2015-11-26, 01:29
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Nu rapporterar TV4 nyheterna för första gången att man ifrågasätter om det är barn som kommer till Sverige.

http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=3216534

Känns som detta oavsett regerings påstådda helomvändning kommer SD ytterligare tillväxt. Hur många tusentals svenska mammor och pappor satt nu hemma i soffan och kom plötsligt på att det kan vara fullt vuxna män som går i deras döttrars skolklasser eller pojkars fotbollslag?

Någon som håller koll på när nästa institut som brukar mäta från slutet av månaden och framåt kommer med en undersökning? Finns det rutin på datumen så de i regel alltid kör samma eller varierar de?

Är inte det där samma Jonas Andersson som skrev den här debattartikeln i Expressen? Nu säger han i TV4 att det är en "offentlig hemlighet" att det är vuxna "flyktingar" som utger sig för att vara barn? Intressant att TV4 tar upp att det nu finns säkrare metoder att göra ålderstester. Att 77% av de som kontrollerats fick sin ålder uppjusterad säger ju något om det bedrägeri som just nu pågår i Sverige. Fusket kring asylsökande skäggbarn har ju totalförnekats från politiskt och medialt håll. Ännu en sanning som börjar komma upp till ytan.

http://www.expressen.se/debatt/statens-skyldighet-ar-mot-oss-som-bor-har/

SD har stått stilla i opinionen de senaste månaderna. Om det har skett en stabilisering är det inte omöjligt att de börjar växa igen framåt våren.
Senast redigerad av Sixt 2015-11-26 kl. 01:34.
2015-11-26, 01:45
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Fusket kring asylsökande skäggbarn har ju totalförnekats från politiskt och medialt håll.
Ett av många tabun.

Ett exempel från igår:
Citat:
– Och att någon läkare ska röntga och undersöka hur gamla ungdomar som söker en tillflyktsort i Sverige är. Med all respekt för att det här är mycket svåra beslut att ta, tycker jag ändå att det är osmakligt.
Ulf Bjereld, Statsvetare, ordförande i S-organisationen Tro och Solidaritet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21824630.ab

Men att många av dessa män ljuger, är alltså inte osmakligt?

Samma Bjereld som i media som statsvetare får bedöma SD:
Citat:
Och det har funnits ett starkt samband mellan låg utbildning och att rösta på Sverigedemokraterna.
http://avpixlat.info/2015/08/22/s-markt-statsvetare-arbetare-som-rostar-sd-ar-obildade-och-dumma/
Senast redigerad av KeithRichards 2015-11-26 kl. 01:50.
2015-11-26, 01:47
Bannlyst
Hur ser det ut för SD efter att vi har synat Kommunisternas agendor under sept-nov? Kommunisterna har förlorat. Men hur snart kan det bli omval undrar jag?
2015-11-26, 01:59
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airforlife
Hur ser det ut för SD efter att vi har synat Kommunisternas agendor under sept-nov? Kommunisterna har förlorat. Men hur snart kan det bli omval undrar jag?
Jag tror inte att nyval är det som ligger närmast. Om regeringen tvingas avgå, är det talmannens uppgift att sondera terrängen för en ny regering. Hur denna konstellation skulle se ut kan man bara spekulera i, men kanske en S+M-regering. 7K är livrädda för ett nyval just nu och kommer anstränga sig för att det inte ska bli av.
2015-11-26, 02:11
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Jag tror inte att nyval är det som ligger närmast. Om regeringen tvingas avgå, är det talmannens uppgift att sondera terrängen för en ny regering. Hur denna konstellation skulle se ut kan man bara spekulera i, men kanske en S+M-regering. 7K är livrädda för ett nyval just nu och kommer anstränga sig för att det inte ska bli av.

Precis, nyval blir bara mer och mer omöjligt för varje framgång för SD.
2015-11-26, 02:13
Bannlyst
Men det måste ske något drastiskt. Vad är bästa tänkbara scenariot? S ska inte få sitta i makten längre iallafall.
2015-11-26, 02:20
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Men det måste ske något drastiskt. Vad är bästa tänkbara scenariot? S ska inte få sitta i makten längre iallafall.
Det naturliga för alla sunt tänkande människor är en borgerlig regering med SD-stöd. Jag utesluter inte att detta kommer att ske före 2018. Kanske naivt önsketänkande, men vi får se.
2015-11-26, 02:24
Bannlyst
Citat:
Det naturliga för alla sunt tänkande människor är en borgerlig regering med SD-stöd. Jag utesluter inte att detta kommer att ske före 2018. Kanske naivt önsketänkande, men vi får se.

Ja men något sånt måste det ju bli. Det finns inte på kartan att vi måste vänta till 2018. Då är det kört.
2015-11-26, 02:37
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ja men något sånt måste det ju bli. Det finns inte på kartan att vi måste vänta till 2018. Då är det kört.
Det fina med Alliansen + SD är ju att dom skulle ha egen majoritet och kunna göra vad fan dom vill, så länge SD får igenom sina grundläggande krav. Jag hoppas att borgerliga väljare kommer att kräva en sån lösning framöver. Jag är själv inte någon stor alliansenfantast vill jag dock påpeka.
2015-11-26, 03:04
Medlem
Utbuads avatar
Från nyhetsbrevet tv4,för torsdag. Resultatet brukar dock sägas i 06 nyheterna

06.41 De ökar - igen. Anders Pihlblad analyserar vår senaste Novus
2015-11-26, 03:15
Medlem
Citat:
Det fina med Alliansen + SD är ju att dom skulle ha egen majoritet och kunna göra vad fan dom vill, så länge SD får igenom sina grundläggande krav. Jag hoppas att borgerliga väljare kommer att kräva en sån lösning framöver. Jag är själv inte någon stor alliansenfantast vill jag dock påpeka.

Hoppas att Åkessons snack om hjälp i närområde och att ta emot fler kvotflyktingar av FN kommer att straffa sig!

Vi sanna patrioter vill inget annat än, SD skiter i alla negrer, muslimer och araber, och låter dem slå ihjäl varandra om de vill.
Precis likadant som kannibaler på Nya Guinea, låt dem hålla på med sina matvanor om de vill!
Senast redigerad av Hultabultan 2015-11-26 kl. 03:24.
2015-11-26, 04:01
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Hoppas att Åkessons snack om hjälp i närområde och att ta emot fler kvotflyktingar av FN kommer att straffa sig!

Vi sanna patrioter vill inget annat än, SD skiter i alla negrer, muslimer och araber, och låter dem slå ihjäl varandra om de vill.
Precis likadant som kannibaler på Nya Guinea, låt dem hålla på med sina matvanor om de vill!
Nej, vi ska hjälpa andra. Det ligger i mitt västerländska kulturella DNA att hjälpa dom som inte kan hjälpa sig själva.

Äh, det blev sent ikväll.
Senast redigerad av Floragatan 2015-11-26 kl. 04:12.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in