Citat:
Ursprungligen postat av
svulle
Nej, egentligen inte. Det enda är väl just att Carlgren, av vad jag hört, trivs oerhört bra i AIK. Jag tror definitivt att han är mån om att AIK ska få sig en slant när han går. Om det innebär att han ska få en 30% ägarandel i sig själv vid nytt kontrakt så är jag förstås tveksam.
Tycker målvakter är väldigt svåra att ersätta. Vet att jag skrivit inlägg om det tidigare. Behåller hellre målvakter och låter de gå som bosman än försöka få någon miljon.
Citat:
Ursprungligen postat av
svulle
Cetinkaya är förstås ett aber, men det finns också en anledning till varför många väljer honom som agent. Han lyckas trots allt få in sina klienter på rätt lukrativa avtal. Till syvende och sist är allt pengar, vilket också betyder att jag inte heller tror att han kritar på ett nytt kontrakt med AIK. Sen är det förstås tråkigt att det aldrig blir annat än obskyra lag i arabvärlden, när potentialen definitivt finns där för en topp 5-liga. Men som sagt, pengar.
Pengar, men hur länge och vad gör det för framtiden? Har man ambitioner att bli bättre går man sällan till turkiska andraligan eller dylikt utan nästan alla spelare som har ambitioner att gå vidare vill hamna i en västeuropeisk klubb då det är ett mycket bättre skyltfönster. Jag förstår att spelare som känner sig lite till åldern och kanske inser själva att de aldrig kommer ha något att göra i de större ligorna väljer Cetinkaya, men jag kommer aldrig förstå unga spelare som faktiskt har en framtidspotential som nöjer sig med att håva in i ett bottenlag i Superlig.
Jag kan bara jämföra med mig själv, jag hade i min yrkesroll kunnat byta från mitt nuvarande jobb för att tjäna betydligt mer pengar, men jag har andra mervärden som i det långa loppet kommer gynna mig mer.