2015-11-27, 18:33
Medlem
Mamarketels avatar
Jaha då var det dags igen. Alltid något rabalder i samband med lucia/julafton känns det som.
Citera
2015-11-27, 18:36
Medlem
I konsekvensens namn borde vi även sluta att fira jul. Det är också kulturellt diskriminerande.
Citera
2015-11-27, 19:18
Medlem
Diskriminering my ass. Om man bosätter sig i Sverige ska man ta till sig den svenska kulturen, inte kasta bort den.
Citera
2015-11-27, 19:27
Medlem
santos_devilles avatar
Samma på mitt barns skola.
Fick mail att det inte skulle vara Luciatåg i år. Sedan kom ett nytt mail några dagar senare att det handlar om att det inte blir luciafirande där föräldrar kommer vara med utan hela skolan kommer ha lucia utan föräldrar.
Citera
2015-11-27, 19:29
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Ett steg närmare ett muslimskt land. Detta är bara en liten hint om vad som komma skall sen när svenskar är en minoritet om 20 år eller vad det är. Trevliga tider.

Är det inte i så fall ett steg närmare ett bättre sekulärt samhälle.
Ett steg närmare ett mulimskt samhälle vore om alla i skolan hade firat ramadan vilket inte kommer hända
Citera
2015-11-27, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamarketel
Jaha då var det dags igen. Alltid något rabalder i samband med lucia/julafton känns det som.

Snarare så att det är lättkränkta svenssons som inte får gå på sina tottars lucia för att någon av gänget har lagt ut bilder på fb. Det finns inte något problem att lussa i förskola eller skola. Ingendera är heller en allmän plats!
Citera
2015-11-27, 19:57
Medlem
Halloween2s avatar
skumt, bor det många invandrare i arvika nu för tiden? Har väll alltid varit en wt håla med mycket raggare och epas.
Citera
2015-11-27, 20:10
Medlem
Sånt här beteende är inte acceptabelt någonstans.
Att de inte firar Lucia i Moskeer kan jag köpa men i skolorna ska det vara legio.
Just Luciafirande i en skola min trakt är OERHÖRT populärt.
Ja, så populärt att de tvingade börja sälja biljetter för lokalerna kan inte svälja fler än 900 personer.

Vackert, stämningsfullt och en härlig "teater" och framförande av eleverna.
Att backa för andra "kulturer" är ett svaghetstecken. Paradoxalt nog just hos de andra kulturerna.

Kikade på uppslaget i lokalblaskan som kom häromadagen där restaurangerna gjorde reklam för julbord.
Ja, all utom en då. De kallar det för "Vinterfest".
Bra där, då kan jag välja mellan alla restauranger utom denna.
Citera
2015-11-27, 20:11
Medlem
AndreSanss avatar
Ibland undrar man vad det är för idioter som jobbar med våra barn i skolorna.
De som inte vill att deras barn ska delta i lucia kan väll hålla sina barn hemma och låta dom som vill ha firandet få ha det.

Inte en chans att jag hade acceptera ursäkten som framförs här. Våra barn ska inte anpassa sig till andra, dom som inte tycker om hur vi lever kan åka hem om det inte passar.
Citera
2015-11-27, 20:52
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
På en förskola i Charlottenberg/Arvika har alla föräldrar fått ett brev där det meddelas att luciafirandet är inställt pg av citat "ingen ska känna sig diskriminerad på grund av sin kulturella eller estetiska bakgrund". Brevet har väckt upprörda känslor på t.ex Facebook och förskolan pudlar desperat men står ändå fast vid beslutet. Så är det rätt att rucka på våra gamla traditioner bara för att inte såra våra nya svenskar? Kanske vi även ska sluta fira jul också?
http://nwt.se/arvika/2015/11/26/inget-firande-med-foraldrarna

Då är det väl lika bra att vi bara ger upp och även ställer in detta: https://youtu.be/E77gDqpcgps

Fatta hur kränkande det är!
Citera
2015-11-27, 20:52
Medlem
Våra nya feministiska muslimska overlords blir väl kränkta. Slopa Lucia och inför "Mångkulturafton" istället.aFöräldrarna röstar nog på totalinvandring, bara rätt åt dem.

Läste brevet: ESTETISKA bakgrunder? AHA. Är det en praktikant som skrivit detta? Månne en rödgrön liberal feminist? Wir schaffen das.
Senast redigerad av Logique 2015-11-27 kl. 21:00.
Citera
2015-11-27, 21:11
Avslutad
Samma på mina barns förskola, Lucia inställd. Pysseldagen lattjo-jul blir också inställd i år. Det grämer mig mer, minns den själv från skolan som något av det bästa. Måste vara en minst 30-årig tradition som försvinner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in