Citat:
Ursprungligen postat av
Pung
Bubblan har spruckit politiskt, medialt och socialt.
Däremot skulle SD ha allt att vinna på att nu possitionera sig med nya tydliga krav där de är ensamma. En sådan sak vore krav på de invandrare som redan är i Sverige. Det skulle svara på det som många ogillar + vara deras nya unika fråga.
Visst känns det så. Löfven och Romson igår var (förhoppningsvis) punkten i galenskapen.
Som någon poängterade så sa Romson att med hänsyn, inte till landet och inte till svenska folket utan till sina miljöpartistiska kommunalpolitiker så var hon tvungen att ... göra något. Gråtandes.
Dessutom sa hon att hade inte MP suttit i regeringen så skulle Löfven infört ännu mer förskräckligare åtgärder! Herregud, vad är det människan säger om sin närmaste chef/kollega. Att MP är goda och S är onda och MP stoppade lite ondska!
Vilket jävla stolpskott!
Som också sagts i tråden, bland annat av dig tror jag så är SDs nuvarande politik gårdagens lösningar. För dagens och kommande årens lösningar krävs en helt annan politik. Det hade väl varit perfekt att positionera sig redan nu eller i det snaraste med ett helt batteri av uppdaterad politik.
Stor presskonferens och ett förtydligande att SDs gamla politik som nu 7K genomför är för lite och för sent och nu krävs det här. Vi hade rätt tidigare och vi har rätt nu! För övrigt vill vi ha ett extra val.
Citat:
Ursprungligen postat av
kungbyxlos
Nu när isen är bruten så kommer 7K-partierna att tävla om förslag angående indragning av förmåner för invandrare. Själv tycker jag t ex att bidragen borde ges i form av matkuponger och att kläderna skulle kunna hämtas hos frälsningsarmén.
Jag tror inte de kommer tävla om förslag, tyvärr. I alla fall inte handfasta förslag.
Ditt förslag om matkuponger och kläder gillar jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
svenab
Jag tror du har rätt. Till våren kommer skolorna att överbefolkas av elever som fått ett par månaders SFI. De flesta lärare skiter redan nu i vilka resultat de uppnår och eländet kommer att blomma ut fullständigt. Alla som har undervisat vet att pojkar är svårare att hantera än flickor och att språket är det viktigaste verktyget i undervisning. Att man sedan kommer att tvingas sätta 17-åringar i årskurs 7 gör inte situationen bättre.
Marockanska gatubarn lär integrera svennar i sin livsstil snarare än tvärt om. Det pratas redan om bussning mellan skolor, som om vi har längtat efter denna amerikanska åtgärd.
Sedan har vi arbetsmarknaden där det kommer att visa sig att just de jobb som denna grupp kan tänkas utföra, är de som i snitt har 700 ansökningar. Endast 4% av arbetsmarknaden utgörs av jobb som inte kräver kvalifikationer, jämfört med Tysklands 25%
För att använda genusidioternas vokabulär så kommer problemen att synliggöras till våren. Det kommer innebära islossning för SD.
Jag vill veta vilka som har rätt Yougov/Sentio eller SIFO/SCB Bara detta är värt ett nyval.
Jag vill se ett nyval nu!
Det tror jag också och då vore en presskonferens med en uppdaterad politik på dagens och närmaste årens problem rätt läge.
Det är inte trovärdigt att män lämnar kvinnor och barn i en krigszon för att sedan kunna leva lyxliv i Europa på skattebetalarnas bekostnad. Alltså, gör som Kanada. I Sveriges fall på grund av den hittills vansinniga invandringen, kvinnor och barn får stanna tillfälligt tills vidare och männen skickas tillbaka. När krig inte längre råder i området får kvinnor och barn återvända till sina hemländer. När vi har ordning på vår ekonomi kan bistånd i området ske igen.
Synliggör och diskutera det absurda i att nytillkomna flyktingar kan anställas på migrationsverket och besluta om asylsökande. Kräv att man för och regelbundet redovisar statistik på brott, arbetslöshet, bidrag osv på ursprungsland.
Alla invandrare begår inte brott. Alla invandrare är inte önskvärda. Tex om 4% av medborgarna från ett viss land arbetar och 80% är misstänkta för brott så kanske det landets invandring inte är lämplig till Sverige.