2015-11-25, 18:18
Medlem
Citat:
Första budet på Erton – allsvensk klubb jagar stjärnan

Står inte vilken klubb dock. http://www.fotbolldirekt.se/2015/11/24/avslojar-bud-pa-erton-allsvensk-klubb-jagar-stjarnan/
2015-11-25, 18:28
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umbertotozzi
Står inte vilken klubb dock. http://www.fotbolldirekt.se/2015/11/24/avslojar-bud-pa-erton-allsvensk-klubb-jagar-stjarnan/

Precis, eftersom texten förkunnar att han har fått ett bud från en klubb utomlands. Och att det därutöver, utöver ett bud utomlands, också finns intresse från Sverige.
2015-11-25, 18:35
Medlem
ZlatanManias avatar
Verkar som att inga mindre än Astana rycker i Erton.
2015-11-25, 18:38
Medlem
junazs avatar
Tycker dock man bör ge Khalili en ordentlig försäsong innan man sågar honom helt.

Skeppa iväg Hallenius om vi får ett ok bud (eller byte), Pa Dibba skulle jag inte ha något emot.
2015-11-25, 20:44
Medlem
civilians avatar
Som gulsvart blir en ju lagom nyfiken och hoppfull när Elfsborg öppnar för "stjärnvärvning". Andreasson för någon vecka sedan, på frågan om han kan tänka sig en stor värvning:

" - Vi vill hitta spets som passar in och om vi gör det, rätt spelare, så är vi beredda och kan betala."

Ingen aning vem det isåfall kan tänkas bli, men jag anser ju att det är backlinjen som först och främst behöver ses över.
2015-11-25, 21:05
Medlem
nomadics avatar
Det ryktas om Fjoluson för vår del. Han är faktiskt en av de spelare med utgående kontrakt i serien som jag gärna sett att vi tittat närmare på så gärna för mig. Peking ska ju dock också vara sugna.

Stor och stark med fin vänsterfot är min spontana uppfattning om honom. Det verkar vara lite blandade reaktioner hos giffers att han är på väg att lämna, jag antar att de som är positiva till att han försvinner främst tänker på hans utspel tidigare i år. Eller vad har xtroe (eller andra giffers) att säga om honom?
2015-11-25, 22:01
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Nej, egentligen inte. Det enda är väl just att Carlgren, av vad jag hört, trivs oerhört bra i AIK. Jag tror definitivt att han är mån om att AIK ska få sig en slant när han går. Om det innebär att han ska få en 30% ägarandel i sig själv vid nytt kontrakt så är jag förstås tveksam.

Tycker målvakter är väldigt svåra att ersätta. Vet att jag skrivit inlägg om det tidigare. Behåller hellre målvakter och låter de gå som bosman än försöka få någon miljon.

Citat:
Cetinkaya är förstås ett aber, men det finns också en anledning till varför många väljer honom som agent. Han lyckas trots allt få in sina klienter på rätt lukrativa avtal. Till syvende och sist är allt pengar, vilket också betyder att jag inte heller tror att han kritar på ett nytt kontrakt med AIK. Sen är det förstås tråkigt att det aldrig blir annat än obskyra lag i arabvärlden, när potentialen definitivt finns där för en topp 5-liga. Men som sagt, pengar.

Pengar, men hur länge och vad gör det för framtiden? Har man ambitioner att bli bättre går man sällan till turkiska andraligan eller dylikt utan nästan alla spelare som har ambitioner att gå vidare vill hamna i en västeuropeisk klubb då det är ett mycket bättre skyltfönster. Jag förstår att spelare som känner sig lite till åldern och kanske inser själva att de aldrig kommer ha något att göra i de större ligorna väljer Cetinkaya, men jag kommer aldrig förstå unga spelare som faktiskt har en framtidspotential som nöjer sig med att håva in i ett bottenlag i Superlig.

Jag kan bara jämföra med mig själv, jag hade i min yrkesroll kunnat byta från mitt nuvarande jobb för att tjäna betydligt mer pengar, men jag har andra mervärden som i det långa loppet kommer gynna mig mer.
2015-11-25, 22:20
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Det ryktas om Fjoluson för vår del. Han är faktiskt en av de spelare med utgående kontrakt i serien som jag gärna sett att vi tittat närmare på så gärna för mig. Peking ska ju dock också vara sugna.

Stor och stark med fin vänsterfot är min spontana uppfattning om honom. Det verkar vara lite blandade reaktioner hos giffers att han är på väg att lämna, jag antar att de som är positiva till att han försvinner främst tänker på hans utspel tidigare i år. Eller vad har xtroe (eller andra giffers) att säga om honom?
Extrem potential och talang. Som du säger väldigt fin uppspelsfot för att vara mittback. Men efter den förra fina säsongen får jag ända säga att han varit lite av en besvikelse denna säsong och hade nog blivit bänkad tidigare om inte Danielsson varit långtidsskadad. Men fortsätter han att utvecklas kan det bli en riktigt fin mittback. Verkar dock sakna krigarinstinkten, ingen direkt vinnarskalle.
2015-11-26, 00:31
Medlem
Pär Hansson som ersättare till Carlgren? Obs inget rykte etc utan bara spånar.
2015-11-26, 00:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umbertotozzi
Pär Hansson som ersättare till Carlgren? Obs inget rykte etc utan bara spånar.
Skulle inte tro det, hur länge har inte Pär Hansson varit på nedgång? Lutar åt att hans bästa år är förbi och jag tror inte att 10 år i Helsingborg gör en särskilt sugen på att fortsätta i en annan allsvensk klubb. Skulle tippa på Danmark som Hanssons nästa anhalt.

Och jag tror inte Carlgren säljs i detta fönster.
2015-11-26, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Skulle inte tro det, hur länge har inte Pär Hansson varit på nedgång? Lutar åt att hans bästa år är förbi och jag tror inte att 10 år i Helsingborg gör en särskilt sugen på att fortsätta i en annan allsvensk klubb. Skulle tippa på Danmark som Hanssons nästa anhalt.

Och jag tror inte Carlgren säljs i detta fönster.
Läste att Carlgren hade kajan som agent då blir det semi-bosman/bosman för hans del. Vem hade du velat se som ersättare om han lämnat i vinter?
2015-11-26, 00:52
Medlem
Citat:
Precis, eftersom texten förkunnar att han har fått ett bud från en klubb utomlands. Och att det därutöver, utöver ett bud utomlands, också finns intresse från Sverige.
Måste varit trött, läste det som om att han fått ett bud utomlands och ett från en svensk klubb. Han nobbar DIF, AIK och MFF är nog inte så sugna så kan det svenska intresset vara Hammarby som skriker efter en anfallare? Hallenius räknar jag lämnar för Sundsvall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in