Citat:
Ursprungligen postat av
UltrasSarajevo
Är du seriöst med detta? Varför skulle man annars varna någon om man inte tänker skjuta ner planet om den kränker luftrummet?
Amerikansk general sade det. Vad är poängen att skjuta någon som kränker gränsen i några sekunder? Ifall man tänker attackera flygplanet så kommer det hinna lämna landet tills det blir nerskjutet och det var precis det som hände.
Citat:
Ryssland bombar turkmener vid den Turkiska gränsen, det är väl självklart att det retar upp turkarna? Du vet, likt det retar upp ryssarna vad som händer med den ryska minoriteten i Ukraina.
[/quote]
Turkiet har ingenting att reta upp sig på. Syrien har all rätt i världen att bomba turkmener som organiserat ett väpnat uppror mot det syriska folket.
Turkmenerna samarbetar med folk som ISIS, Al-Qaida och Al-Nusra, det går inte att jämföra med etniska ryssar som gör uppror efter att deras ledare blev fråntagen makten i Kiev.
Jag förstår att ni bosniemuslimer sympatiserar med turkarna men är du så fäst vid dom att du inte kan ta avstånd från dom när de stödjer ISIS? Turkiet har säkert finansierat 50% av deras operationer genom att köpa upp deras olja. Detta kostar tusentals oskyldiga liv i Syrien.
Jag må ha sympatier för Ryssland men jag hade alltid tagit avstånd från terrorkopplingar och annat skit (olagliga invasioner) även om Ryssland står för det.