Citat:
Ursprungligen postat av
Darwinist
Jag uppfattar det som om Näppi fortfarande säger minst 2 brott totalt och inte 2 brott utöver mordet, har GM gjort något sexuellt på BO när han redan visste att hon var död så räknas det inte som våldtäkt utan som brott mot griftesfriden. Men det verkar trots allt som om GM gjort något sexuellt mot BO och åklagarna försöker reda ut om GM var omedveten om att BO redan var död vid det tillfället, var han det kan det bli mord + våldtäkt + griftesfridsbrott (eftersom GM lämnat en signatur är den åtalspunkten garanterat med hursomhelst). Det låter som om de har tvekat om att även åtala honom för våldtäkt i samband med brottet med tanke på han mycket väl kan ha vetat att BO var död när han gjorde något sexuellt på henne. I så fall kommer han enbart att åtalas för mord och brott mot griftesfriden, inte våldtäkt.
http://www.expressen.se/nyheter/19-aring-misstanks-for-fler-brott-vid-mordet/
För mig låter det som om han ännu inte är riktigt säker på om det blir 2 eller 3 brott GM kommer att åtalas för. Jag gissar att GM utsatt BO för något sexuellt och de försöker reda ut om han vid det tillfället var medveten om att hon var död eller ej.
Hon kan ju ha våldtagits medans hon levde. Om hon var död så spelar det nog ingen roll huruvida GM visste om det eller ej.
Det anklagaren funderar på kan ju också vara stöld. GM kanske plockade med sig något från BO. Det låter dock långsökt att de skulle ta upp det som en separat åtalspunkt, det torde väl i så fall konsumeras i mordåtalet.
Mord och griftefridsbrott är jag så gott som säker på. Det eventuella tredje brottet dom funderar på är nog våldtäkt. Jag vet att Leif GW Persson sade att GM dödade henne i princip direkt men det kan han inte veta. Kan mycket väl vara så att hon torterades på ett sexuellt vis. GM kanske berättar att hon fortfarande gav i från sig ljud et cetera när han höll på med tortyren, därför kan
de känna att de är tvungna att inkludera något sexuellt i åtalet.
Det är den fjärde december dom ska åtala va?