Verkar vara ett stort avstånd mellan Stockholms beslutsfattare och de som ska verkställa besluten i Skåne. Trots att Malmöpolisen har fått resursförstärkning med 100 poliser från övriga Sverige. Jobbar man bara på vardagarna? Är det facket som har lagt övertidsförbud?
Är det detta Svensson vill ha när vi nu har både invandring och terrorister på löst fot?
Verkar vara ett stort avstånd mellan Stockholms beslutsfattare och de som ska verkställa besluten i Skåne. Trots att Malmöpolisen har fått resursförstärkning med 100 poliser från övriga Sverige. Jobbar man bara på vardagarna? Är det facket som har lagt övertidsförbud?
Är det detta Svensson vill ha när vi nu har både invandring och terrorister på löst fot?
Ursäkta en okunnig, men har vi ens haft gränskontroller på Öresundsbron tidigare? Det har väl bara varit utökat transportörsansvar för färjorna samt ett taffligt försök till registrering lite på måfå nere i Malmö?
Jag är tacksam om jag slipper möta fortkörande rattfyllerister på vägarna, ser ingen anledning att tjuta över det.
Ja om valet star mellan att mota fortkorande ratfyllerister och sjalvmordsbombande ISIS-anhangare Paris-style sa forstar jag att valet ar latt for dig.
Ja om valet star mellan att mota fortkorande ratfyllerister och sjalvmordsbombande ISIS-anhangare Paris-style sa forstar jag att valet ar latt for dig.
Peller
Har du något att tillföra till trådämnet eller ska du bara gnälla som en liten flicka?
Upprepar min frågeställning från tidigare i tråden: har vi ens haft gränskontroller i egentlig mening på Öresundsbron?
Det har inte varit någon permanent kontroll sedan vi gick med i EU. Endast tillfällig kontroll är tillåten. Men nu när det väller in folk och den yttre kontrollen inte fungerar i EU så måste vi veta vad som kommer till oss. Några militärpoliser finns väl inte heller att tillgå?
Ursäkta en okunnig, men har vi ens haft gränskontroller på Öresundsbron tidigare? Det har väl bara varit utökat transportörsansvar för färjorna samt ett taffligt försök till registrering lite på måfå nere i Malmö?
Drogs igång samtidigt som tågen och färjorna från Danmark började kontrolleras.
Har du något att tillföra till trådämnet eller ska du bara gnälla som en liten flicka?
Upprepar min frågeställning från tidigare i tråden: har vi ens haft gränskontroller i egentlig mening på Öresundsbron?
Om du med det menar om varenda bil/buss stoppats,fordonen genomsokts samt samtliga passagerare avkravts pass/id-handling och de som inte kunnat uppvisa sadan handling nekats inresa sa ar svaret nej vad jag vet.
I och med att man kontrollerar på svenska sidan så är det ju totalt ineffektivt eftersom en migrant har rätt att söka asyl så fort hen befinner sig på svensk mark. Gränskontroll är i min värld att man inte släpps in i landet utan giltiga handlingar/visum/som EU-medborgare.
Vilken hopplös fantasi om att detta skulle minska inflödet. Total impotens och inkompetens i den politiska ledningen.