2015-11-21, 01:48
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Inga gränskontroller vid Öresundsbron vid 23.30-tiden trots det förhöjda terrorhotet.

http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=483306

Verkar vara ett stort avstånd mellan Stockholms beslutsfattare och de som ska verkställa besluten i Skåne. Trots att Malmöpolisen har fått resursförstärkning med 100 poliser från övriga Sverige. Jobbar man bara på vardagarna? Är det facket som har lagt övertidsförbud?

Är det detta Svensson vill ha när vi nu har både invandring och terrorister på löst fot?
Citera
2015-11-21, 01:51
Medlem
Ja polisen maste val fa sova sa de hinner med sina viktigaste uppdrag

Hastighetskontroller pa motorvag
Nykterhetskontroller
Vite vid urinering pa offentlig plats
Bevakning av asylforlaggningar

Peller
Citera
2015-11-21, 01:52
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=483306

Verkar vara ett stort avstånd mellan Stockholms beslutsfattare och de som ska verkställa besluten i Skåne. Trots att Malmöpolisen har fått resursförstärkning med 100 poliser från övriga Sverige. Jobbar man bara på vardagarna? Är det facket som har lagt övertidsförbud?

Är det detta Svensson vill ha när vi nu har både invandring och terrorister på löst fot?

Ursäkta en okunnig, men har vi ens haft gränskontroller på Öresundsbron tidigare? Det har väl bara varit utökat transportörsansvar för färjorna samt ett taffligt försök till registrering lite på måfå nere i Malmö?
Citera
2015-11-21, 01:53
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Ja polisen maste val fa sova sa de hinner med sina viktigaste uppdrag

Hastighetskontroller pa motorvag
Nykterhetskontroller
Vite vid urinering pa offentlig plats
Bevakning av asylforlaggningar

Peller

Jag är tacksam om jag slipper möta fortkörande rattfyllerister på vägarna, ser ingen anledning att tjuta över det.
Citera
2015-11-21, 01:58
Avslutad
Och samtidigt har Luffarn och anhang mage att kritisera Danmark för att de inte har gränskontroller.
Citera
2015-11-21, 02:02
Medlem
Snapcounts avatar
Helg nu, ob-tillägg är kostsamt.

(någonstans måste pengarna tas in ifrån polisens budget )

Nu får asylanter och terrorister bara snällt vänta, ordning och reda som bekant !
Citera
2015-11-21, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Jag är tacksam om jag slipper möta fortkörande rattfyllerister på vägarna, ser ingen anledning att tjuta över det.

Ja om valet star mellan att mota fortkorande ratfyllerister och sjalvmordsbombande ISIS-anhangare Paris-style sa forstar jag att valet ar latt for dig.

Peller
Citera
2015-11-21, 02:11
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Ja om valet star mellan att mota fortkorande ratfyllerister och sjalvmordsbombande ISIS-anhangare Paris-style sa forstar jag att valet ar latt for dig.

Peller

Har du något att tillföra till trådämnet eller ska du bara gnälla som en liten flicka?

Upprepar min frågeställning från tidigare i tråden: har vi ens haft gränskontroller i egentlig mening på Öresundsbron?
Citera
2015-11-21, 02:11
Medlem
Det har inte varit någon permanent kontroll sedan vi gick med i EU. Endast tillfällig kontroll är tillåten. Men nu när det väller in folk och den yttre kontrollen inte fungerar i EU så måste vi veta vad som kommer till oss. Några militärpoliser finns väl inte heller att tillgå?
Citera
2015-11-21, 02:14
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursäkta en okunnig, men har vi ens haft gränskontroller på Öresundsbron tidigare? Det har väl bara varit utökat transportörsansvar för färjorna samt ett taffligt försök till registrering lite på måfå nere i Malmö?

Drogs igång samtidigt som tågen och färjorna från Danmark började kontrolleras.

http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=483130
Citera
2015-11-21, 02:15
Medlem
Citat:
Har du något att tillföra till trådämnet eller ska du bara gnälla som en liten flicka?

Upprepar min frågeställning från tidigare i tråden: har vi ens haft gränskontroller i egentlig mening på Öresundsbron?

Om du med det menar om varenda bil/buss stoppats,fordonen genomsokts samt samtliga passagerare avkravts pass/id-handling och de som inte kunnat uppvisa sadan handling nekats inresa sa ar svaret nej vad jag vet.

Peller
Citera
2015-11-21, 02:17
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Drogs igång samtidigt som tågen och färjorna från Danmark började kontrolleras.

http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=483130

I och med att man kontrollerar på svenska sidan så är det ju totalt ineffektivt eftersom en migrant har rätt att söka asyl så fort hen befinner sig på svensk mark. Gränskontroll är i min värld att man inte släpps in i landet utan giltiga handlingar/visum/som EU-medborgare.

Vilken hopplös fantasi om att detta skulle minska inflödet. Total impotens och inkompetens i den politiska ledningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in