2015-11-27, 20:09
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
(...)
6.Han säger att han "aldrig sett eller träffat" Lisa Holm, är det inte märkligt att hans DNA i form av blod sitter på hennes kläder och på röret där snaran hängt? Samt på snörstumpar i ladan?
...

Det var inte blod på snörstumparna.

En annan felaktighet som framförts här i tråden, är att NB skulle sagt att han aldrig varit i byssjan. Det stämmer inte, han har berättat om en gång när han var i byssjan förra året och vad han såg därinne. I två förhör tror jag t.o.m.
2015-11-27, 20:11
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Nope, inget NB DNA på fyndplatsen, inga NB fingeravtyk på fyndplatsen, inga NB fotavtryk på fyndplatsen, inga BN fiber på fyndplatsen, och inget NB på LHs underkläder dvs trosor ej heller på LHs BH, det var IBs DNA som hittades på yttersidan av LHs trosor.

Problemet är att det finns aldeles för många människor här på flashback och ute i samhället & media som uttalar sig om detta fall utan att ha läst FUP ordentligt eller för det mesta överhuvudtaget inte, de allra flesta har bara läst i media och här på FB där NB's skuld promoveras massivt.
Och ja jag vet mycket väl att NB har dömts skyldig, men dom som dömt honom skyldig har HELLER INTE LÄST FUP! Och det har hans advokat IR heller inte enligt min uppfattning.

Nej problemet är att du inte har någon förklaring på hur hans dna hamnat på de platser det hamnat. Vare sig i den här tråden eller alternativa tråden, har du gett ett bra svar på det. Du har inte heller svarat på varför han tvingade sin bror att ljuga om alibi. Även hans fru, så varför skulle en oskyldig person försöka sig på det. Även fast du tydligen är mästaren av att läsa en FUP, så verkar du inte hitta svar. Då fallerar ju all din dynga du vräkt ur dig.
Senast redigerad av henkess 2015-11-27 kl. 20:16.
2015-11-27, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av depla
Dock
Likets hittades där
Måste upp oturslistan

Skriv en egen lista på allt som talar emot att NB är skyldig.

Skall vara trovärdig och baserad på faktaunderlag, vittnesmål o.dyl, inte fantasier och tyckanden.
Ickebevis, planterings eller konspirationsteori duger inte.
2015-11-27, 20:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Nerijus - mannen som har SANNINGEN som sin följeslagare genom livet!

Citat:
Ursprungligen postat av SillochPotatisAB
Se där, då är ju saken klar!

"Han säger i förhör att han aldrig varit där". NB lär ju aldrig fara med osanning, säger han att han är oskyldig så stämmer naturligtvis detta. Släpp NB fri ögonaböj!

En helt annan sak; om NB, som han påstår, varken sett eller träffat LH vet han självklart inte heller att hon är anställd på caféet. Följaktligen vet han inte heller när hon skulle kunna tänkas dyka upp i närheten av lada/café lagom för NB:s excesser. Ändå försöker han skaffa sig alibi från 18:00 eftersom han mycket väl vet att det är just då caféet stänger. Någonting haltar här känner jag.

För övrigt tror jag AB och och speciellt IB känner till mer än vad de kläckt ur sig.

Inte läst FUP, har ingen anknytning till eller bekanta runt Blomberg. Ber därför om ursäkt att jag framför synpunkt. Jag är dock född halvannan mil därifrån varför jag kanske kan tillåtas av någon självutsedd expert att slinka igenom nålsögat.

Måste erkänna att det största nöjet av att läsa den här tråden finner jag i att gå igenom alternativ-teoretikernas halsbrytande fantasier. Var hittar de alla dessa uppslag till tosigheter och idiotier? Herregud, läser de vad de själva skriver!

Ett mycket bra inlägg från dig.

En sådan här helyllekille skulle knappast fara med osanning. Sanningen är säkert något som denne man alltid har hållit högt. Säger Nerijus att han aldrig varit där så är det naturligtvis på det sättet.

Lisa har han aldrig sett. Rutinerna på detta café är han nog dåligt insatta i.

Visst känner brodern och hustrun till mera än vad de velat berätta.

Det har jag också frågat mig många gånger. Vet ej var de får alla tokigheter ifrån. Läser numera mycket sällan sådana här inlägg.
2015-11-27, 20:15
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
...

Mordet på Lisa är av sexualsadistisk karaktär.

Är konstaterat.

Håll i hatten, man har kommit fram till det i lägre instans. Det behöver inte alls vara på det sättet. Jag skulle mycket hellre se, att det inte var ett sexualsadistiskt mord. Som jag ser det, är själva gärningsbeskrivningen stämningens svagaste länk.
2015-11-27, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

En annan felaktighet som framförts här i tråden, är att NB skulle sagt att han aldrig varit i byssjan. Det stämmer inte, han har berättat om en gång när han var i byssjan förra året och vad han såg därinne. I två förhör tror jag t.o.m.

Du missuppfattade vad jag skrev, kanske var jag otydlig. Hans DNA i form av blod på hennes kläder och på röret där snaran hängt och även hans DNA på snörstumpar, dock ej i form av blod. Det jag syftade på var hans DNA öht.
2015-11-27, 20:21
Medlem
Citat:

Visst stämmer det. Han kom ihåg allt utom just skåpen. Däremot kom brodern ihåg skåpen märkligt nog.
2015-11-27, 20:24
Bannlyst
Citat:
Håll i hatten, man har kommit fram till det i lägre instans. Det behöver inte alls vara på det sättet. Jag skulle mycket hellre se, att det inte var ett sexualsadistiskt mord. Som jag ser det, är själva gärningsbeskrivningen stämningens svagaste länk.

Och, vad har du för teori om varför hon är hängd, tejpad och med blottade bröst och könsorgan?

Är det bara tillfälligheter och misstag som gör att det ser exakt ut som ett sexualsadistiskt mord?
2015-11-27, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Visst stämmer det. Han kom ihåg allt utom just skåpen. Däremot kom brodern ihåg skåpen märkligt nog.

Just det, basic förhörspsykologi. GM undviker att prata skåpen, dessa "glömmer" han bort.
2015-11-27, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Nej problemet är att du inte har någon förklaring på hur hans dna hamnat på de platser det hamnat. Vare sig i den här tråden eller alternativa tråden, har du gett ett bra svar på det. Du har inte heller svarat på varför han tvingade sin bror att ljuga om alibi. Även hans fru, så varför skulle en oskyldig person försöka sig på det. Även fast du tydligen är mästaren av att läsa en FUP, så verkar du inte hitta svar. Då fallerar ju all din dynga du vräkt ur dig.
han har inte tvingat någon
Är inte plantering än förklaring?
2015-11-27, 20:36
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Just det, basic förhörspsykologi. GM undviker att prata skåpen, dessa "glömmer" han bort.

Nej, det stämmer inte heller, faktiskt. Skyll på tolkkaoset eller vad ni vill. Men NB säger klart och tydligt att det är "dörrar" där. Förhörsledarna verkar missa detta: de tror själva under pågående förhör att NB försöker undvika skåpen fast han nämnde dem det första han gjorde. En gång till nämner han "dörrarna" men polisen fattar fortfarande inte och ber honom beskriva vad han ser på golvet!
2015-11-27, 20:39
Bannlyst
Citat:
Nej, det stämmer inte heller, faktiskt. Skyll på tolkkaoset eller vad ni vill. Men NB säger klart och tydligt att det är "dörrar" där. Förhörsledarna verkar missa detta: de tror själva under pågående förhör att NB försöker undvika skåpen fast han nämnde dem det första han gjorde. En gång till nämner han "dörrarna" men polisen fattar fortfarande inte och ber honom beskriva vad han ser på golvet!

Han undviker att säga ordet SKÅP, så är det bara.

Är det här något superviktigt eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in