om nero psoralena problematik
Det finns generella förklaringar och advokaten har tagit upp en konsekvens av dem. Dvs att Nero fäller mer DNA än andra vilket kan vara korrekt på grund av att huden lättare lossnar, men det innebär inte på något sätt att detta DNA lättare fastnar tvärtom gäller ju vilket är uppenbart på tex Nero Solglasögon in sin egna bil där återfinns bara broderns DNA om jag minns rätt.

Mer utförligt om andra aspekter finns nog tidigare i tråden. Hamlikar kan säkert flika in en hel del om det.

Är det inte bättre att ta reda på fakta och ställa frågorna från det faktumet i stället? Nu vet du att Nerijus Matrix ytlighet flagar mer och ta det gärna som ett *fling* om hans generella spårbarhet.
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-11-27 kl. 21:56.
2015-11-27, 21:57
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Det var inte blod på snörstumparna.

En annan felaktighet som framförts här i tråden, är att NB skulle sagt att han aldrig varit i byssjan. Det stämmer inte, han har berättat om en gång när han var i byssjan förra året och vad han såg därinne. I två förhör tror jag t.o.m.

Jag vet att du läst FUP från början till slut så all respekt. Jag har för mig att han vid något tillfälle sa att han inte ens kände till boden. Jag kollar det igen eftersom att du tydligen inte är helt säker på om det var två gånger.
2015-11-27, 22:04
Medlem
Citat:
Det advokaten desperat försökt att göra, utan framsteg, är väl att så tvivel om hans skuld.

Har också tänkt på NB:s mamma. Men, jag tror nog att hon förstår nu och att hennes "tvivel" bara är en fasad. Finns nog en hel del i denna familjs bakgrund som behöver döljas. Däremot har hon fått sina uppslag till tvivel via advokaten och NB.

Intressant att veta är om hon "förkastat" sin yngre son AB efter att han talat sanning om NB i förhören?

Men hela försvaret är så sjukt upplagt av advokat Inger Rönnbäck. Hon försöker så tvivel genom att misstänkliggöra brodern till N i domstol för ett så grovt brott som mord. Förtal nästintill ropar åklagarsidan/målsägandebiträdet. Nu går brödernas mamma ut i Expressen och säger "- Vi litar på henne" Hennes ena son blir beskylld för att kunna vara inblandad i samma mord hennes andra son sitter dömd till livstid för, och det av försvaret . Hur fasiken kan man lita på det försvaret ?
2015-11-27, 22:10
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Vad pinsam du är.

Mordet på Lisa är av sexualsadistisk karaktär.

Är konstaterat.

Konstaterat att detta är inte bevisat! :
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2015-11-27, 22:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
Nerijus litar tydligen på IR.

Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Men hela försvaret är så sjukt upplagt av advokat Inger Rönnbäck. Hon försöker så tvivel genom att misstänkliggöra brodern till N i domstol för ett så grovt brott som mord. Förtal nästintill ropar åklagarsidan/målsägandebiträdet. Nu går brödernas mamma ut i Expressen och säger "- Vi litar på henne" Hennes ena son blir beskylld för att kunna vara inblandad i samma mord hennes andra son sitter dömd till livstid för, och det av försvaret . Hur fasiken kan man lita på det försvaret ?

Tydligen gör Nerijus detta eftersom han ämnar behålla samma advokat i Göta hovrätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in