2015-11-27, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Via den filmen så hittade jag denna leksak som kan framkalla huvudvärk, illamående och spyattacker mm "Super Sonic Nausea Electronic Audible Sound Device (MODEL: SSN-327)" för 150 dollar US

Eller denna med 9 volts batteri med , för 30 US Dollar "Shomer-Tec Sonic Nausea Electronic Disruption Device"
Jag förstår fortfarande inte hur tekniska lösningar bevisar att organiserad gang stalking existerar. Är det ett medvetet villospår?
Citera
2015-11-27, 07:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Här är ett klipp med John Hall som tydligen satte span på en person och fick tag i de som spanade mot henne och honom. Mikrovågor , riktat ljud mm pratas om. Fram till 12 minuter av 38 har jag sätt https://www.youtube.com/watch?v=9m7Gdx70sF4

Via den filmen så hittade jag denna leksak som kan framkalla huvudvärk, illamående och spyattacker mm "Super Sonic Nausea Electronic Audible Sound Device (MODEL: SSN-327)" för 150 dollar US

Eller denna med 9 volts batteri med , för 30 US Dollar "Shomer-Tec Sonic Nausea Electronic Disruption Device"
De där apparaterna fungerar genom att generera ett högt pipande ljud och är verksamma endast på mycket korta avstånd, så de skulle förstås vara mycket lätta att upptäcka om de användes.
Citera
2015-11-27, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Det finns ganska mycket information på nätet om företeelsen.

Den intresserade men snåle kan försöka ladda ned boken "Guinea Pigs: Technologies of Control" på en mycket känd torrentsajt. Sök på nyss nämna titel. Det bästa är dock om man köper boken och stödjer författaren.

Ett alternativ är att kolla in följande sidor:

https://www.stopeg.com/ (ladda gärna ned pdf:n "weapons").

https://eucach.wordpress.com/

https://www.covertharassmentconference.com/reading

Kanske återkommer jag med ett mer specifikt svar på dina frågor.

Jag vet inte hur jag ska ställa mina frågor för att få något som liknar svar.
Min kortversion på den fråga jag ställde och du svarade på-

Jag efter frågade om EN som kunde berätta din historia och de fem frågorna var väl kort.
vad ,vem hur och varför, kan en som är utsatt för GS berätta och förklara.

Jag angav en anledning till min fråga nämligen när någon TI beskriver händelser och kommer med bevis samt förklarar vilka som ligger bakom, vad de vill och vilka metoder de använder(inkl avancerade vapen och teknik).

Om någon kommer med invändningar eller bevisar att den typ av teknik eller vapen eller organisation inte är möjlig brukar TI bli arga (det kan jag förstå det är inte kul att inte bli trodd).

MEN lika ofta hoppar en annan TI in och ger en annan förklaring så hela frågeställningen rasar tillbaks till utgångsläget.

Det verkar saknas en tanke och stringens bakom hur GS agerar, organiserar och vilka metoder de använder det är en total ad hoc verksamhet.

Nu ska hjag äntligen komma till sak,

- Mitt intresse är inte att någon TI blottlägger sig och avslöjar sin identitet, det är dessutom förbjudet att ställa sådana frågor på FB.

- Men för att förstå måste man kunna ha en berättelse och kunna ställa frågor och följdfrågor utan att allt nollställs helt plötsligt.

Jag ska ta ett exempel, det är inte bra men jag kommer inte på något bättre.

I kyrkan är det praxis att använda sig av vittnesbörd, enskilda personer ställer sig upp och berättar om händelser de har varit med om som de kan relatera till det gudomliga.

Om jag går till kyrkan första gången så blir inte svaret - ta och läs bibeln så kan vi snacka sedan.

Om man talar med församlingsmedlemmarna så har de i stort en gemensam historia, det hände specifika saker vid Påsk, Jesus kunde vatten till vin och utfodra tusental med en fisk, Dessutom återuppstod han från de döda och flög till himmelen.

När jag läser TI s beskrivningar så liknar det mer Monty Pytons Life of Brian, det blir omöjligt att förstå.

Kan vi ta det igen kan jag få en beskrivning på de 5 punkter jag ställde i inlägg 1378.
Citera
2015-11-27, 15:05
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Jag vet inte hur jag ska ställa mina frågor för att få något som liknar svar.
Min kortversion på den fråga jag ställde och du svarade på-

Jag efter frågade om EN som kunde berätta din historia och de fem frågorna var väl kort.
vad ,vem hur och varför, kan en som är utsatt för GS berätta och förklara.

Jag angav en anledning till min fråga nämligen när någon TI beskriver händelser och kommer med bevis samt förklarar vilka som ligger bakom, vad de vill och vilka metoder de använder(inkl avancerade vapen och teknik).

Om någon kommer med invändningar eller bevisar att den typ av teknik eller vapen eller organisation inte är möjlig brukar TI bli arga (det kan jag förstå det är inte kul att inte bli trodd).

MEN lika ofta hoppar en annan TI in och ger en annan förklaring så hela frågeställningen rasar tillbaks till utgångsläget.

Det verkar saknas en tanke och stringens bakom hur GS agerar, organiserar och vilka metoder de använder det är en total ad hoc verksamhet.

Nu ska hjag äntligen komma till sak,

- Mitt intresse är inte att någon TI blottlägger sig och avslöjar sin identitet, det är dessutom förbjudet att ställa sådana frågor på FB.

- Men för att förstå måste man kunna ha en berättelse och kunna ställa frågor och följdfrågor utan att allt nollställs helt plötsligt.

Jag ska ta ett exempel, det är inte bra men jag kommer inte på något bättre.

I kyrkan är det praxis att använda sig av vittnesbörd, enskilda personer ställer sig upp och berättar om händelser de har varit med om som de kan relatera till det gudomliga.

Om jag går till kyrkan första gången så blir inte svaret - ta och läs bibeln så kan vi snacka sedan.

Om man talar med församlingsmedlemmarna så har de i stort en gemensam historia, det hände specifika saker vid Påsk, Jesus kunde vatten till vin och utfodra tusental med en fisk, Dessutom återuppstod han från de döda och flög till himmelen.

När jag läser TI s beskrivningar så liknar det mer Monty Pytons Life of Brian, det blir omöjligt att förstå.

Kan vi ta det igen kan jag få en beskrivning på de 5 punkter jag ställde i inlägg 1378.

Man ger ju dig och andra länkar till zersetzung och exempel på GS men ni "fattar " ändå inget så hur ska man göra ? Det är ett par A4 sidor och 6 minuters film för att ge dig ett hum om vad det handlar om, det är subtilt och om ingen filmar dem eller spelar in så kommer de aldrig åka dit. Jag har filmat dem och spelat in dem så... Jag har tom lagt ut ett mejl som förklarar hur det började för mig med dessa trakasserier hot olyckor etc. Mejlet kommer du till om du klickar på min signatur , om du inte vill leta igenom alla inlägg här för det finns begravt någonstans.. Mitt namn lämnar jag bara till jurister mr org mm aldrig här.
Senast redigerad av Harfager 2015-11-27 kl. 15:17.
Citera
2015-11-27, 15:16
Medlem
Citat:
Man ger ju dig och andra länkar till zersetzung och exempel på GS men ni "fattar " ändå inget så hur ska man göra ? Jag har tom lagt ut ett mejl som förklarar hur det började för mig med dessa trakasserier hot olyckor etc. Mejlet kommer du till om du klickar på min signatur . Mitt namn lämnar jag bara till jurister mr org mm aldrig här.

Tack då fick jag svaret - läs bibeln
Citera
2015-11-27, 15:17
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Tack då fick jag svaret - läs bibeln

Det är ett par A4 sidor och 6 minuters film för att ge dig ett hum om vad det handlar om, det är subtilt och om ingen filmar dem eller spelar in så kommer de aldrig åka dit. Jag har filmat dem och spelat in dem så... Jag har tom lagt ut ett mejl som förklarar hur det började för mig med dessa trakasserier hot olyckor etc.

Mejlet ligger först här och finns i denna hög också men enklare att läsa via länken https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fzersetzungisverige.blogsp ot.se%2F

Har för en tid sedan sänt ett utförligare mejl med namn adresser och telefonnummer registreringsnummer och Väntar svar . Ska trycka ut dessa på skrivare och sända med vanlig post också men har själv haft bortkollrad post flera år så ....
Senast redigerad av Harfager 2015-11-27 kl. 15:40.
Citera
2015-11-27, 15:20
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminati444
Det förekommer väl av Scientologerna? Jagar väl både de som har gått ur scientologiska kyrkan och folk som försöker få tillgång till information som berör verksamheten typ journalister.

Ja detta finns det ett kvitto på, men om man räknar muslimer som organiserade så kvalificerar dom garanterat in på detta.
Citera
2015-11-29, 12:39
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Kan någon presentera

1 En beskrivning vad GS är
2. Hur går det till, vilka problem drabbar den utsatte för
3. Om man vet vilka ligger bakom GS
4. Varför görs det och vad är målet med GS verksamheten
5. När ny teknik och vapen används för att störa/tortera TI vilken är tekniken och vilka är vapnen och om man vet hur fungerar det rent allmänt, finns det liknande tekniker och vapen inom kända inte ljusskygga verksamheter.
6. Hur har du fått och vilken typ av information bygger du din utsaga på.

Om någon TI tog sig tid att beskriva punkterna 1 till 6 så skulle denna tråd må bra av och det skulle vara ytterst intressant läsning.

Med hopp om svar.

Nedanstående text torde ge ett någorlunda svar på dina frågor. Har lagt till siffror i texten för att svaren skall bli tydligare. OBS! Notera att delvis andra svar går att finna på frågorna, inte minst vem som ligger bakom det hela och varför det görs.

"1) Gang stalking is a systematic form of severe harassment performed by multiple people against a target. Traditionally people think of a "stalker" as one perpetrator, whereas gang stalking involves multiple perpetrators using various techniques to severely bother or make a target conform to so-called rules of society. 2) Common methods used by perpetrators include following the target on foot, by car and public transportation, crowding the target's space in a public place, murmuring insults under the breath so only the target can hear, sitting in the car outside the target's residence, starting "fights" in public with the target, doing "skits" on the street involving certain information only the target should know but has been found out via surveillance of the target, stealing and vandalizing the target's possessions, creating and spreading false rumors about a target, slandering the target, taking pictures or videotaping the target, harming the target's pets, bugging the target's phone, and mail tampering. The target's family may also fall victim to gang stalking.

4) Organized Stalking is a form of terrorism used against an individual in a malicious attempt to reduce the quality of a person's life so they will have a nervous break-down, become incarcerated, institutionalized, experience constant mental, emotional, or physical pain, become homeless, and/or commit suicide. This is done using well-orchestrated accusations, lies, rumors, bogus investigations, setups, frame ups, trumped-up charges, intimidation, overt or covert threats, vandalism, thefts, sabotage, torture, humiliation, emotional terror and general harassment. 3) It is a "ganging up" by members of the community who follow an organizer and participate in a systematic "terrorizing" of an individual.

Organized stalking gang members are given targets' names or have the target identified for them. They usually don't know the target beforehand and the gang stalkers are tightly networked with stalking groups in other communities as well.

Gang stalking groups are not youth/ race/ biker or Mafia gangs. Other interchangeable terms used for "gang stalking" include: group stalking, community stalking (wide area supervised local harassment), cause stalking (stalkers use a "cause" for recruitment), mobbing (organized stalking in the workplace) and street theater (harassment skits done in view of the target out in the community). 5) Some victims of organized stalking claim they are also victimized by electronic harassment including: electronic harassment, electronic assault, directed energy weapons ("DEWs"), non-lethal weapons, mind control (the through-wall electronics can affect the mind) and voice to skull (U.S. Army designation "V2K").

Not all victims will experience the same methods of harassment; some victims are harassed more or less, and some by certain techniques and not others. 4) Victims, or targets, are commonly chosen because they are: government/corporate whistle blowers, involved in an inheritance dispute, going through a hostile divorce, witnessed a crime, saw something they weren't supposed to, are truth-telling talk show hosts or living an alternative lifestyle. Other victims simply don't know why they were chosen at all.

The United States Department of Justice gathered data and reported the results on Stalking by Teams or Groups of People. [U.S. Department of Justice, Office of Justice Programs, Office of the General Counsel (Office of Justice Programs, F.O.I.A. No. 10-000169, Source: Office of the General Counsel, Office of Justice Programs, U.S. Department of Justice) via Wikimedia Commons].

Skeptics of gang stalking point their finger at the target claiming he/ she is delusional or paranoid, thus furthering the goals of the perpetrators. 3) It is readily reported by victims of gang stalking that law enforcement will ignore their pleas for help and actually participate in the gang stalking themselves along with fire fighters, various utility workers and post office employees."

6) Länk: http://www.gangstalkingvictims.com/in-the-news
Senast redigerad av FreedomDeep 2015-11-29 kl. 12:53.
Citera
2015-11-29, 20:43
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Nedanstående text torde ge ett någorlunda svar på dina frågor.

Nej, det duger inte.
vi vill höra berättelser från riktiga GS-targets och som kan skriva individuella inlägg i den här tråden.
Vi vill inte läsa obskyra skitwebsidor vars sanningshalt inte kan verifieras.

GS-"targets" verkar lägga hela sin argumentation på innehållet i externa länkar.
Säg mig, om begreppet "externa länkar" skulle devalideras, och enbart personliga berättelser skulle gälla, hade du med egna ord kunnat beskriva fenomenet?
Citera
2015-11-29, 22:33
Medlem
madtops avatar
Citat:
Nedanstående text torde ge ett någorlunda svar på dina frågor. Har lagt till siffror i texten för att svaren skall bli tydligare. OBS! Notera att delvis andra svar går att finna på frågorna, inte minst vem som ligger bakom det hela och varför det görs.

Så ditt personliga bidrag till debatten är ovan text? Resten av ditt inlägg är ett långt citat från en obskyr källa.

Som diskussionsunderlag är ditt inlägg lika konstruktivt som mitt:
Nedanstående text torde ge ett någorlunda svar på dina frågor.
http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?Lookup=paranoia

För att föra diskussionen framåt behöver vi konkreta svar och exempel från verkligheten på
- vem
- hur
- varför

Den här tråden handlar om organiserad GS förekommer. Och jag kan bara konstatera att 1390 inlägg senare är frågan fortfarande obesvarad. Hur i helvete kan det vara så svårt att ge konkreta exempel på ämnet?
Citera
2015-11-29, 22:55
Bannlyst
Citat:

"1) Gang stalking is a systematic form of severe harassment performed by multiple people against a target. Traditionally people think of a "stalker" as one perpetrator, whereas gang stalking involves multiple perpetrators using various techniques to severely bother or make a target conform to so-called rules of society. 2) Common methods used by perpetrators include following the target on foot, by car and public transportation, crowding the target's space in a public place, murmuring insults under the breath so only the target can hear, sitting in the car outside the target's residence, starting "fights" in public with the target, doing "skits" on the street involving certain information only the target should know but has been found out via surveillance of the target, stealing and vandalizing the target's possessions, creating and spreading false rumors about a target, slandering the target, taking pictures or videotaping the target, harming the target's pets, bugging the target's phone, and mail tampering. The target's family may also fall victim to gang stalking.

4) Organized Stalking is a form of terrorism used against an individual in a malicious attempt to reduce the quality of a person's life so they will have a nervous break-down, become incarcerated, institutionalized, experience constant mental, emotional, or physical pain, become homeless, and/or commit suicide. This is done using well-orchestrated accusations, lies, rumors, bogus investigations, setups, frame ups, trumped-up charges, intimidation, overt or covert threats, vandalism, thefts, sabotage, torture, humiliation, emotional terror and general harassment. 3) It is a "ganging up" by members of the community who follow an organizer and participate in a systematic "terrorizing" of an individual.

Organized stalking gang members are given targets' names or have the target identified for them. They usually don't know the target beforehand and the gang stalkers are tightly networked with stalking groups in other communities as well.

Gang stalking groups are not youth/ race/ biker or Mafia gangs. Other interchangeable terms used for "gang stalking" include: group stalking, community stalking (wide area supervised local harassment), cause stalking (stalkers use a "cause" for recruitment), mobbing (organized stalking in the workplace) and street theater (harassment skits done in view of the target out in the community). 5) Some victims of organized stalking claim they are also victimized by electronic harassment including: electronic harassment, electronic assault, directed energy weapons ("DEWs"), non-lethal weapons, mind control (the through-wall electronics can affect the mind) and voice to skull (U.S. Army designation "V2K").

Not all victims will experience the same methods of harassment; some victims are harassed more or less, and some by certain techniques and not others. 4) Victims, or targets, are commonly chosen because they are: government/corporate whistle blowers, involved in an inheritance dispute, going through a hostile divorce, witnessed a crime, saw something they weren't supposed to, are truth-telling talk show hosts or living an alternative lifestyle. Other victims simply don't know why they were chosen at all.

The United States Department of Justice gathered data and reported the results on Stalking by Teams or Groups of People. [U.S. Department of Justice, Office of Justice Programs, Office of the General Counsel (Office of Justice Programs, F.O.I.A. No. 10-000169, Source: Office of the General Counsel, Office of Justice Programs, U.S. Department of Justice) via Wikimedia Commons].

Skeptics of gang stalking point their finger at the target claiming he/ she is delusional or paranoid, thus furthering the goals of the perpetrators. 3) It is readily reported by victims of gang stalking that law enforcement will ignore their pleas for help and actually participate in the gang stalking themselves along with fire fighters, various utility workers and post office employees."

6) Länk: http://www.gangstalkingvictims.com/in-the-news

Som sagts tidigare, så är det Stasi eller öststatsmodell på denna trakassering av friska fritänkande individer som ej så alldeles enkelt låter sig inlemmas i denna totalitära kommuniststruktur som går som en löpeld över europa.
Citera
2015-11-29, 23:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitsonga
Som sagts tidigare, så är det Stasi eller öststatsmodell på denna trakassering av friska fritänkande individer som ej så alldeles enkelt låter sig inlemmas i denna totalitära kommuniststruktur som går som en löpeld över europa.

Hur kommer det sig att det var så välkänt och fruktat av allmänheten i Öst, alla kände till att det fanns regler att följa och angivare i varje hörn. Idag verkar det dock inte fungera så - nu är det ju bara en handfull självumålade GS-offer som tror på detta..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in