Citat:
Ursprungligen postat av
Keus
Nej, det går inte. Däremot kan man ju konstatera att SD har fler väljare att plocka om nu inte de andra partierna vänder. Vilket de iofs också börjat göra.
Fast en vändning under galgen som dessutom inte ger någon uppenbar förändring kan nog accelerera flykten till SD. Politikerna är som ett litet barn i trotsåldern som går med myrsteg när man verkligen har bråttom och tjurigt skriker
jag går ju.
I natt var första eller andra natten där MV inte hade plats. Hur blir det med de 2-3000 som kommer idag och de 2-3000 som kommer i morgon osv. Det kommer fort bli enorma nivåer och de kommer bryta sig in i hus för att få värme nu när minusgraderna kommit i Skåne.
Citat:
Ursprungligen postat av
von.Durchfall
Bland män har SD överlägset störst stöd, nästan lika högt som S och M tillsammans enligt YouGov.
https://mobile.twitter.com/k60780472/status/667838426515902464/photo/1
Men varför släpar kvinnorna efter så rejält? Varför klarar inte mannen av att övertyga sin fru, flickvän, mor, eller syster om att rösta på samma parti som han gör?
Jag tror de kommer, men samtidigt finns det framför allt kvinnor som aldrig kommer ändra sig. Inte ens om deras barn våldtas eller deras pappa misshandlas. Förhoppningsvis är det dessa naiva dårar som inte förmår att riskbedöma som råkar illa ut. När tillräckligt många råkat illa ut så kanske de som förstår att något är fel men ännu inte tagit steget, tar steget. Det finns stora helvita svenska villaområden där invandrargäng ännu inte nått.
Jag läste igår att det finns ca 300 000 gymnasieplatser i Sverige. Med ca 3000 16-17 åringar som kommer varje vecka blir det 150 000 extra per år. Man måste alltså bygga ut gymnasieskolan med 50% genast, fördubbla den på två år. Det är ju helt sjuka siffror och alla förstår ju att det inte låter sig göras. Systemen kommer kollapsa i god tid innan nästa val.