2015-12-01, 19:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frithiofsson
Hur kommer det sig att Superettans skytteligavinnare Fredrik Olsson nobbat/inte blivit erbjuden nytt kontrakt med J-Södra? För att istället gå till semi-konkursboet och nyligen nedflyttade Halmstad? Förstår ingenting.
Enligt uppgift så ville Södra bara ge honom ett-års kontrakt. HBK bjöd två år dessutom så lär det varit turbulent i Södra.
2015-12-01, 22:53
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Några Åtvidabergare som har koll på hur det är med Daniel Andersson som vann skytteligan i selånger(ett mittenlag i 2an) med 27 mål, han var ju ner och spelade åtminstone en match med ert U21.
Hade vi spelat i superettan så hade jag gärna sett han fått prova en del med oss i giffarna.
Lovande att det står på Aftonbladet att vi inte har råd med träningsläger utomlands...
2015-12-02, 11:36
Medlem
Bekräftat att Åge lämnar, kanske inte så konstigt efter denna säsong. 😉
"Han är slut, det är tjejens fel."
http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/bekraftat-hareide-lamnar-malmo-ff/
2015-12-02, 11:45
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Några Åtvidabergare som har koll på hur det är med Daniel Andersson som vann skytteligan i selånger(ett mittenlag i 2an) med 27 mål, han var ju ner och spelade åtminstone en match med ert U21.
Hade vi spelat i superettan så hade jag gärna sett han fått prova en del med oss i giffarna.
Lovande att det står på Aftonbladet att vi inte har råd med träningsläger utomlands...
Hur gammal ar han?
2015-12-02, 13:06
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Hur gammal ar han?
Född 91.
2015-12-02, 13:50
Medlem
nygards avatar
Känns lite vemodigt att Åge lämnar, men antagligen är det rätt tillfälle att skiljas åt.

På medlemsmötet igår berättade DA att man vill ha in en mer possession-inriktad tränare. En profil som passar in på Kasper Hjulmand.
2015-12-02, 14:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Känns lite vemodigt att Åge lämnar, men antagligen är det rätt tillfälle att skiljas åt.

På medlemsmötet igår berättade DA att man vill ha in en mer possession-inriktad tränare. En profil som passar in på Kasper Hjulmand.
Eh stahre blir tränare för halvdanskarna
2015-12-02, 14:36
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Eh stahre blir tränare för halvdanskarna

Eh ja, säkert.
2015-12-02, 17:12
Medlem
BestCoast.s avatar
Adam Eriksson är klar för Helsingborg.

Helsingborg köper alla Falkenbergs spelare? Har dom inte högra ambitioner än så?
2015-12-02, 17:31
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.

Helsingborg köper alla Falkenbergs spelare? Har dom inte högra ambitioner än så?

Ekonomi.
2015-12-02, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.

Pga Helsingborgs finansiella hjälp som förra sportschefen tog till värvningar .
2015-12-02, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Pga Helsingborgs finansiella hjälp som förra sportschefen tog till värvningar .

Det är ju handplockade spelare av Kung henke. Anton Wede & calle Wede är liksom Adam skolade i Elfsborg så att klaga på ambitionen hos HIF tyder enbart på okunskap. I de matcher jag sett har alltid Calle varit aktiv och farlig med boll. Adam kan jag inte säga att jag lagt särskilt mycket märke till, men tror KUNGEN har stenkoll på hans kapacitet. Däremot antar jag att Jere Uronen blir såld inom kort - förmodligen till ngn obskyr holländsk klubb eller till ryssland. Bra för ekonomin, men tråkigt för mig för det är en favoritspelare. Så "länge Sundets Brolin": Bojanic är kvar i föreningen så finns det alltid hopp!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in