2015-10-30, 00:51
Medlem
Stenad-af-Ograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemon99
Jag har varit i Amsterdam alla årstider, och jag tycker att sommaren är klart bäst. För min del är det för att kunna vara ute hela tiden i t-shirt typ, bara strosa omkring i stan och sitta på uteserveringar utan att frysa. Men våren och hösten kan vara riktigt bra också, vintrarna är mycket mildare än i Sverige men vinter är ju alltid vinter.
är det inte grymt mycket turister där på sommaren? smärre trängsel eller helt ok?
Citera
2015-10-31, 12:14
Medlem
lemon99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenad-af-Ogras
är det inte grymt mycket turister där på sommaren? smärre trängsel eller helt ok?

Jo det är mycket folk på sommaren, men det har inte stört mig Det är ganska mycket folk för det mesta i Amsterdam faktiskt, men mest på sommaren och minst på vintern. Det händer ganska mycket i Amsterdam lite när som under året, om du vill undvika turisttoppar kan du kolla upp när det inte händer nåt särskilt och åka då.
Citera
2015-11-02, 20:40
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murtennio
Jag tyckte Mellow Yellow var en trevlig coffeshop. Låg inte allt för långt ifrån rembrandt plein.
Ja den är trevlig. Genuin holländsk i stilen på något sätt. Dessutom är det mig veterligen den enda coffeeshop i Amsterdam som har ett Kicker-bord:
http://www.kickertische.org/Kickertisch1.jpg

Sjukt kul att lira när reaktionsförmågan laggar pga rökverken.
Citera
2015-11-03, 04:17
Medlem
Tjena!

Ska bege mig på ner till Amsterdam på Tumanhand på onsdag, endast beställt en enkel så man kan stanna upp och njuta ett tag.
Jag vet jag är dum i huvudet redan som inte läst igenom hela tråden men har några snabba frågor.
Jag kommer bo precis vid RLD första natten, redan bokat ett rum som kostade 300:- i runda slängar.
Så några frågor: det är ganska lätt att hitta billig hostelplats när
Man väl är där nere?
Frågor gällande tobak vs cannabis osv som jag sett det diskuteras om tar jag reda på själv när jag är där nere

Är där någon trevlig flashbackare som är i Amsterdam för närvarande som är sugen på en öl och en mysare kanske kan bara slänga iväg ett PM
Citera
2015-11-03, 07:16
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razordime
Tjena!

Ska bege mig på ner till Amsterdam på Tumanhand på onsdag, endast beställt en enkel så man kan stanna upp och njuta ett tag.
Jag vet jag är dum i huvudet redan som inte läst igenom hela tråden men har några snabba frågor.
Jag kommer bo precis vid RLD första natten, redan bokat ett rum som kostade 300:- i runda slängar.
Man väl är där nere?
Frågor gällande tobak vs cannabis osv som jag sett det diskuteras om tar jag reda på själv när jag är där nere

Hostels borde inte vara helt omöjligt nu när det inte är högsäsong. På sommaren är det mer eller mindre fullt med turister i Amsterdam.

Du behöver inte läsa igenom hela tråden, första inlägget i trådstarten har massa information, t ex om vad som gäller för tobak på coffeshops bland annat.

Du åker på tu man hand, då åker du och en person till? På tu man hand betyder att två personer är involverade och du säger alltså att du och en till åker till Amsterdam. Fast jag får intrycket att du egentligen menar att bara du själv åker dit, ensam alltså.
Senast redigerad av Bdonk 2015-11-03 kl. 08:14.
Citera
2015-11-03, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Hostels borde inte vara helt omöjligt nu när det inte är högsäsong. På sommaren är det mer eller mindre fullt med turister i Amsterdam.

Du behöver inte läsa igenom hela tråden, första inlägget i trådstarten har massa information, t ex om vad som gäller för tobak på coffeshops bland annat.

Du åker på tu man hand, då åker du och en person till? På tu man hand betyder att två personer är involverade och du säger alltså att du och en till åker till Amsterdam. Fast jag får intrycket att du egentligen menar att bara du själv åker dit, ensam alltså.

Ja jävlar i hoppet.. Märks klockan va för mycket när man satt och skrev igår.. Ja jag åker ner ensam..
Ej på tu man hand då..
Tack för ett bra svar trots man utger sig från att vara fullkomligt förståndshandikappad! Haha

Sett på internet där finns en del. Om man inte har något emot att bo kollektivt:
Och en polare sa bara att där finns gott om dom lite här och var

Tack för ett bra svar, trots mitt dumma helvetes inlägg haha
Citera
2015-11-03, 12:53
Medlem
lemon99s avatar
Citat:
Tjena!

Man väl är där nere?

Är där någon trevlig flashbackare som är i Amsterdam för närvarande som är sugen på en öl och en mysare kanske kan bara slänga iväg ett PM

Centrala Amsterdam är nästan fullbokat kommande helgen, det är flera stora events b.la neonsplash (europas största neonfärg edmevent). Så det kan nog bli lite svårt faktiskt, fast det beror väl på vilken standard på boendet du vill ha.
Citera
2015-11-03, 16:21
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Centrala Amsterdam är nästan fullbokat kommande helgen, det är flera stora events b.la neonsplash (europas största neonfärg edmevent). Så det kan nog bli lite svårt faktiskt, fast det beror väl på vilken standard på boendet du vill ha.
Det var ett bättre svar än mitt, visste inte om att det är flera stora events i Amsterdam just denna helgen som kommer.

TS har sin första natt bokad i alla fall och det är ju bra. Ger hen en tidsfrist att leta rätt på något annat under tiden. Turistinformation finns ju centralt och dom borde kunna hjälpa till att hitta boende om inte annat.
Citera
2015-11-03, 19:38
Medlem
Citat:

Fan hade ingen aning om det, skiter mest i hur jag bor dock, ska bara koppla av och spendera så lite tid som möjligt på rummet bara ha någonstans att sova, byta om och förvara väskan!
Men tack som fan för god info! Flashback levererar som vanligt
Citera
2015-11-03, 20:42
Medlem
lemon99s avatar
Citat:
Fan hade ingen aning om det, skiter mest i hur jag bor dock, ska bara koppla av och spendera så lite tid som möjligt på rummet bara ha någonstans att sova, byta om och förvara väskan!
Men tack som fan för god info! Flashback levererar som vanligt

Alltså när jag säger nästan fullbokat så menar jag booking.com och hotels.com har extremt lite ledigt, men det finns så klart boenden som inte finns där.
Citera
2015-11-05, 22:12
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Vilket hotell är bäst och mest prisvärt som ligger nära green house och dom här ''märkes'' shopsen?
Citera
2015-11-21, 17:23
Medlem
Hur är Amsterdam under jul/nyår? Fett? Ovärt?

Någon som varit där och kan ge lite tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in