2015-11-21, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Vad spelar det för roll - utgången i detta mål kommer bli precis samma som TR!!

Så varför prövas det då mensr du?
2015-11-21, 15:34
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Håller med.

Det var inte mycket hunden Stenlilja hade med sig på söndagskvällen hittade. Dags att byta hund eller fann den inget av intresse?

Hunden fann ingen överfallsplats i ladan, ingen handske och inget örhänge. Inte ens tejprullen med Lisas DNA på. Han kröp till och med där och under gallret som var vid brunnen och såg inte handsken, usel polis, usel hund?

I det större utrymmet närmast slaktutrymmet fann hunden den mänskliga avföringen, bra vovve!

Sedan tog dom tydligen inte dörren in till hörnrummet (med sperma) utan den andra till förrummet, det kaklade där mjölkutrustningen suttit och där Lisa antas hängt. Inget intresse här trots att Lisa skulle ha hängts här och det låg två snörbitar med DNA på golvet samt att GM antas onanerat där några timmar tidigare, usel hund?

Sedan gick hundföraren och hunden till det han tyckte var ett garageliknande utrymme, slakdelen. Polisen tyckte golvet var tomt på föremål, märkligt då det låg slang och snören där. Hunden visade dock intresse för golvet här, duktig vovve, dålig polis?

Så det enda ställe förutom avföringen som hunden visade intresse för i ladan var golvet i slakrummet. Lisa kan ha blivit överfallen här eller legat på golvet senare. Det kanske bara var efter djurupphängingen?

Magnus Stenlilja och hans hund finns inte mer med i FUP. Det skulle vara intressant att veta om han och hunden verkligen är så usla, något för advokaten att rota i.

s.53 (15) Pa Magnus Stenlilja i SHO 53-9710

Ännu en sammanställning som advokaten bara kan skriva av och läsa upp/ skick inn till Hovrätten.

Jag förstår inte att advokaten inte själv fångat detta, flera andra här i tråden har uppmärksammant dett, inclusive jag själv, men dette Mortex skrivit är så klart och lysande förklarat.

There is something rotten in the Lisa Holm mordutredningen...
2015-11-21, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Hon försökte ta bort det blå snöret runt halsen som ströp henne. Nio av tio naglar befanns ha Lisas eget DNA.

Försök tänka dig in i Lisas situation, klagar du på att hon inte försökt ta bort tejpen över näsa och mun?Samt ena ögat.

Klagar?
Jag säger ingenting om Lisa. Jag ifrågasätter hur du resonerar.

Att hennes naglar har hennes eget dna säger ingenting om varför. Eller när.
2015-11-21, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Klart det är viktigt att klar göra hur transporten skedde annars kan vi skita i en ytterligare gärningsman. Det finns väll inte teknisk bevisning på båda platserna?

Det mer än tillräckligt med bevis för att döma Nero till livstid för mord, oavsett hur brottsoffret hamnade i ladan och sedan transporterades till byggboden.

Din tanke om medgärningsmän har också åklagaren haft, med släppte brodern och frun som hade blivit häktade då det inte fanns något bevis som styrkte att de varit delaktiga i mordet. De gav inte storebror alibi, och det tyder på att de har samvete.

Som utomstående är jag också undrande till Irinas roll, och om hur delaktig hon var. Det kan vara så att hon bara städat och tvättat. Det vet vi inget om för hade det funnits bevis mot henne hade hon ju inte släppts från häktet. Men en underlig kvinna är det ju.

Andra medgärningsmän tror inte jag på eftersom det inte finns något frågetecken om den saken i utredningen. Att påstå en sådan sak utan att kunna ens visa på att det är troligt är som åklagaren påpekade förtal.

En sak blir inte sann eller tvivelaktig bara för att en advokat påstår det. Som advokat borde Inger Rönnbäck ha koll på vad hon kan framföra i en domstol i ett brottmål, då hon själv varit åklagare.

Med tanke på hur denna sak ses på i Litauen är det faktiskt vidrigt att peka ut lillebror som eventuell gärningsman. Det är både hänsynslöst och sadistiskt att inte tänka på hans situation som bror till en av de värsta flickmördare som drabbat oss.
2015-11-21, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Vilken nivå och ålder befinner du dig på? Tror du att han agerade rationellt och logiskt efter att han mördat, hängt, tejpat, onanerat, fraktat liket, påtänd av adrenalin, börjar få panik och bråttom hem för att frun och brodern inte ska märka något. Bort, bort med småsakerna bara, ut genom bilfönstret. Inte kunde väl han ana att värsta pådraget dök upp nästa dag, flera hundra senare i veckan. Tänk om du kunde tänka lite.

Det är väl ändå ni som upprepar hur planerande han varit. Han ska ju börjat planera redan på morgon när Lisa kom körande på sin moped säger ni.
Bestäm er!

Själv tycker jag sakerna vittnar om en flyktväg... För Lisa. De har dessutom endast Lisas dna.
Man kan nästan räkna med att mopeden kördes fram till första fyndet. Om man vill pröva den teorin.
2015-11-21, 15:51
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Det är vad du tror, du har ingen aning! Jag är övertygad om att du har fel!!

Som gammal hundtränare på HS i Sollefteå kan jag intyga att det är helt riktigt det som nopomil påstår om spårning med hund.
2015-11-21, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ännu en sammanställning som advokaten bara kan skriva av och läsa upp/ skick inn till Hovrätten.

Jag förstår inte att advokaten inte själv fångat detta, flera andra här i tråden har uppmärksammant dett, inclusive jag själv, men dette Mortex skrivit är så klart och lysande förklarat.

There is something rotten in the Lisa Holm mordutredningen...

Men advokaten verkar ju redan ha använt en hel del av tråddeltagarnas uppgifter under rättegången och titta hur bra detta gick...
Jag tror inte att varken advokat Rönnbäck eller den dömde mannen är bekänt av att lita till uppgifter framtagna av er amatördetektiver här på Flashback.
Det gärningsmannen istället borde göra är att byta advokat och skaffa en som inte bryr sig om vad personer här på Flashback tror och tycker.
Det är väl kört nu i vilket fall som helst men man förundras ju över hur mycket av det som skrivits här i tråden som kom fram under rättegången.
2015-11-21, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blygtjej
Men advokaten verkar ju redan ha använt en hel del av tråddeltagarnas uppgifter under rättegången och titta hur bra detta gick...
Jag tror inte att varken advokat Rönnbäck eller den dömde mannen är bekänt av att lita till uppgifter framtagna av er amatördetektiver här på Flashback.
Det gärningsmannen istället borde göra är att byta advokat och skaffa en som inte bryr sig om vad personer här på Flashback tror och tycker.
Det är väl kört nu i vilket fall som helst men man förundras ju över hur mycket av det som skrivits här i tråden som kom fram under rättegången.

Bra första inlägg.

Det Inger Rönnbäck missade är att flera av dessa konspirationsteoretiker har varit lika kritiska beträffande andra rättsfall. Men samma tokteorier, som de upprepar i denna tråd. Det är samma upprepning av tvivel på DNA, olika planteringsteorier och lika korrupta poliser som de framfört i andra trådar. Enligt trollen finns det alltid en eller flera alternativa gärningsmän som mycket skickligt mördar utan att efterlämna några spår.

Det är helt enkelt alltid fel gärningsman enligt deras komplexa världsbild. Per automatik är Nero oskyldig, enligt logiken att eftersom han är åtalad är han utsatt för en konspiration.
2015-11-21, 16:10
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av depla
Det är väl ändå ni som upprepar hur planerande han varit. Han ska ju börjat planera redan på morgon när Lisa kom körande på sin moped säger ni.
Bestäm er!

Själv tycker jag sakerna vittnar om en flyktväg... För Lisa. De har dessutom endast Lisas dna.
Man kan nästan räkna med att mopeden kördes fram till första fyndet. Om man vill pröva den teorin.

En sorts önskan, eller vad man nu ska kalla det, att se sina fantasier i verkligheten har han säkert haft ett tag. Plan för det hade han åtminstone på lördagen men kvinnan A undkom det försöket. Där fanns rep förberett i det lilla huset intill vägen precis där hon stoppades av NB.
A intuition fick henne att inte göra som NB ville.
Han gör ett försök nästa dag. Inte omöjligt att han sett LH på mopeden på morgonen men det vet ju bara NB själv. Förmodligen vet han ändå hur personal på kaféet arbetar.
Även i mjölkrummet finna skäl att tro på viss förberedelse. Rep tejp mm finns där.
Sammanfattningsvis finns en plan men slump spelar också in i hur brottet sätts igång.

Mopeden har inte flyttats från kaféet och hur skulle det vara LHS flyktväg menar du? Högst troligen hade inte LH ens kunskap om den vägens existens.
2015-11-21, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av depla
Bestäm er!

Jag måste få fråga vad du bygger dina påståenden på?
Enligt allt som har framkommit i både utredning och under rättegången så talar ju dina påståenden om saker som inte alls har funnits med diskussionen. Jag har läst en hel del av FUP och kan läsa mig till att en del av söndagen gick åt till planering efter det misslyckade försöket att få in godsägarens svärdotter i bilen på lördagen. Så jag är övertygad om att viss planering har förekommit. Att gärningsmannen efter dådet uppträder lite förvirrat och inte tycks tänka klart är väl inte så konstigt. Efter att ha lyckats med sitt dåd så är han väl i gasen riktigt och hjärnan hänger inte riktigt med i svängarna. Vilket väl alla borde vara väldigt tacksamma för. Att han klantade sig på slutet å det grövsta gjorde ju att han åkte dit. Att personer som begår ett brott med dessa bestialiska inslag sitter bakom lås och bom ska man väl vara väldigt glad över. Jag vill gärna veta lite mer om din teori om att mopeden kördes fram till första fyndet. Vem har kört mopeden dit?
2015-11-21, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
En sorts önskan, eller vad man nu ska kalla det, att se sina fantasier i verkligheten har han säkert haft ett tag. Plan för det hade han åtminstone på lördagen men kvinnan A undkom det försöket. Där fanns rep förberett i det lilla huset intill vägen precis där hon stoppades av NB.
A intuition fick henne att inte göra som NB ville.
Han gör ett försök nästa dag. Inte omöjligt att han sett LH på mopeden på morgonen men det vet ju bara NB själv. Förmodligen vet han ändå hur personal på kaféet arbetar.
Även i mjölkrummet finna skäl att tro på viss förberedelse. Rep tejp mm finns där.
Sammanfattningsvis finns en plan men slump spelar också in i hur brottet sätts igång.

Mopeden har inte flyttats från kaféet och hur skulle det vara LHS flyktväg menar du? Högst troligen hade inte LH ens kunskap om den vägens existens.

Men hallå! Vakna!

Men hör ni er själva? Läser ni vad ni själva skriver?

Den dömde är så fiffigt planerande att han förbereder tejp mm mm

Han är så fiffigt planerande att inte gräver ett hål och slänger så väl kropp o tillhörigheter som egen data o telefon?

Jo jättefiffigt. Skit bra planerat.
Speciellt ett 29 cm brett skåpför ett lik. Som snickare hade det nog inte gått fortare att snickra ihop en låda än att konka runt på ett lik med byxorna nere. Lite märkligt att inte tröja föll ner under hantering tycker du inte?

Nä visst ja... Du tänker inte så (mycket)
2015-11-21, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenskribent
Du är medveten om att telefonnummer återanvänds efter en tid? Det är ju möjligt att det inte alls är samma abonnent på numren idag. Jag har själv råkat ut för folk som ringt mig då jag fått ett nytt nummer som insisterat på att detta är numret till deras anhörige. De har vägrat acceptera detta och ringt mig om och om igen, ett tiotal gånger. Tragiskt eftersom personen uppenbarligen förlorat kontakten med sin anhörige och de har byt nummer. Förnekelse hos den anhörige som desperat sökte personen.

Förövrigt, ingen som kan svara på min fråga om det stämmer att GM inte undersöktes för skador på penis och isåfall varför detta inte undersöktes. Han kan ju försökt våldföra sig på henne oralt och hon kan ha bitit och det kan förklara en del blotsvite från GM.

Det står ju i FUP att man har topsat apparaten på gärningsmannen.
Om inte den som utförde detta är blind så borde det väl ha synts vid det tillfället?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in