2015-11-22, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Ingen fara, hon bockade bara i den så kallade EXPO-rutan - snart kommer ganjaluktande, dreadlocksprydda rebeller att tala dig tillrätta medelst yxor och brandbomber

Dom kan komma, då ska dom få sig ett välkomnande dom sent kommer glömma!
2015-11-22, 11:39
Avslutad
Om inte detta nya Säpo fiasko lockar över några väljare, så hoppas jag nästan på ett terrordåd.

Verkar vara det som behövs för att folk ska vakna från koman. Hur kan man ta detta land seriöst?

Hur kan man tycka att de politiker som styr nu gör ett bra jobb? Varje dag ser man nya skrämmande bevis på samhällets förfall. Samt politikernas idioti. Att SD inte har närmare 40% än är en gåta
2015-11-22, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Om inte detta nya Säpo fiasko lockar över några väljare, så hoppas jag nästan på ett terrordåd.

Verkar vara det som behövs för att folk ska vakna från koman. Hur kan man ta detta land seriöst?

Hur kan man tycka att de politiker som styr nu gör ett bra jobb? Varje dag ser man nya skrämmande bevis på samhällets förfall. Samt politikernas idioti. Att SD inte har närmare 40% än är en gåta

Intressant att följa psykosens utveckling.
Från att ha varit "SD överdriver bara, inget kommer hända i Sverige, allt är under kontroll".
Till "Ptja, det kommer ändå inte drabba mig för jag åker aldrig tunnelbana".
Samtidigt verkar inte SD-nojjan släppt nämnvärt, snarare verkar det vara PK-extrema och islamister som ökat sin aktivitet mest, i alla fall på sociala medier.

Undra vad nästa steg i psykosen blir?
2015-11-22, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Intressant att följa psykosens utveckling.
Från att ha varit "SD överdriver bara, inget kommer hända i Sverige, allt är under kontroll".
Till "Ptja, det kommer ändå inte drabba mig för jag åker aldrig tunnelbana".
Samtidigt verkar inte SD-nojjan släppt nämnvärt, snarare verkar det vara PK-extrema och islamister som ökat sin aktivitet mest, i alla fall på sociala medier.

Undra vad nästa steg i psykosen blir?

Ja, det komiska är att det nu är bevisat att SD hade rätt men 7K blundar i vanlig ordning.

Dock lär opinionen knappast svänga mer till SDs fördel då de åtgärder som vidtagits säkert är tillräckligt för de som var på väg över till SD stannar hos 7K.
2015-11-22, 17:54
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserthing
Jag kanske hamnade i rutan osäkra väljare, den gruppen har väl växt betydligt på senare tid.
Inte alls osannolikt. Kan ju vara totala skojare som sitter och intervjuar, samtidigt som en del drivs av politiska motiv. Mycket svårt för företagsledningen att kolla innan anställning.
2015-11-22, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Inte alls osannolikt. Kan ju vara totala skojare som sitter och intervjuar, samtidigt som en del drivs av politiska motiv. Mycket svårt för företagsledningen att kolla innan anställning.

Tja, det lättaste är väl att ta ett jobb som intervjuare, jobba hemifrån (undrar om det är tillåtet?) och kryssa i rutorna på egen hand utan att ens ringa upp. Mindre jobb för samma lön. Är man inte alltför nogräknad kan det ju faktiskt gå till så.
2015-11-22, 18:19
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserthing
Dom kan komma, då ska dom få sig ett välkomnande dom sent kommer glömma!

Nej inte är det så märkvärdigt,utan det var bara att du blev avregistrerad för all framtid från att dom ska tillfråga dig igen om din politiska uppfattning.
Till mig ringde man ofta förr både från sifo och SCB o en del andra institut ,men efter att jag uppgav att jag röstar SD så ringer dom aldrig. (nu skulle det kunna vara att jag kommit in i ett annat åldersspann? ,men verkar lite krystat ,eller att jag nu har ip telefon och på grund av det inte finns i alla telefonkataloger?,men man ringer inte på mobilen heller)
2015-11-22, 18:28
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
http://www.svd.se/rodgrona-vinner-mark-i-ny-svd-sifo

Helt otroligt egentligen att SD kan vara störta parti hos LO-medlemmar. Det säger en hel del om hur djup krisen är för Socialdemokraterna och "arbetarrörelsen" när man inte ens lyckas övertyga sitt "egna" fackförbunds medlemmar att rösta på dem.
varför det dom flesta som jobbar inom LOförbund anser att facket är totalt odugligt och sålt ut medlemmarna till kapitalet och EU samtidigt som man kryper för sosseregimer. att de få kommunisterna och politruckerna gapar retar bara folk mer
Citat:
Man får ha i åtanke att de LO-medlemmar som säger sig röstat på SD ständigt har en yttre press från facket att inte rösta på dem.
är nog i ofantliga sektorn i så fall ,och att politrucker går utbildningar för att övertygas,men de förtroendevalda är inte heller så imponerade av utvecklingen i landet.
Citat:
Att de säkerligen fått gå "kurser" där man talat om för dem hur ondskefulla och dåliga SD är, eller åtminstone brev hemskickat till sig innan valet där man försöker få folk att ändra sina röster.
sånt går kanske hem hos de som är helt politiskt ointresserade och bara tänker på hockey och fotboll,men även de har kollegor som informerar
Citat:
Inget konstigt egentligen, men uppenbarligen är missnöjet så stort att inte ens sådana desperata åtgärder hjälper. Arbetarrörelsen är uppenbarligen splittrad.
har den väl varit sedan politruckerna slutade arbeta på golvet,och på grund av den taffligheten hos facket har arbetsgivarsidan stärkt sina positioner.

Citat:
Ingen fara, hon bockade bara i den så kallade EXPO-rutan - snart kommer ganjaluktande, dreadlocksprydda rebeller att tala dig tillrätta medelst yxor och brandbomber
Snarare rör det sig om avregistrering så att man aldrig mer gör misstaget att ringa upp och få "fel" svar..
2015-11-22, 19:45
Avslutad
Citat:
http://www.svd.se/rodgrona-vinner-mark-i-ny-svd-sifo

Helt otroligt egentligen att SD kan vara störta parti hos LO-medlemmar. Det säger en hel del om hur djup krisen är för Socialdemokraterna och "arbetarrörelsen" när man inte ens lyckas övertyga sitt "egna" fackförbunds medlemmar att rösta på dem.

Man får ha i åtanke att de LO-medlemmar som säger sig röstat på SD ständigt har en yttre press från facket att inte rösta på dem. Att de säkerligen fått gå "kurser" där man talat om för dem hur ondskefulla och dåliga SD är, eller åtminstone brev hemskickat till sig innan valet där man försöker få folk att ändra sina röster. Inget konstigt egentligen, men uppenbarligen är missnöjet så stort att inte ens sådana desperata åtgärder hjälper. Arbetarrörelsen är uppenbarligen splittrad.

Det är egentligen inte så konstigt med tanke på att SD är det nya "arbetarpartiet".

Men 17 % måste vara den största vinklingen hittills, det kommer bara slå hårt tillbaka mot SIFO. Otroligt klantigt faktiskt. De ligger snarare närmare 30 % skulle jag tro.
2015-11-22, 22:22
Medlem
2big4yous avatar
Svarade nyss på YouGov.
"Vilket parti skulle du rösta på om det var Riksdagsval idag"?
2015-11-22, 22:26
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Tja, det lättaste är väl att ta ett jobb som intervjuare, jobba hemifrån (undrar om det är tillåtet?) och kryssa i rutorna på egen hand utan att ens ringa upp. Mindre jobb för samma lön. Är man inte alltför nogräknad kan det ju faktiskt gå till så.

Nej, en utbildad statistiker som kollar på siffrorna kommer se att personen klickat i random.
2015-11-22, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
varför det dom flesta som jobbar inom LOförbund anser att facket är totalt odugligt och sålt ut medlemmarna till kapitalet och EU samtidigt som man kryper för sosseregimer. att de få kommunisterna och politruckerna gapar retar bara folk mer
är nog i ofantliga sektorn i så fall ,och att politrucker går utbildningar för att övertygas,men de förtroendevalda är inte heller så imponerade av utvecklingen i landet.
sånt går kanske hem hos de som är helt politiskt ointresserade och bara tänker på hockey och fotboll,men även de har kollegor som informerar
har den väl varit sedan politruckerna slutade arbeta på golvet,och på grund av den taffligheten hos facket har arbetsgivarsidan stärkt sina positioner.
Ja, det stämmer säkert det du säger. Politrukerna (fantastiskt ord!) är säkert de enda som på allvar tror på sossesnacket, och deras försök att påtvinga vanliga medlemmarna sina åsikter skapar snarare aversion mot (än sympatier för) sossarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Snarare rör det sig om avregistrering så att man aldrig mer gör misstaget att ringa upp och få "fel" svar..
Haha, tja, ingenting är väl omöjligt i dessa tider.

Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Det är egentligen inte så konstigt med tanke på att SD är det nya "arbetarpartiet".

Men 17 % måste vara den största vinklingen hittills, det kommer bara slå hårt tillbaka mot SIFO. Otroligt klantigt faktiskt. De ligger snarare närmare 30 % skulle jag tro.
Ja, om SD är största parti bland LO-förbundens dryga 1.5 miljoner medlemmar (med 29.4% av väljarstödet), känns å andra sidan siffran 17.6% bland väljarkåren som helhet rätt otrolig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in