2015-11-21, 01:20
Medlem
arkmikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, jag vet och jag borde hålla med dig innan en RPU. Men jag är så less vid äcklets sätt att mörda på och jag ser så många psykopatdrag att det ringer varningsklockor i storleksordning kyrkklocka för min del. Används PCL-r vid en RPU?

Det är jag övertygad om. De har en arsenal av instrument inkl observation av beteendet på kliniken under utredningstiden. Gissar att jag slår in öppna dörrar. Oavsett påföljd blir kemoterapi nödvändig om han ska få chans till permission efter x år. Nu ska han ju utvisas så det blir nog ingen permission. Det där känner andra bättre till. Vad jag egentligen försöker säga är att beteendet sitter mycket djupt och svårt att behandla. Idag existerar inte kastraktion men det finns som sagt läkemedel.
2015-11-21, 01:21
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det menar du väl ändå inte..? Lät han henne ha händer och armar fria - när han hade så gott om tejp och snören?
Han varken band eller tejpade utan dödade direkt. Hon skulle aldrig gått med honom någonstans vare sig med hot eller annat. Han dök upp snabbt, överraskade henne och dödade henne. Dödandet var hans syfte.
2015-11-21, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Hela grejjen är så sjuk när man tänker på det. Kan han ha varit så "dum" att han inte fattade att hon skulle stypas/dö genom att bli upphängd (?) så där? Hon kanske dog snabbare än han hade räknat med?

Blev han upphetsad av att veta att hon skulle dö? Eller tyckte han att det roliga var att snöra så hon blev maktlös (men då borde han ju inte behövt hänga upp/strypa).

Eller var hans grej att runka till ett lik?

Mår illa ju mer jag tänker på det hela
Snören runt slang kan jag bilda mig en uppfattning om - snörena inne i GM:s skalle går jag bet på. Men jag kan instämma i sista raden när jag försöker.
2015-11-21, 01:25
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
... med reservation att syrabas även kan tas venöst.

Skämt åsido. Jag håller med. Det låter ungefär som när man var liten och bakade kakor på vatten och havregryn och skulle övertyga släkten att det var sockerkaka.. Ät och ifrågasätt inte. Le och håll med.

Ovanligt att blodgas tas venöst ( åtminstone på lungpatienter), du får inget pO2 och ingen saturation. Bedömer man att POX är pålitligt så är det ok.

F.ö håller jag med, inte så lätt att få tag på blod
2015-11-21, 01:30
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Ovanligt att blodgas tas venöst ( åtminstone på lungpatienter), du får inget pO2 och ingen saturation. Bedömer man att POX är pålitligt så är det ok.

NB hade ju haft problem med magen igenom längre tid och hade till ock med fått medicin av AJ,
så det är mycket sannolikt att det tagits blodprov på NB i häktet för att kolla om han hade någon sorts infektion.
2015-11-21, 01:31
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag uppfattar "utgående spår" som spår som för bort från cafee området.

Hur vet hunden om man går till eller från en moped? Hunden borde väl spåra åt det håll den hittar spår. Hittar den inte spår åt ena hållet så går den väl åt andra hållet?
2015-11-21, 01:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
develi svarade mig, så det var mitt uttryck göra i byxan. Jag syftade på sädesvätska, som jag tyckte var under resonemang. Han kan föralldel ha gjort resten också, men i det fallet är ju tolkningen att han levererat som en hund på ett helt annat ställe. Om hustrun skulle ha upptäckt min föreslagna fläck eller inte och hur hon skulle ha uttryckt sig om detta är det svårt att ha någon uppfattning om. Det blir väldigt mycket om och måste ha om ett allmänt slirigt vittne. Det enda jag ville framhålla var att han kunde ha varit i just detta avseende "normal". Många verkar ju hänga upp sig på att hans sexfunktion inte är som för folk är mest samtidigt som han är en sällsynt avvikande typ.

Vad är normalt med hans sexfunktion menar du? Ena stunden utlösning, nästa om frun upptäcker en fläck? Vad specifikt pratar du om?
2015-11-21, 01:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Har man enbart intresse för vissa parametrar i ett akut läge (bortom saturation givetvis) är det ett ok alternativ om det tex tas venprover samtidigt, om det är svårt att hitta artär.
Men nog om detta.
Huvudsaken är att få tag på blod lär inte vara lätt.
2015-11-21, 01:41
Medlem
Citat:
Vad är normalt med hans sexfunktion menar du? Ena stunden utlösning, nästa om frun upptäcker en fläck? Vad specifikt pratar du om?
Om att han kunde ha haft utlösning även om inga spår av detta påträffats. Det får väl räknas till det normala, i hans fall kanske det enda normala. Men jag utesluter inte att han inte var "normal" på denna punkt heller. Fruns koppling till detta tycker jag saknar vikt och är helt oavgörbar. Troligt är väl att några av hans kläder tvättades på hans begäran och att detta väckt förvåning.
2015-11-21, 01:43
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
NB hade ju haft problem med magen igenom längre tid och hade till ock med fått medicin av AJ,
så det är mycket sannolikt att det tagits blodprov på NB i häktet för att kolla om han hade någon sorts infektion.

Att han "till och med" fått medicin av farbror Arne ser jag som ett tecken på att det inte var så allvarligt. Vad vet farbror Arne om magproblem?

Får jag gissa så har NB magkatarr ( sur mage) av stress och fick Omeprazol eller Novalucid av farbror Arne. Receptfritt.

Det finns ju inte någon magsjukdom som gör att man plötsligt måste bajsa, normal avföring . Ingen diarré efter vad som sägs.
2015-11-21, 01:45
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
IB och NB har helt olika versioner av Skype-samtalet varför vi lugnt kan utgå från att NB kom hem strax före avfärden till affären; han sparkade av sig skorna och satte fötterna i ett par öppna plastskor (säger i förhör att han snörde på sig sina gymnastikskor - vilket övervakningskameran svarar att han inte gjort).

Vilket detaljsinne du har. En lögn till alltså. Självklart kom han hem strax innan avfärd till affären. Det finns inget underlag på att han samtalade på skype under den här tiden. Han kan till och med ha setts åka som en biltjuv då samtalet ägde rum.
2015-11-21, 01:54
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Har man enbart intresse för vissa parametrar i ett akut läge (bortom saturation givetvis) är det ett ok alternativ om det tex tas venprover samtidigt, om det är svårt att hitta artär.
Men nog om detta.
Huvudsaken är att få tag på blod lär inte vara lätt.

Det verkar som om gemene man tror att det är lätt att få tag på "en droppe" blod att plantera.

Orkar inte tjata om det mera, nya postare tillkommer och "kommer på" nya planteringshypoteser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in